‘Halk tiyatrosu’ dediğin tam da böyle olur!

Güncelleme Tarihi:

‘Halk tiyatrosu’ dediğin tam da böyle olur
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 18, 2018 14:00

Sezon kapanmadan ‘Bir Baba Hamlet’i görün. Ola ki benim gibi ilk beş dakikada sahnedeki komedi anlayışına burun kıvıracak olursanız da az sabredin, gerçekten eğlenecek ve Murat Akkoyunlu ile Şevket Çoruh’u içtenlikle takdir edeceksiniz.

Haberin Devamı

Dilden dile dolaşan ‘Bir Baba Hamlet’i; Afife’den de ‘yönetmen’ ve ‘erkek oyuncu’ ödüllerini almadan birkaç gün önce görme şansı yakaladım. Koltuğa önyargıyla oturup da sonunda kendimden geçmiş olarak kalktığım, ertesi gün önüme çıkana heyecanla anlattığım türde bir oyunu, uzun süredir görmemiştim.
Baştan söyleyelim; sezon kapanmadan yolunuzu Baba Sahne’ye düşürün. Ola ki benim gibi ilk beş dakikada sahnedeki komedi anlayışına burun kıvıracak olursanız da az sabredin; gerçekten eğlenecek, Murat Akkoyunlu ve Şevket Çoruh’u içtenlikle takdir edeceksiniz.

Sebastian Siedel imzalı bu güldürüyü, Yücel Erten’in akıcı çevirisi, Emrah Eren’in çok dinamik rejisi ve Barış Dinçel’in ‘oyuncaklı’ dekoruyla, handiyse satır satır yerelleştirerek oynuyor ikili. Shakespeare’in ‘Hamlet’ini sahnelemeye kalkan iki kafadarın komedisi, ‘Bir Baba Hamlet’. İkili, yapmak istediklerinin ne olduğunu, Şevket Çoruh’un oyun esnasında seyirciye yaptığı açıklamayla ifade ediyor: “Shakespeare döneminde egemen sınıfı eleştiren ve halkı galeyana getiren oyunlar vardı...” Ekip, ‘Bir Baba Hamlet’te seyirciyi oyuna sık dahil ederek, sıcak gündemle ilgili taşlamalarını (Türkiye değil yahu, olaylar Danimarka’da geçiyor!) kâh jestlerle kâh kelime oyunlarıyla, sahnenin her köşesine sızdırarak ve seyirciye kahkaha aralarında kısacık nefes araları bırakarak; niyetlendiklerinin âlâsını yapıyor.
İki oyuncu arasında soluksuz bir uyum ve sahnede çok yüksek bir enerji var ama Murat Akkoyunlu’nun sezonun en akılda kalıcı performansına imza attığını özellikle not etmeli. Yüz ifadeleriyle başka bir oyun oynarken eliyle koluyla başka bir dil tutturan, bir bölümü ‘ginger’ üzerinde oynayan, 30 saniye içinde soldan Hamlet olarak çıkıp sağdan Gertrude olarak giren bir oyunculuk... Şevket Çoruh’un ise zirveye çıktığı bir bölüm var ki... Benzerlerini sahnede çok gördüysek de onun yaptığı; yakaladığı detaylar ve sergilediği beden diliyle, açık ara birinci! Ne olduğunu yazmayalım, sürprizi kaçmasın. ‘Bir Baba Hamlet’in en çarpıcı yönlerinden biri ise kantodan arabeske, alaturkadan metale neredeyse tüm müzik türleriyle yaptıkları uyarlamalar...
‘Halk tiyatrosunun’ gereğini yerine getirmeyi başarmış bir iş, bu. Coşkulu tepkilerden, seyircinin de bu tür bir ‘deşarj’ ihtiyacında olduğunu hissediyor insan. Oyunun tek falsosu, pek çok yerde ‘komedinin’ ucunu kaçırması... Cinsiyetçi esprilere, kaba güldürü öğelerine -hiç ihtiyaç olmadığı halde- fazlasıyla başvurması... Seyirci gülüyor, evet ama ekip yine de tam olarak böyle bir şey sunmak zorunda değil. Zira bayağı, zorlama esprileri, kelime oyunlarını çıkarınca da geriye kalan; zekice kurulmuş, pırıl pırıl bir sahne dili olacak.

Haberin Devamı

Bir Baba Hamlet
Yazan: Sebastian Siedel
Yöneten: Emrah Eren
Oyuncular: Murat Akkoyunlu,
Şevket Çoruh
Ne zaman, nerede: Bu akşam 20.30’da, yarın 16.00’da, Baba Sahne’de.
Süre: 120 dk.
Bilet fiyatı: Tam 50, öğrenci 40 TL

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!