‘Müşteri ile temasa akıl kattık’

Güncelleme Tarihi:

‘Müşteri ile temasa akıl kattık’
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 31, 2023 10:28

Pazarlama operasyonlarını dijitalde fark yaratan araçlarla zenginleştirerek, müşterileri ile temaslarına akıl kattıklarını belirten Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, “KOBİ ve kurumsal müşterilerimizin geride kalmaması adına onları baştan uca dijitalleştirmeye özen gösteriyoruz. Hedefimiz, vizyonumuza paralel olarak, telekomünikasyon sektöründe bir ilk olan tamamen dijital satış yolculuğunu sağlamak. Bu hedefe ek olarak, insana bağlı olma halini ortadan kaldırmaya, insan kaynaklı hataları en aza indirerek hatalardan kaynaklanan maliyetleri düşürmeye ve müşteri deneyimini daha da iyileştirmeye gayret gösteriyoruz”  dedi.

- Yeni mali yıl sonuçlarınızı değerlendirir misiniz?

Yeni mali yılımızın Nisan-Haziran 2023 dönemini kapsayan ilk çeyrek sonuçlarına göre, servis gelirlerimiz 9.2 milyar TL olarak gerçekleşti. Mobil abone sayımız 25.2 milyona, sabit genişbant abone sayımız 1.4 milyona ulaştı. Vodafone Yanımda ve Online Self Servis gibi dijital kanallarımızı kullanan aylık aktif müşteri sayımız 17 milyona ulaşırken, bu müşterilerimizin aylık toplam etkileşimi 438 milyonu aştı.

Bu dönemde dijital servis şirketi olma yolunda da önemli gelişme kaydettik. Her Şey Yanımda online alışveriş platformumuzda toplam satışlar 5.4 milyonu geçerken, platformumuzun ziyaret edilme sayısı 188 milyona yaklaştı. Yeni nesil mobil finans çözümümüz Vodafone Pay’in ürünlerini kullanan toplam kullanıcı sayısı ise 4.7 milyona ulaştı. Bine yakın farklı işlem yapabilen kişisel dijital asistanımız TOBi’nin aylık tekil kullanıcı sayısı 9.4 milyona, aylık sohbet sayısı ise 37 milyona yükseldi.

- Dijital yolculuk konusunda son dönemde ne gibi girişimleriniz oldu?

KOBİ ve işletmelerin yoğun rekabet ortamında hedeflerine ulaşmak için dijital dönüşümlerine öncülük eden bir marka olarak, kendi dönüşümüzü de gündemimize aldık ve “Dijital Satış Kanalları” konseptimizi uygulamaya aldık. Hayata geçirdiğimiz inovasyonlarla, işletme ve KOBİ’lerin fiziki satış kanalında yaşanan sorunların önüne geçerken, müşterilerimizin memnuniyetini artırmayı hedefliyoruz. Bu paralelde “Dijital Satış Kanalları” konseptini devreye alarak, işletme ve KOBİ müşterilerimize “Dijital Danışman” çözümü ile anında müşteri danışmanlarına bağlanıp soru sormasına olanak sağlıyoruz. Böylelikle herhangi bir fiziki temasa ihtiyaç duymadan müşteri temsilcisine canlı bağlanma imkânı ile görüntülü görüşme ve sohbet seçenekleri, Vodafone’lu işletme ve KOBİ’lere sunulmuş oluyor.

ÇEVRİMİÇİ REHBERLİK

Pazarlama operasyonlarımızı dijitalde fark yaratan araçlarla zenginleştirerek, müşterilerimiz ile temaslarımıza akıl kattık. Bununla beraber onların ihtiyaçlarına uygun ürünleri kolayca önerebilecek hale getirmek için otomasyon aygıtımızla entegre olurken; kullanıcılarımızı rahatsız etmeden, işletme ve KOBİ’leri doğru zamanda ürün ve kampanyalardan haberdar etmeyi hedefliyoruz. Bunun yanında kurumsal müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu ürünleri herhangi bir fiziksel etkileşime gerek olmadan tamamen çevrimiçi olarak seçmesine rehberlik ediyoruz.

Yine, kurumsal müşterilerine uygulama üzerinden tarife görüntüleme ve ek paket alma hizmetleri sunarken, yapay zekâ destekli otomasyonumuzla da işletme ve KOBİ’lerimize ihtiyaç duyabilecekleri kişiye özel teklifler öneriyoruz.

