Türkçede her kademeye ayrı eylem planı: ‘Sözlük, kitap, şiir okuma’

Güncelleme Tarihi:

Türkçede her kademeye ayrı eylem planı: ‘Sözlük, kitap, şiir okuma’
Oluşturulma Tarihi: Kasım 01, 2023 12:34

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, “Çocuklarımız Türk klasikleri okuyacaklar. 4 temel dil becerisine yönelik olarak deneme, öykü ve benzeri yazımlar üretecekler. Yapacağımız faaliyetlerle öğrencilerimizin kelime haznesini geliştirmeyi hedefliyoruz” dedi. Bakan Tekin, ana dil becerilerinin geliştirilmesi için başlatılan ‘Dilimizin Zenginlikleri Projesi’ kapsamında her kademedeki öğrenciler için ayrı eylem planları hazırladıklarını ve yakında okullara göndereceklerini belirtti.

Haberin Devamı

Bakan Tekin, Ankara’da Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) binasında düzenlenen ‘Dilimizin Zenginlikleri Projesi’nin tanıtım toplantısına katıldı. Öğrencilerin, Türkçenin zenginliklerini tanımasını ve buna bağlı olarak dili iyi kullanmasını amaçlayan programda konuşan Bakan Tekin şunları söyledi:

‘KONUŞTUĞUMUZ KELİME SAYISINI ARTIRALIM’
‘Dilimizin Zenginlikleri Projesi’ kapsamında her kademeden öğrenciler için ayrı ayrı eylem planı hazırladık. Bu eylem planını yakın zamanda okul idarecilerimizle paylaşacağız. Biz bu projenin merkezine ‘sözlük okuma’ etkinliğini aldık. Ailelere ulaşıp buluşmalar, etkileşimli kitap okumaları yapacağız. Uzmanlar davet edilecek. Şiirler, seçilmiş beyitler ezberletilecek. Türk klasikleri okuyacaklar. 4 temel dil becerisine yönelik olarak deneme, öykü ve benzeri yazımlar üretecekler. Dijital platformlarda Türkçeyi kullanıp tasarımlar yapacaklar. Yazma yarışmaları organize edilecek. Yapacağımız faaliyetlerle öğrencilerimizin kelime haznesini geliştirmeyi hedefliyoruz. Bu topyekûn yürütülecek bir proje. Toplumdaki herkesin böyle bir farkındalık oluşturmasını isterim. Gündelik hayatta konuştuğumuz kelime sayısını biraz artıralım. Biraz daha farklı kelimelerle konuşalım.

Haberin Devamı

‘ZAYIF KELİME HAZNESİNDE BİZİM DE PAYIMIZ VAR’
“Ana dil, çocukların hem akademik başarısı hem de Türkçeyi iyi kullanıp kendilerini ifade edebilmeleri açısından önemli bir referans kaynağı. Çocuklar sadece akademik hayatta değil; iş, toplumsal ve aile hayatında da kendilerini başarılı bir şekilde ifade etmeli. Bunun için ‘geliştirilmiş ana dil’ önemli. Bakanlık olarak amacımız Türk milli kimliğini ve her bir evladının kişiliğini güçlü kılmak ise o zaman ana dil kullanımını desteklemek, ana dili güçlendirmek gerekiyor. Binlerce yıllık medeniyet kültürüne sahibiz. Bize düşen görev; bu birikimi gelecek kuşaklara aktarmak. Eğer bugün çocuklarımızın kelime haznesinin zayıflığından bahsediyorsak bunda bizim de payımız var. Sorumluluğumuzu yerine getirmek için adımlar atmaya çaba sarf ediyoruz.”

Haberin Devamı

BİR KÜLTÜR ÜRETMEK ZORUNDAYIZ’
Türk Dil Kurumu (TDK)’nın Cumhuriyet’in 100’ncü yılı nedeniyle yayımladığı sözlükte Türkçenin zenginliğinin bir kez daha gösterildiğini kaydeden Tekin şöyle devam etti:
“Türkçe konuşan insan sayısı bugün yüz milyonlarla ifade edilebiliyor ve Türk Devletleri Teşkilatı’nda bu anlamda ciddi çalışmalar başlatıldı. Bu zenginliği, medeniyet idealine dönüştürmek ve bir kültür üretmek zorundayız. Türkçe dersleriyle ve sınavlarla ilgili attığımız adımların mantığı, bu kültür ve medeniyete katkı sağlamak.”

Türkçede her kademeye ayrı eylem planı: ‘Sözlük, kitap, şiir okuma’

CUMHURİYET’İN KURUCU KADROLARI GİBİ ÇALIŞMALIYIZ
Bakan Tekin ayrıca MEB Şura Salonu’nda düzenlenen ‘2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı Toplantısı’nda teftiş kurulu müfettişleriyle bir araya geldi. Bakanlığın tüm personelinin kenetlenerek çalışmaya devam etmesi gerektiğini söyleyen Tekin; ”100 yıl sonra çocuklarımız, torunlarımız inşa etmeye çabaladığımız eğitim öğretim sisteminden bahsedecek. Bizimle ilgili pozitif şeyler söylenmesini istiyorsanız, bizlere de tıpkı Cumhuriyet’in kurucu kadroları gibi ‘İyi, güzel şeyler yapmışlar’ denilsin istiyorsak, aynı özveriyle aynı fedakarlığı göstererek çalışmak zorundayız” dedi.

BAKMADAN GEÇME!