3 masayla başladı şimdi ABD yolcusu

Güncelleme Tarihi:

3 masayla başladı şimdi ABD yolcusu
Oluşturulma Tarihi: Ocak 27, 2016 17:09

Franchise vermeden büyümeyi tercih eden ve bu yıl 30’uncu yaşını kutlayan restoran zinciri Kırçiçeği, lezzet öyküsünü şimdi de yurtdışına taşıyor.

Haberin Devamı

3 masayla başladı şimdi ABD yolcusu

LEZZET yolculuğuna 1985’te İzmir Bornova’da 3 masayla başlayan Kırçiçeği, Amerika’ya açılıyor. Türkiye’de 6 şehirde 18 şubesi bulunan Kırçiçeği, mayısta Dallas’ta ilk yurtdışı mağazasını açmaya hazırlanıyor. Kırçiceği, Amerika’da satın aldığı gökdelenlerle adını duyuran işadamı Mükemmel Sarımsakçı’nın nisanda Dallas’ta açacağı tarihi yapıda yerini alacak. Dallas’taki şubesini de Türkiye’de olduğu gibi kendisi işletecek olan firma, 2017 sonuna kadar Amerika’da şube sayısını 4’e çıkarmayı planlıyor. Kırçiçeği’nin Türkiye’deki hedefi ise bu yılı 30 mağazayla kapatmak.

Mayıs ayında açılıyor

Markanın ikinci kuşak temsilcisi ve genel müdürü Meryem Dilşad İpbaş, hem yurtdışı oluşumunu, hem de Türkiye’deki hedeflerini değerlendirdi. Ortaokul arkadaşının Amerika’da yaşadığını ve Mükemmel Sarımsakçı’nın şirketinde çalıştığını söyleyen İpbaş, Sarımsakçı’nın en son Dallas’ta 100 yıllık bir binayı aldığını hatırlatarak, “Burayı otel, rezidans ve iş merkezi tarzında bir yere dönüştürüyor. Mükemmel Sarımsakçı bu oluşumun içinde bir de Türk restoranın olmasını istemiş. Ortaokul arkadaşım durumu bana anlattı. Aralıkta Türkiye’ye geldiler. Konuştuk ve yer almaya karar verdik. İş alanı nisanda açılıyor. Biz de en geç mayısta yerimizi alacağız” bilgisini aktardı.

Haberin Devamı

HEDEF 30 MAĞAZA

Halen 6 şehirde 18 şubeyle faaliyet gösterdiklerini ifade eden Meryem Dilşad İpbaş, 2015’te 2 yeni şube açtıklarını belirterek, “Kesinleşmiş 6 şubemiz açılmak için gün sayıyor. Hedefimiz 2016’yı 30 şubeyle kapatmak. İstanbul’da 2 şubemiz bulunuyor. Daha da büyümek istiyoruz. Ayın belli dönemini orada geçiriyorum. Hedefimiz 2017’ye kadar İstanbul’da şube sayısın 10’a çıkarmak” diyerek 2016’ya ilişkin planlarını paylaştı.

İZMİR DALLAS BENZERLİĞİ

Dallas’ta açacakları mağazanın 600 metrekarelik bir alanda 400 kişi kapasiteli olacağını belirten Meryem Dilşad İpbaş, “Kırçiçeği markasıyla yerimiz alıyoruz. 30 kişilik ekip görev yapacak. Usta ve işletmecinin bir kısmı buradan gidecek. Orayı iyi bilen birileri de olacak. Et konusunda Teksas ve Dallas çok iyi durumda. Orada küçük bir üretim yeri kuracağız. Türkiye’de nasıl bütün gıda firmaları İzmir’den büyüyorsa, Dallas’ın da öyle bir yapısı var. Marka olan gıdacılar genelde ilk mağazalarını Dallas’ta açıyor. Şimdi biz de aynı yolu izliyoruz. İzmirle ulusal bir marka olduk. Dallas’la da uluslararası marka olmayı hedefliyoruz. Amacımız 2017 sonuna kadar Amerika’da 3 - 4 şubeye ulaşmak. New York’ta da olmak istiyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Meryem Dilşad İpbaş, kasapta da şubeleşmeye gittiklerini söyleyerek, bu alandaki mağaza sayısının 2’ye ulaştığını ve yenilerinin ekleneceğini açıkladı.

İNŞAAT VE TURİZMDE DE VAR

Gıdanın yanı sıra yeni sektörlere de adım attıklarını ifade eden Meryem Dilşad İpbaş, “Bizim bir KDV yükümüz var. Bunu eritmek adına inşaat girdik. Çeşme’de 8 villadan oluşan projeyle ilk adımı attık. Bunun yanı sıra turizmde de varız. Yine Çeşme’de İmrenhan Butik tel’le bu alanda da faaliyet göstereceğiz. Ayrıca, Kuşadası’ndaki mağazamızın 12 odalı bir oteli olacak. Bunların yanı sıra kariyerine Kırçeçeği çatısı altında devam etmeyen erkek kardeşimin de Çeşme’de bir butik oteli var” diyerek yeni oluşumlar hakkında bilgi verdi.

Haberin Devamı

3 masayla başladı şimdi ABD yolcusu

MÜZİK DURDU

2015’in zor bir yıl olduğunu ifade eden Meryem Dilşad İpbaş, enflasyonu yoğun yaşadıklarını belirtti. Özellikle et fiyatlarında yaşanan dalgalanmanın sıkıntısını yaşadıklarını paylaşan İpbaş, şöyle devam etti: “Et fiyatı artıyor ama biz 2 yıldır ürünlere zam yapmıyoruz. Kalite ve standardımızı bozmadan maliyetleri düşürmeye çalışıyoruz. Ambalajla ilgili çözümlerimiz oldu. Stok maliyetlerini aşağıya çektik. Öte yandan mağazalarda müzik yayını var. Ciddi lisans bedelleri ödüyoruz. Bu sene bu sözleşmeleri yenilemedik. Şu an sadece telifsiz eserleri çalıyoruz. Markanın büyüklüğü sayesinde rekabetçi oluyoruz. Yoksa bu tabloya dayanmak mümkün değil."

Haberin Devamı

3 masayla başladı şimdi ABD yolcusu

LAHMACUNU DONDURDU

Tüketicin karşısına 2015’in sonunda mağazaların yanı sıra süpermarkette yerini alan donuk lahmacunla çıktıklarını ifade eden Meryem Dilşad İpbaş, “Şu an Kipa’da varız. Buna yeni noktalar eklenecek. Lahmacunun yanına pideyi de ekleyeceğiz. Güzel sonuçlar alıyoruz. Şu an donuk reyonu çok hareketsiz. Ağırlıklı olarak endüstriyel markalar var. İlk kez perakende de olan bir marka bu alana girmiş oldu. Günlük 2 bin adet üretim yapıyoruz. Hazirana kadar bu 20 bine çıkacak. Bununla birlikte ihracat gündeme gelecek” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!