- KOBİ ve işletmelere bu alanda ne gibi çözümler sunuyorsunuz?

Rekabetin hızla arttığı bir ortamda KOBİ ve kurumsal müşterilerimizin geride kalmaması adına onları baştan uca dijitalleştirmeye özen gösteriyoruz. Bu paralelde hedefimiz, vizyonumuza paralel olarak, telekomünikasyon sektöründe bir ilk olan tamamen dijital satış yolculuğunu sağlamak. Bu hedefe ek olarak, insana bağlı olma halini ortadan kaldırmaya, insan kaynaklı hataları en aza indirerek hatalardan kaynaklanan maliyetleri düşürmeye ve müşteri deneyimini daha da iyileştirmeye gayret gösteriyoruz.

KÂĞIT İŞİ YOK

Projelerimiz ve iyileştirmelerimizle müşterilerimize kişiselleştirilmiş bir web sitesi deneyimi tecrübe ettirmemizin yanında ayrıca; işletme ve KOBİ’lerimizin beklentilerine uygun teklif ve ürünler sunarken, kurumsal müşterilerimiz ürünlerimizi inceledikten sonra baştan uca dijital bir deneyim ile mobil hatlarını satın alabilmelerine imkân sağlıyoruz.

Bu odakta, Vodafone olarak, sektörümüzde bir ilki gerçekleştirerek kurumsal müşterilerimiz için uçtan uca dijital hat satın alma ve hat taşıma kanalını da açtık. Bu süreçte işletmeler herhangi bir ıslak imza olmaksızın e-devlet üzerinden sözleşme imzalayabiliyor. Böylece KOBİ’lerimiz kâğıt işleri ile uğraşmadan, hattını kolayca taşıyabiliyor.

- Bulut teknolojilerinde yeni gelişmeler, açılım, proje var mı?

Vodafone Business olarak iş ortaklarımızın yeni ihtiyaçlarını karşılayabilmek için en doğru çözümleri uzmanlıkla kısa sürede hayata geçiriyoruz. Tüm teknoloji çözümlerini Bulut yapımızdan sunma vizyonumuz çerçevesinde projeler yapıyoruz. Özel Bulut, Genel Bulut ve Hibrit Bulut çözümlerimizi esnek, ölçeklenebilir ve kullandığın kadar öde modelinde müşterilerimiz ile buluşturuyoruz. Türkiye’de 4 farklı veri merkezinde, tüm dünyada 28 ülkede toplam 800 bin metrekare veri merkezi alanı ile hizmet veriyoruz.

İş ortaklarımız uzaktan çalışma ve yönetme, iş sürekliliğini sağlama ve verileri daima güvende tutma gibi son dönemde ön plana çıkan tüm kurumsal ihtiyaçlarını Vodafone Veri Merkezi portföyündeki Veri Merkezi & Bulut çözümleriyle karşılayabiliyor. Bulut teknolojileri sayesinde işletmeler geleneksel sistem odaları yatırımlarından kurtuluyor, sürekli yatırım yapmak zorunda kalmıyor.

YEŞİL VERİ MERKEZİ

7/24 hizmet sağlayan özel müşteri danışmanları sayesinde iş ortaklarımız tüm süreçlerini verimli bir şekilde yönetebiliyor ve sorunlarını hızlıca çözebiliyor. Altyapılarımız ve üzerinde konumlanan katma değerli hizmetler için 250 kişiye varan yetkin yönetilen hizmet kadromuzla müşterilerimize yönetim hizmeti sağlıyor, aynı zamanda kurulum ve geçiş projelerinde sertifikalı teknoloji danışmanlarımızla danışmanlık hizmetleri sağlıyoruz. Hizmetlerimizi servislere özel araçlar üzerinden 180’nin üzerinde metrik ile izliyoruz. Vodafone Veri Merkezi aynı zamanda operasyonlarında yenilenebilir enerji tükettiğinden Yeşil Veri Merkezleri sınıfına giriyor. Tüm veri merkezlerimizde yüzde 100 yenilenebilir enerji kullanımına geçtik

- Güvenlik odağında Vodafone olarak hangi adımları atıyorsunuz?

