GeriEğitim Beş adımda iyi okur olma yolu
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Beş adımda iyi okur olma yolu

Okulların açılmasının üzerinden geçen sürede, birinci sınıflar okuma-yazmayı söktü. Ancak bu konuda herkes aynı düzeyde ilerleme kaydedemeyebiliyor. Kimi öğrenciler okuma-yazma için ihtiyaçları olan motivasyonu göstermekten bile uzak. İngiltere’nin önde gelen gazetelerinden Guardian bu dönemde eğitimci ve velilere; öğrencilerin iyi bir okur olması için yapılabileceklerle ilgili beş öneri paylaşıyor.

Beş adımda iyi okur olma yolu

HEDEF KOYUN: Okumakta zorlanan ve bu konuda ilerlemiş olmasına rağmen isteksiz öğrencilerin motivasyonunu geliştirmek için ‘kitap hedefleri’ koyabilirsiniz. Bu yıl sonuna kadar üç kitap bitirmek gibi amaçlar, öğrencinin öğrenme şevkini arttırabilir. Bu yöntem sadece okumayı öğrenenler için değil, ilerleyen sınıflarda da okuma-anlama ve yazma becerilerinin geliştirilmesinde kullanılabilir.

OKUMA DUVARI YAPIN: Okumak, görsel hafızayla ilgili. Bu nedenle eğitimciler; öğrencilerin akıllarında kalabilecek sınıfta veya okul binasının duvarlarında görebilecekleri yerlere dikkat çekici, büyük puntolarla yazılar asmayı deneyebilir. Okumakta zorlanan öğrencinizle bu yazıyı bir kez okuyun. Bu sayede oradan her geçtiğinde o harflere aşinalığı artacak. Daha ileri sınıflar için de bir hikaye ya da konunun kısa özetleri duvarlara asılabilir.

KELİME KUTUSU OYUNUNU DENEYİN: Bu oyun evde veya sınıfta oynanabilir. Öğrencilerinizden kağıtlara kelime yazmalarını isteyin. Bu sözcükleri bir kutuda toplayın. Çocukları, 3-4 kişilik gruplara ayırın ve kutudan birer fiş çektirin. Onlardan seçtikleri kelimeleri karşılarındaki arkadaşlarına anlatmalarını isteyin. Fişleri okumakta zorlanan öğrencilerle birlikte kelimeler üzerinden okuma pratikleri yaparak onlara destek olabilirsiniz.

RUTİN HALE GETİRİN: Videolarla iletişim kurmanın daha da önem kazandığı bu günlerde yeni kuşakları okumaya yönlendirmek daha zor görünebilir. Ancak bunun bir alışkanlık haline gelmesi için her gün tekrarlanması gerekiyor. Evde aileler; okuldaysa öğretmenler sıcak ve rahat bir okuma ortamı sağlamalı. Günde 20 dakika okuyan veya 30 dakika okuma-yazma egzersizleri yapan bir çocuk için bu, tüm hayatı boyunca bir alışkanlığa dönüşebilir.

CANLANDIRMALAR HAZIRLAYIN: Okumaya başlayan bir öğrenci şunun farkında olmalı; ‘okumak keyifli’. Bu, bir kitabı çocuğun önüne koyup sonra oku demekle kolay kolay olmuyor. Özellikle evde anne-babalar; sınıflarda ise öğretmenler canladırma ve doğaçlamalar yapabilir. Bu hem öğrencinin eğlenmesini, hem de sözcüklerle kavram dünyası arasında bağlantı kurmasını kolaylaştıracak. Ayrıca kitapların dünyasına karşı ilgisi artacak. İlerleyen zamanlarda iştahlı bir okuyucuya dönüşmesine yardımcı olacak. 

Yorumları Göster
Yorumları Gizle