Ters kurgu yöntemiyle reklam yaptılar

Güncelleme Tarihi:

Ters kurgu yöntemiyle reklam yaptılar
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 26, 2017 12:53

Ters kurgu yöntemiyle reklam yaptılar

Haberin Devamı

BORNOVA yeni kent bölgesinde 700 konut ve 42 ticari birimin yer aldığı ve tamamlandığında 475 milyon liralık yatırım değerine sahip bulunacak Folkart ın Cıty için hazırlanan reklam filmi, Türkiye'de ters kurgu yönetimiyle çekilen ilk örnek oldu.

Türkiye'de ilk defa uygulanan ters kurgu yöntemiyle çekilen reklam filmi, Folkart'ın önceki reklam filmleri gibi yine adından söz ettirdi. Reklam filminde kentin özel noktalarına da yer verilerek, kentin tanıtımına katkı sağlandı. Folkart Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak, reklam filmlerinde sadece inşa edilecek projeyi anlatmak istemediklerinin altını çizdi. Sancak, “Biz inşa ettiğimiz yaşam alanları ile kentimize değer kazandırmak isterken, reklam filmlerimiz ile de güzel kentimiz İzmir'i tanıtmak istiyoruz. Folkart olarak bugüne kadar hazırladığımız tüm reklam filmlerimizde İzmirimizin ve bölgemizin özel noktalarına yer verdik. Güzelliklerini bir şekilde ekrana taşıdık. Folkart Time projemizin reklam filmi ile sıradışı, aksiyon dolu bir reklam filminde de İzmir'in güzelliklerine yer verdik. Şimdi de 'Hayatın İçinde' sloganıyla yola çıktığımız Folkart ın Cıty projemizde farklı bir yöntemle yine kentimizi tanıtmaya başladık" dedi.

Reklam filminin yönetmenliğini Hakan Yonat üstlendi. Yonat'a 75 kişilik kalabalık bir uzman kadrodan oluşan çekim ekibi eşlik etti. Bu kadronun içinde 6 kişilik dublör ekibi de yer aldı. Ayrıca çekimlerde 450 figüran kullanıldı. Ozan Erler, filmdeki baş aktör olarak baba rölünü üstlendi. Yönetmet Hakan Yonat, Ozan Erler'i “Türkiye'nin Jim Carrey'siö olarak nitelendiriyor. Anne rolünü ise Özge Sarıkaya canlandırdı. Film çekimi, İzmir'de ve Kuşadası'nda 6 ayrı lokasyonda 6 günlük bir prodüksiyon ile gerçekleştirildi. Çekimler için İzmir'de Alsancak, Kordon, Bayraklı ve Kültürpark Fuar Alanı kullanıldı. Reklam filminde çift aktüel kameranın yanında, su altı ve gökyüzü kameraları da kullanıldı. Çekimden önce her sahne için 1 gün prova yapıldı. Atlama, aksiyon sahneleri 2 şehirde 50 kez denendi. Bisikletleri hareket ettiren sistem İngiltere'den getirildi. Top sahnesinde 3 bin top kullanıldı. Deniz sahnesinde oyuncular denize 15 kez atladı. 200'den fazla kıyafet kullanıldı. Setlere mobil tır mutfak eşlik etti. Montaj için bir hafta, günde 20 saat çalışıldı. Reklam filminin müziği de özel olarak hazırlandı. Müzik daha önce Oscar'a aday gösterilmiş Rahman Altın tarafından hazırlandı. Filmdeki 3D animasyonlar Digiflame tarafından kurgulandı. Film dublajı ise önemli markaların reklamlarında yer almış Erkan Yavaş tarafından seslendirildi. Senaryoyu ise Yirmibirgram Reklam Ajansı hazırladı. 3D animasyonları ise Digiflame tarafından hazırlandı.

İZMİR, (DHA)

FOTOĞRAF

KUTU

TERS KURGU NEDİR?

Reklam filmi ters kurgu çekim tekniği ile hazırladı. Bu teknik, filmi düz çekip tersten oynatma mantığının aksine, senaryoyu tersten yazarak, her sahnenin ters oyuna uygun bir şekilde çekilmesi mantığına dayanıyor.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!