Hürriyet zirveye oturdu

Güncelleme Tarihi:

Hürriyet zirveye oturdu
Oluşturulma Tarihi: Ekim 02, 2016 19:59

Teknoloji organizasyonunu yenileyen Hürriyet, otomobil fabrikalarında kullanılan ‘Kanban’ metodu ile başarıyı yakaladı. Hürriyet Dünyası Ürün ve Teknolojiden Sorumlu Direktörü (CTO) Umut Gökbayrak, “Hem web sitesinde hem de mobilde zirvedeyiz” dedi.

Haberin Devamı

TEKNOLOJİ ve dijital dönüşüm, tüm sektörlerde her geçen gün önemini artırıyor. Özellikle de medya sektöründe. Bu yeni çağa ayak uydurmayı başaran Hürriyet Dünyası, yenilenen organizasyonu yapısı ile yapılan yatırımlarının karşılığını almaya başladı. Hürriyet Dünyası Ürün ve Teknolojiden Sorumlu Direktörü (CTO) Umut Gökbayrak, şirkette yaşanan dönüşümü ve başarıları anlattı.

Bu yıl Hürriyet’i bir teknoloji şirketi gibi düzenlediklerini ifade eden Gökbayrak, “Organizasyonumuzu 3 yapıda işleyen hale getirdik. Bunlardan birincisi günlük rutin olan işlerde ‘Kanban’ metodu uyguluyoruz. Toyota’nın fabrikalarında uyguladığı bu yöntemde kurulan Kanban ekibi, yayıncıların, reklamcıların ve yöneticilerin, gün içerisindeki ihtiyacını çözüyor. Fabrikada olduğu gibi herkes uzmanı olduğu işle ilgileniyor. Bir kişi analizi, tasarımı yapıyor, bir kişi yazılımı geliştiriyor, bir kişi testini yapıyor, son kişi de yayınlıyor” dedi.

Haberin Devamı

Teknoloji organizasyonunda proje grupları olduğunu ve burada ise ‘Scrum’ metodolojisinin kullanıldığını anlatan Gökbayrak, şunları söyledi: “Aynı anda çalışan 5 farklı proje grubumuz var. Bu gruplar şirket içinde farklı bir odaya kapanıp, yazılım geliştiriyorlar. Örneğin; şu anda hedefli reklamcılık üzerine bir büyük veri projemiz var. 4 arkadaş 2 aydır, tam zamanlı olarak bu proje üzerinde çalışıyorlar. Bu hafta testleri de bitirilip canlıya alınacak. Organizasyonda üçüncü bir grubumuz ise 7/24 destek ekibi.”

Bu yapıyla Hürriyet Dünyası’nın yeni ürünler çıkarmaya başladığını anlatan Gökbayrak, şöyle devam etti:

YÜZDE 70’İ MOBİLDEN

“Sistem oturduktan ve altyapı tamamladıktan sonra son 2-3 aydır hızla yeni ürünler çıkarmaya başladık. Chatbot buna en iyi örneklerden. Bunların yansımaları çok iyi oldu. Yazılım geliştiricilere yönelik Hürriyet API projemiz bir diğer yenilikçi ürünümüz. Özellikle mobil web sitesi ve mobil uygulamanın yenilenmesi, trafiğimizin şeklini bayağı bir değiştirdi. Ocak ayı başında trafiğimizin yüzde 48’i mobilden gelirken, ağustos sonu itibariyle trafiğimizin yüzde 70’i mobil oldu. Mobil uygulama trafiğimiz ocak başında yüzde 2.5 pay alırken, bugün yüzde 17’ye kadar çıktı. Toplam trafikte ise ziyaret sayımız ocaktan bugüne yüzde 100 arttı. Üstelik sadece birkaç ayda bunu başardık. Mobil trafikte kategorimizde mayısta, masaüstü trafikte ise temmuzda zirveye oturduk. Bu doğru şeyler yaptığımızı gösteriyor. Özellikle mobilde genç ve teknolojiye ilgi duyan kesimin ihtiyacını karşılayacağız. 2017’de çok sayıda yeni uygulama ve servisimiz gelecek.”

Haberin Devamı

DİJİTALDE DE ‘YAŞAM TARZI’ MARKASI OLACAK

HÜRRİYET’in dijitalde de bir yaşam tarzı markası olarak gittikçe daha da güçleneceğini vurgulayan Gökbayrak, “Yaşam tarzı denebilecek markalarla da kendimizi pozisyonlamaya devam ediyoruz, edeceğiz. Haber tarafında gündemi çok yoğun bir dönemden geçiyoruz. Ancak sıcak haberin yanında yaşamdaki diğer renkleri de gösterecek ürünlere ihtiyacımız var. Seyahat, yeme-içme, ekonomi, magazin, kültür-sanat denilince akla gelen oldukça güçlü bir markayız. Lakin bu alanlar için, dijitalde daha da iyi olmamız gerektiğinin de farkındayız” diye konuştu.

Hürriyet zirveye oturdu

FACEBOOK’TAKİ CANLI YAYINLAR REKOR KIRIYOR

Haberin Devamı

SOHBETİMİZDE özellikle video kategorisinin altını çizen Gökbayrak, Hürriyet Web TV’nin yenileneceğini ifade etti. Gökbayrak, şunları söyledi: “Video artık bizim için birinci sınıf bir içerik. Hemen hemen her haberimize, üzerine emek harcanmış bir video koymaya çalışıyoruz. İçerik ekiplerimiz Facebook canlı yayınlarını çok etkili kullanıyorlar. Bu kanalda dünyada en önde gelen kurumlardan bir tanesi olduk. Hatta bazı canlı yayınlardaki izleyici sayısı hatırı sayılır bazı TV kanallarını geçer hale geldi. Yüz binlerce ziyaretçiyi, tek bir canlı yayına çekebiliyoruz.”

REKLAMLAR ANLIK OPTİMİZE EDİLİYOR

2016 başında tüm reklam sunucularını yenilediklerini belirten Gökbayrak, şunları söyledi: “Bütün her reklamın verimliliğini, görüntülenme adetlerini, görüntülenme sürelerini ve hangisinin daha iyi kazandırdığını izleyip, anlık olarak optimize edebiliyoruz. Bunun ötesinde artık hedefleme yapabiliyoruz. Yıl başından beri Hürriyet’teki ziyaretçilerimizin okuduğu haberlerde, onların ilgi alanlarına göre reklam gösteriyoruz. Bu ziyaretçilerin reklamlara tıklama oranını artırıyor. Reklam verenler daha mutlu oluyor. Okuyucularımız da kendileriyle en ilişkili reklamları gördüğü için rahatsızlık hissetmiyor.” 

Haberin Devamı

TEMMUZ AYINDA ZİRVEYE ÇIKTI

GökbayraK, “Araştırma şirketi Gemius’tan aldığımız verilere göre temmuz ayında Hürriyet, hem mobil hem de masaüstü cihazlarda haber kategorisinde en çok ziyaretçi alan Türk sitesi oldu. Temmuz ayı itibariyle sektörde birinciliğe oturduk” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!