GeriSeyahat Dünyanın en büyük transatlantiği yolda
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
Dünyanın en büyük transatlantiği yolda

Dünyanın en büyük transatlantiği yolda

Genesis sınıfı gemiler 12 bin insan/yıl’lık bir iş gücü gerektiriyor. Bu, 1000 kişinin 12 yıllık çalışması demek. 32’si dizayn olmak üzere 600 farklı şirketin ortak çalışmasıyla sonuçlandırılacak geminin satış fiyatı 1 milyar Euro bulacak.

Aker Yards’ın Amerikalı Royal Carribean Cruise Lines için üretmekte olduğu Genesis sınıfı gezi gemileri, 180 büyük bloktan oluşuyor. Aslında gözünüzün önüne getirmek için Lego’yu düşünebilirsiniz. 180 parçalık bu Lego benzeri projenin en büyük parçası, 22 metre uzunluğunda, 30 metre genişliğinde ve 600 tondan oluşuyor. Bu ve benzeri parçaları dünyanın dört bir tarafındaki ofislerde modelleyip, projelendirip, üretiyorlar ve sonra bir araya getirip aynı bir Lego seti gibi gemiyi tamamlıyorlar. Modern üretim teknolojileri ve yazılım sistemlerinin sinerjisini bu mega yapılarda görmek insana heyecan veriyor!

Tamamlandığında geminin ağırlığı Eyfel kulesinin ağırlığından 12 kere, uzunluğu da 40 metre daha fazla olacak: 47 metre genişliğinde ve 360 metrelik yüzen bir dev şehir, içinde 8 bin 400 kişi ile, su yüzeyinden 65 metre yukarıya uzanacak. En basit anlatımıyla, Genesis, şu anda dünyanın en büyük gezi gemisi ünvanını elinde bulunduran Freedom’dan yüzde 43 daha iri ve yüzde 15 daha hızlı bir dev olacak!

gemİ tatİlİ prİm yapIyor

Günümüzde global olarak artan refah seviyesi, insanların alternatif tatil ve eğlence arayışlarına yönelmesine sebep oluyor. Eskiden yaşlı insanların alternatifi olarak algılanan gezi gemisi tatilleri günümüzde bu gemilerin akıl almaz çeşitlilikte sunduğu imkánlar sonucu her yaştan tatil meraklısına "full-service" olanaklar yaratıyor. Bir tatile çıktığınızda her olanağı bir arada bulmak mümkün değil. Halbuki bu tür gezi gemilerinde bunları düşünmeye bile gerek yok, çünkü aklınıza gelecek her türlü hareket, eğlence, dinlence ve lüks zaten gemide sunuluyor.

Bütün bunların şu anda Freedom sınıfı gemide mevcut olduğunu düşünürseniz, ondan da daha büyük olacak Genesis sınıfında yukarıdakilere neler ekleyebileceklerini merak etmemek elde değil doğrusu. Görünen o ki, herkes için tatil fikrinin değişeceği bir döneme giriyoruz: Gerçek anlamda her istediğinizi yapabileceğiniz yüzen şehirler yakında en "in" tatil şekline dönüşebilir.

’Yüzen şehir’de yok yok

Sörf mü dediniz? Evet, gemide kendi dalgasını üreten sörf kıyısı var!

Geminin kenarlarının dışına neredeyse 4 metre kadar taşan çok seviyeli masaj havuzlarında rahatlayın!

Şelaleler, nehirler, gayzerlerden oluşan bir Su Parkı’nı gezin!

Dünyanın en büyük kaya tırmanış duvarında kendiniz aşın!

Buz pateni pistinde tur atın!

Hep bir boks ringinin içeriden nasıl hissedileceğini mi düşündünüz? İşte size fırsat!

Klasik bir amerikan sokağının nasıl göründüğünü burada keşfedebilirsiniz!

Denizdeki şehir IFS ile yüzüyor

Genesis sınıfı olarak adlandırılan yeni jenerasyon gezi gemileri akıllara durgunluk verecek ölçekte yüzen şehirler! Aker Yards, bu yüzen şehirlerin teknolojik altyapısını İsveç kökenli yazılım firması IFS işbirliği ile sağlıyor. Aker Yards AS’den Bilgi İşlem Müdürü Noralf Gamlem ve IFS Türkiye’den Müşteri Yöneticisi Göksu Gürler ile keyifle sohbet ettik.

Bize IFS hakkında genel bir bilgi verir misiniz?

- Göksu Gürler (GG): IFS, 1982 yılında kurulmuş İsveç kökenli bir yazılım firması ve 1995 yılında dünyadaki ilk bileşen bazlı (object-oriented) ERP yazılımını geliştirdi. Şu anda 54 ülkede, toplam 80 ofisimiz mevcut. Türkiye’de ise 1995’ten beri 50 kişilik ofisimizle, 50’den fazla firmaya ve 1000’den fazla kullanıcıya hizmet veriyoruz.

Yazılımınızın uygulama alanları nelerdir?

- GG: Otomotivden enerjiye kadar uzanan yelpazedeki değişik endüstrilerde, birbirinden bağımsız ya da entegre kullanılabilen 60’tan fazla uygulamadan oluşuyor. Bunları e-ticaretten başlayıp proje yönetimine kadar götürebiliriz.

IFS ile Aker Yards’ın ilişkisi nedir?

Noralf Gamlem (NG): "IFS Entegre Tersane Yönetimi" çözümünü benim bölümümde 1998’den beri kullanıyoruz. İş akışımızın farklı ve birbiriyle temasa geçemeyen sistemlerle yöneltildiği dönemden farklı olarak, tümüyle entegre bir yazılım bize maliyetlerimizi düşürmemizi sağladı ve tabii bütün üretim aşamalarında ve bununla ilgili finansal yönetimde çok daha verimli çalışıyoruz.

IFS ile olan çalışmalarınızı anlatır mısınız?

- NG: Üretim ve Proje Yönetimi açısından son derece esnek ve değişken üretim modellerine kolayca adapte edilebilen bir yazılıma ihtiyacımız olduğu için, IFS, Aker’in tam da ihtiyacı olan firmaydı. Bu yazılım özellikle devam eden üretim aşamasında ortaya çıkan problemleri tam zamanında keşfetmemize ve erken harekete geçerek sorun yaratan değişkenleri kontrol altında tutmamıza ve yönetmemize olanak veriyor.

Röportajın tamamı eyasam.onpunto.com’da

M. Emin

ADANALI
False