İşletmeleri ihtiyacı doğrultusunda, proaktif bir yaklaşımla yönlendiriyoruz ve onların siber güvenlik altyapılarının oluşturulması ve geliştirilmesi konusunda proje bazlı ihtiyaca yönelik çözümler sunuyoruz. Uçtan uca siber güvenlik çözüm vizyonumuz ile siber güvenlik çözüm portföyümüzü 4 ana aksiyon ekseninde oluşturduk; Ölç, Koru, Algıla, Cevap Ver.

Bunlardan birkaçından örnek vermek gerekirse; Siber Güvenlik Operasyon Merkezimiz ve içinde yer alan uzman analistlerimizle birlikte işletmelerin 7/24 siber olaylarının izlenmesini, raporlanmasını ve gerektiğinde şüpheli olaylarına müdahale edilmesini sağlıyoruz. Güvenli Erişim Yönetimi, bir diğer deyişle PAM çözümümüzle işletmelerin yetkili hesaplarını güvende tutarak olası veri sızıntılarının önüne geçiyoruz. Güvenlik Duvarı, DDOS Atak Önleme ve diğer altyapı çözümlerimizle olası zararlı içeriklerin ve hedefli siber saldırılarının önüne geçiyoruz.

Bizim aynı zamanda bir bulut sağlayıcısı olarak nihai hedefimiz müşterilerimizi IT, Network, Güvenlik dahil uçtan uca tüm operasyonlarını üstlenmek. Tekil sayacak olursak 150’den fazla ürün paketi ile güvenlik hizmetleri sağlıyoruz. Ama hiç teknik detaya girmeden söyleyebilirim ki en büyük ölçekteki firmaların tüm güvenlik altyapısındaki yönetilen güvenlik hizmetlerini sağlayacak projelere imza atıyoruz.

ENERJİ TÜKETİMİ AZALIYOR

- Sürdürülebilirlik alanında son dönemde ne gibi çıktılar elde ettiniz?

Kendi operasyonlarımızdan kaynaklı sera gazı emisyonlarının azaltılmasının yanı sıra geliştirdiğimiz IoT çözümleri ile müşterilerimizin iş süreçlerini daha verimli yöneterek enerji tüketimini ve karbon ayak izini azaltmasına katkı sağlıyoruz.

990 BİN AĞACA BEDEL

Bugüne kadar müşterilerimize sunduğumuz IoT çözümleriyle, yaklaşık 990 bin ağaç dikimine eşdeğer olan 158 bin 552 ton karbondioksit salımına engel olduk. Örneğin Red Enerji ürünümüzle, kurumsal müşterilerimize enerji tüketimlerini takip etme ve yönetme konusunda yardımcı oluyoruz. Red Enerji, klimaların uzaktan kontrol edilerek istenen dereceye otomatik ayarlanabilmesi, iç-dış aydınlatmaların tek tuşla uzaktan yönetilebilmesi, geçmişe yönelik tüketimin görülebilmesi, reaktif enerji takibinin sağlanması gibi pek çok fonksiyonu olan, uçtan uca tasarlanmış bir IoT çözümü. Bu çözümümüz 400’den fazla lokasyonda kullanılıyor. Red Enerji ile her ölçekten işletmenin enerji tüketimini yüzde 30’a kadar azaltıyoruz. Vodafone İş Ortağım, işletmeler için yakıt giderlerinde yüzde 15’e varan oranda maliyet avantajını mümkün kılıyor.

DİJİTAL TARIM İSTASYONU

Tarım alanında Dijital Tarım çözümümüzle KOBİ ve işletmelerimizin çözüm ortağıyız diyebilirim. Bu hizmetimiz, temel olarak bir Dijital Tarım İstasyonu içeriyor. Bu istasyon, çiftçilere tarımsal işlemlere dair sulama ve gübreleme zaman önerileri sunuyor; toprak sıcaklığı ve nemine bağlı tohum ekim zamanı öneriyor; gübreleme, ilaçlama, budama, hasat zamanına yönelik iş planlaması yapılmasına yardımcı oluyor.  Bu çözümle, üretim ve kalitede en az yüzde 25’lik artış gerçekleştirilebiliyor, üretim maliyetlerinde ise yüzde 50’ye kadar tasarruf sağlanabiliyor.

İlandır

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!