O hikayeden çok etkilendi kendi öyküsünü yazdı

Güncelleme Tarihi:

O hikayeden çok etkilendi kendi öyküsünü yazdı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 01, 2021 11:51

Dil eğitimi için gittiği Londra’da, İtalyan bir gurmenin zeytinyağının önemini anlattığı hikaye Nasibe Karataş’ı çok heyecanlandırmış. Çocukluğu zeytinliklerde geçen Karataş da hemen kendi hikayesi için çalışmaya başlamış. Katar’a gerçekleştirdiği bir ziyarette, “Market raflarında neden Milas zeytinyağı da olmasın?” fikriyle ilk adımı atmış. Ve ‘Nasibi Zeytinyağı’ markasıyla sektöre giriş yapmış.

Haberin Devamı

O hikayeden çok etkilendi kendi öyküsünü yazdı

Nasibe Karataş, anneannesinden dinlediği zeytin hikayelerinden marka çıkarmayı başaran genç bir girişimci. Kendisini dışa dönük, heyecanlı, özgür ruhlu, yeni yerler görmeyi ve keşfetmeyi seven biri olarak tanımlayan ‘Nasibi Zeytinyağı’nın kurucusu Karataş’la girişimcilik serüvenini konuştuk. 1987 Milas doğumlu olan Nasibe Karataş, Anadolu Üniversitesi İşletme Bölümü’nden mezun olduktan sonra kurumsal hayatta kariyerine yön verdiğini söyleyerek, şöyle devam etti:

İLK ADIM LONDRA'DA

“Uzun yıllar kurumsal firmalarda çeşitli görevler aldım. En son Bodrum’da tekne satış ve kiralama üzerine çalıştığım firmadan 2019’da ayrıldım. Aynı yıl Londra’da dil eğitimine gittim. Nasibi’nin doğuş hikayesi de aslında o dönemde başladı. Knistbridge’de tesadüfen bir dünya mutfağı restoranında İtalyan gurmenin tadım gecesine gittim. O akşam zeytinyağının öneminin anlatıldığı hikaye beni çok heyecanlandırdı. Ve aklımda fikirler oluşmaya başladı.”

Haberin Devamı

O hikayeden çok etkilendi kendi öyküsünü yazdı

BİZ NİYE OLMAYALIM?

Bugün bir yandan İstanbul Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi Bölümü’nde okuyan, öte taraftan da tekne satış ve kiralama işine de devam eden Nasibe Karataş, girişimcilere hayallerinin peşinden gitmeleri ve asla korkmamaları noktasında tavsiyelerde bulundu. Dil eğitiminin ardından Ocak 2020’de Katar’a iki haftalık ziyaret gerçekleştirdiğini anlatan Nasibe Karataş, zihnindeki zeytincilik fikriyle ülkedeki tüm market zincirlerini dolaştığını paylaştı. Raflarda karşılaştığı zeytinyağı ürünlerinin çoğunun İtalya, İspanya, Fransa ve Yunanistan’a ait olduğunu ifade eden Karataş, “Tabii Türkiye de vardı ama ağırlık diğer ülkelerindi. O tablo sonrası, ‘Neden Milas zeytinyağı bu market raflarında olmasın?’ dedim. Hedef pazar olarak da bu ülkeyi belirledim. Ocak 2019’da Londra’da başlayan fikir, Ocak 2020’de Katar’da yapılan araştırmalar sonucunda Ocak 2021’de ‘Nasibi Zeytinyağı’ doğdu. Salgından kaynaklı böylesi zorlu bir dönemde yeni bir iş fikri beni tedirgin etse de her şeye rağmen tüm riskleri göze alarak zeytinyağı serüvenine başladım” diye konuştu.

Haberin Devamı

O hikayeden çok etkilendi kendi öyküsünü yazdı

"Zeytin berekettir kızım. Bereketinin hangi zeytin danesinde olduğunu bilemezsin. Gördüğün her zeytini bereketi ondaymış gibi topla"

Aslında zeytinyağı serüvenin çocukluğundan beri rahmetli anneannesinden dinlediği zeytin hikayeleriyle başladığını dile getiren Karataş, o süreci şöyle aktardı: “Çocukluk yıllarımdan beri her hasat dönemi sabahın erken saatlerinde, soğuk kış aylarında bile ailemle birlikte zeytinliklerimize giderdim. İçimizi ısıtan ‘helva ekmek’ yemek için öğlen olmasını bekler, bazen sabırsızlanarak erkenden sofrayı kurardım. İşte bu işin en heyecanlı kısmı buradaydı. Zeytin toplamak meşakkatli ve zor bir iş. Bazen yorgunluktan tek bir zeytin danesini almak istemezdik, o yorgun ellerle... İşte orada tam anneannemin sözü aklıma gelirdi: ‘Zeytin berekettir kızım. Bereketinin hangi zeytin danesinde olduğunu bilemezsin. Gördüğün her zeytini bereketi ondaymış gibi topla’ derdi. Ben de bu öğretiyle hareket ettim. Bir diğer şansım da bu bereketli topraklarda dünyaya gelmekti. Zeytinin başkentinde doğmuş olmam aslında beni ve benim gibi hemşerilerimi doğuştan zeytinci yapıyordu. Yani bizler doğuştan zeytinciyiz.”

Haberin Devamı

O hikayeden çok etkilendi kendi öyküsünü yazdı

500 AİLENİN MUTFAĞINDA

Butik bir üretici olarak sektörde yerini alan Nasibe Karataş, ürünlerini hem kendi, hem de aile dostlarının zeytinliklerinden elde ettiğini söyleyerek, “Toplamda 100 dönümlük zeytinliğimiz var. Ana ürünüm zeytinyağı. Ama gelen zeytin taleplerine de cevap vermek adına Milaslı bir teyzemizden destek alıyorum. Şu an aktif olarak Instagram sayfamızla internet sitemizden online satış yapıyoruz. Şu ana kadar Türkiye’de en az 500 ailenin mutfağına misafir oldum” diye konuştu.

O hikayeden çok etkilendi kendi öyküsünü yazdı

O hikayeden çok etkilendi kendi öyküsünü yazdı

Haberin Devamı

SIRADA YURT DIŞI VAR

Nasibi Zeytinyağı’nın ihracat hedefiyle yola çıktığını söyleyen Nasibe Karataş, bu konudaki çalışmalarını şöyle aktardı: “İhracat noktasında ilk hedef pazarımız Katar. Şu an bununla ilgili görüşmelerimiz devam ediyor. Yakın zamanda ürünlerimizi bu ülkeye göndereceğiz. Orada kurulacak bir organik pazarda yerimizi alacağız. Türkiye için hedefimiz ise market raflarında yer almak.”

Bugün bir yandan İstanbul Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi Bölümü’nde okuyan, öte taraftan da tekne satış ve kiralama işine de devam eden Nasibe Karataş, girişimcilere hayallerinin peşinden gitmeleri ve asla korkmamaları noktasında tavsiyelerde bulundu.

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!