CEO’ların tercihi LinkedIn oldu

Güncelleme Tarihi:

CEO’ların tercihi LinkedIn oldu
Oluşturulma Tarihi: Ocak 03, 2012 10:14

İnsan kaynakları şirketi Hugent, Türkiye’deki 100 CEO ile sosyal medya üzerine bir araştırma yaptı. Araştırmada CEO’lara sosyal medya kullanım sıklıkları ve hangi sosyal medya sitelerinde üyeliklerinin olduğu soruldu.

Haberin Devamı

Zeynep MENGİ

İnsan kaynakları şirketi Hugent, Türkiye’deki 100 CEO ile sosyal medya üzerine bir araştırma yaptı. Araştırmada CEO’lara sosyal medya kullanım sıklıkları ve hangi sosyal medya sitelerinde üyeliklerinin olduğu soruldu. Sonuçlara bakıldığında CEO’ların yüzde 45’i sosyal medyayı yoğun olarak kullanıyor. En çok yer aldıkları site ise yüzde 83 ile LinkedIn.

İK şirketi Hugent, Türkiye’deki CEO’ların sosyal medya kullanımını araştırdı. Türkiye’de faaliyet gösteren ve 100 markanın CEO’su ile yapılan araştırmaya göre CEO’ların yüzde 90’ı sosyal medyayla iç içeyken yüzde 10’u kullanmamayı tercih ediyor. Kullanım sıklığı konusunda Facebook’un önüne geçen Linkedin, CEO’ların yüzde 83’lük oranla en fazla tercih ettiği sosyal medya sitesi oldu. 
 Yapılan bu anket çalışmasında CEO’lara, sosyal medya kullanım sıklıkları ve hangi sosyal medya sitelerinde üyeliklerinin olduğu soruldu. Buna göre, CEO’ların sosyal medyayı
* yüzde 76 oranında yoğun ve orta düzeyde kullandıkları,
* yüzde 14 oranında vakit buldukça kullandıkları,
* yüzde 10 oranında ise hiç kullanmadıkları ortaya çıktı.
 
Facebook’un CEO üyelik oranı yüzde 77’de kalırken, Linkedin kullanımının yüzde 83’lük olduğu belirlendi. Twitter’da üyeliği bulunan CEO oranı ise yüzde 48’de. Araştırmada CEO’lara, bulundukları şirketin kurumsal Facebook, Twitter ve Linkedin hesaplarının olup olmadığı da soruldu. Kişisel sosyal medya kullanımının daha fazla olduğu ortaya çıkan bu araştırmada şirketlerin kurumsal sosyal medya kullanımının ise yarı yarıya olduğu anlaşıldı. Araştırmaya göre, şirketlerin yüzde 52’sinin kurumsal Facebook hesabı bulunurken yüzde 48’inin ihtiyaç duymadığı belirlendi. Şirketlerin, yüzde 51 oranında Linkedin hesabı ve yüzde 40 oranında ise Twitter hesabı yönettiği görüldü. Linkedin üyeliğine ihtiyaç duymayan şirket oranı yüzde 49’da kalırken, kurumsal Twitter üyeliği olmayan şirket oranı ise yüzde 60.
 SHR Grup CEO’su ve Hugent Yönetici Ortağı Barış Özistek: “Araştırmaya göre CEO’ların yüzde 83’lük oranla Linkedin’de olmasının sebebi o sosyal paylaşım sitesinin diğerlerine nazaran daha fazla iş odaklı bir duruşunun olması diyebiliriz” dedi.
 
 İş arıyorum demeden cv paylaşıyorsunuz
Hugent Satış Direktörü Çağlan Ünal Üzümcü, yurtdışında sosyal medyadan takip edilebilecek CEO sayısının çok yüksek olduğunu hatta profesyonel olarak sosyal medya yönetiminin outsource edildiğini söylüyor: “Sosyal medya kullanımının Türkiye’deki tarihi ve kullanımı oldukça yeni, dolayısıyla iş dünyasında 25-40 yaş grubunda kullanım oldukça yaygınken, çok ihtiyaç da duyulmuyorsa özellikle 50 yaş ve üzerinde öğrenilmesi gereken yeni bir olgu ve tercih edilmeyebiliyor. Türkiye’de özellikle önümüzdeki 10 yıl içerisinde bu tabloda ciddi farklar olacağını düşünüyorum. Şu an sosyal medyayı oldukça yaygın kullanan yaş grubunun bir kısmı 10 yıl içinde CEO olabilecek grupta, bu da kullanım oranlarını ciddi oranda değiştirecek.”
 
Linkedin’in diğer sosyal paylaşım araçlarına göre daha kurumsal ve ciddi bir imajı olduğunu belirten Üzümcü, paylaşılan bilgilerin ve tartışmaların profesyonel düzeyde ve iş odaklı olmasının, sitedeki gizlilik ve sınırlamaların üst seviyede olmasının yöneticileri rahattığını söylüyor ve ekliyor: “Bizim gibi danışmanlık firmaları ve İK departmanları için de uzman aday bulmak için iyi bir yöntem. Yöneticiler için farklı bir anlamı daha var. İş arıyorum demeden CV’nizi paylaşmanın çok iyi bir yolu. Sadece CEO’lar değil artık yöneticiler de iş ararken kariyer siteleri üzerinden başvuru yapmaktan imtina ediyor. Linkedin’e CV’nizi koyup, headhunter’lardan gelecek tekliflere açık olabilirsiniz.” Çalışanların sosyal medyada olması bir taraftan günü takip etmeleri, ayak uydurmaları demek ve istenen bir şey ama diğer taraftan sosyal ağlara girmenin yasak olduğu birçok şirket de var. Aşırı kullanıldığında verimsizlik yarattığı da bir gerçek. Çalışanın iş akışını etkilemeyecek şekilde kendini dengelemesi, şirketin de hem çalışanın sosyal paylaşımda bulunması hem de yasak getirmeden uygulamalar olabileceğini göstermesi lazım. Üzümcü kurumsal kullanımın burada daha da önem kazandığını düşünüyor. Şirket hesapları üzerinden giden üyelikler ve kullanım, çalışanın hem sektörel hem de iş bazında sosyal paylaşımda bulunmasını sağlıyor.
 
 Sosyal Medya Kullanım Sıklığı:
Yüzde 45 yoğun olarak kullanıyor.
Yüzde 31 orta düzeyde kullanıyor.
Yüzde 14 vakit buldukça kullanıyor.
Yüzde 10 kullanmıyor.
Linkedln'e üye olanların oranı yüzde 83
Yüzde 77'sinin kişisel facebook hesabı var.
Yüzde 48'inin kişisel twitter hesabı var.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!