Geliri düşen Alman tatilini kısıyor

Güncelleme Tarihi:

Geliri düşen Alman tatilini kısıyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 13, 2017 16:50

Turizmin önemli aktörlerinden Almanya Turizm Endüstrisi Federal Birliği Başkanı ve Dünya Turizm Örgütü Özel Elçisi Dr. Michael Frenzel Hürriyet’e önemli açıklamalarda bulundu.

Haberin Devamı

ALMANYA Turizm Endüstrisi Federal Birliği Başkanı ve Dünya Turizm Örgütü Özel Elçisi Dr. Michael Frenzel son 2 yıla kadar özellikle orta yaş ve üzeri Almanların kış aylarını geçirdiği kentlerin başında gelen Antalya’ya gelen Alman sayısındaki azalışı Hürriyet’e değerlendirdi.

GELİR DÜZEYİ DÜŞTÜ

Almanya’da eşitlik tartışması yaşandığını anlatan Frenzel, “Zenginlerin daha zengin fakirlerin daha fakir olduğu bir dönemden geçiyoruz. Emekli dediğimiz insanların gelir düzeyi artık eskisine göre daha az” dedi. Alman turistlerin eskiden tüm kışı daha sıcak ülkelerde geçirirken artık bu yöndeki davranışlarının değiştiğini ifade eden Frenzel, “Bu Türkiye ile ilgili bir şey değil. Bu kişilerin ekonomik durumlarındaki azalış nedeniyle artık bu tarz tatillere güçleri yetmeyebiliyor. İspanya, Yunanistan, Türkiye gibi yerlere uçup tatillerini uzun süre orada geçirmek onlar için daha pahalı” diye konuştu.

Haberin Devamı

Geliri düşen Alman tatilini kısıyor

Michael Frenzel, Hürriyet Gazetesi Akdeniz Bölge Temsilcisi Bikan Karaca ve Hürriyet Gazetesi Editörü Pelin Gel'e Alman pazarı hakkında önemli açıklamalarda bulundu. 

TATİLE BAKIŞ DEĞİŞTİ

Bu yaş grubundaki insanların kış aylarını bulundukları bölgedeki arkadaşlarıyla geçirmeye yöneldiklerini açıklayan Frenzel şöyle konuştu:

“Belli bir yaşın üstündeki insanlar kışın Mayorka gibi yerlere uçarlardı. Soğuk yerlerden sıcak yerlere kışın gidenler için kar kuşu tabirini kullanırdık biz. Şimdi bu insanların davranışında bir değişiklik var. Artık eskisi kadar seyahat etmiyor, evde oturuyorlar. Arkadaşlarıyla bir takım faaliyetler yapıyorlar. Gidip bir yerde otele yerleşip 6 ay kışın bitmesini beklemiyorlar. Arkadaşlarını koruyabilmek için de bulundukları yerde kalmayı tercih ediyorlar. Böyle bir tutum değişikliği oluştu.”

TREND HER ŞEY DAHİL

Dünya turizm gelirlerindeki düşüşü de değerlendiren Frenzel, “Yeni trend daha çok her şeyin dahilin olduğu programlara yönelik. Onun dışında insanlar harcama yapmak istemiyor. Cruise gemisi yolcuları da her şeyi gemide yaptıkları için şehre inince tişört alıp çıkıyorlar. Bu da geliri düşürüyor” diye konuştu. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!