Güncelleme Tarihi:
Kahramanmaraş’taki çadırda projenin koordinasyonunu sağlayan İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Şube Müdürü Gülşen Özer bu yeni projenin detaylarını şöyle anlattı:
ÖNCE DURUM DEĞERLENDİRMESİ SONRA DESTEK
Özel eğitim destek çadırına ilk kez gelen çocuklarımız için bir durum değerlendirilmesi yapılıyor. Tanıya ve yaşadığı travmaya göre eğitim programları düzenlenip uygulanıyor. Olağan zamanda yaptığımız faaliyetleri buradaki şartların el verdiği ölçüde yerine getirmeye çalışıyoruz. Burada bir öğretmene 4 veya en fazla 8 çocuk düşüyor. Yani her çocukla çok daha yakından ilgileniyoruz. Velilerimiz normalde olduğu gibi çocuklarını getiriyorlar ve eğer onların da psikolojik desteğe ihtiyaçları varsa uzmanlara yönlendiriyoruz.
KAYIT OLAN ÇOCUKLARI TAKİP EDİYORUZ
Bölgede yaşanan şartlardan dolayı devamlılık sağlamakta zorlanacak, şehri terk edecek ya da evinin yakınına dönecek ailelerin olacağını ön görüyoruz. Onlarla ilgili de eğitim sürecinin takibi için özel çalışma yapmaya hazırlanıyoruz. Çadırkent dışında yaşayan ve ulaşım zorluğu çeken çocuklarımıza servis gönderip çadır okuluna getiriyoruz. . Tespit ettiğimiz sayıları dikkate alarak uygun yerlere özel eğitim destek çadırları açmaya devam edeceğiz.
ÖĞRETMENLERİ ALİ’YLE ÖZEL İLGİLENİYOR
Orhan Karapınar: Oğlum Ali Karapınar havale geçirdiği için zihinsel engelli. Deprem günü hastaydı uyanıktık, evimiz hasarlı olduğu için çadırda yaşıyoruz. Burada oğlumla vakit geçiriyoruz, çocuklarla vakit geçirirken sıkılıyor o nedenle öğretmenleri ilgileniyor.