Eğitimde yeni dönem

Güncelleme Tarihi:

Eğitimde yeni dönem
Oluşturulma Tarihi: Eylül 08, 2021 16:52

Didem Çiloğlu Çakar, “Manisa’nın ilk özel okulu olan Doruk Koleji 1993-2011 yılları arasında eğitime yön veren bir kurum olarak öğrencilerini mezun etti” dedi.

Haberin Devamı

ÖZEL Doruk Koleji, kuruluşunda belirlenen temel ilkelerden ödün vermeden 2021-2022 eğitim öğretim yılında anaokulu, ilkokul ve ortaokulla yeniden eğitim hayatına devam ediyor. Okulun temelleri, 1993’te Manisalı bir grup hayırsever iş insanı tarafından büyük bir özveri ve azimle atılmıştı. Okulun Kurucu Temsilcisi Didem Çiloğlu Çakar ve Genel Müdürü Dr. Gülnur Doğanata ile tüm kampüsü yenilenerek 2021-2022 eğitim-öğretim dönemine hazırlanan Doruk Koleji hakkında konuştuk.

30 YILIK BİRİKİM

Okulun Genel Müdürü Dr. Doğanata, “Pandemi nedeniyle tüm dünya ile birlikte zorlu bir süreç yaşadık ve yaşamaya devam ediyoruz. Bu süreçte en çok sıkıntıyı öğrenciler çekti. Her çocuğun en önemli hakkı, hiç kuşkusuz iyi bir eğitim almasıdır. Nitelikli eğitim anlayışının her geçen gün değerlendiği günümüzde, öğrencilerimiz Doruk Koleji’nin 30 yıllık birikimiyle anaokulundan liseye hak ettikleri eğitime kavuşacaklar” dedi.

Haberin Devamı

Eğitimde yeni dönem

GÜÇLÜ EĞİTİM KADROSU

“Geçtiğimiz dönem okullarında yüz yüze eğitim yapamayan öğrencilerimiz sadece sınıf içi etkinliklerden değil, sosyal ve sportif faaliyetlerden de uzak kaldılar” diyen Doğanata, şu b ilgileri verdi: “Biz kapalı-açık spor alanlarıyla, açık havuzuyla, robotik kodlama, lego, satranç sınıflarıyla, müzik, drama ve resim odalarıyla, her türlü etkinliklerini sergileyebilecekleri kültür merkeziyle onların bu özlemlerini giderecek bir eğitim kampüsü oluşturduk. Özenle oluşturulmuş güçlü eğitim kadromuz ve uzman idari personelimizle yeni eğitim ve öğretim yılında öğrencilerimize her koşulda en iyi eğitimi vermek için tüm hazırlıklarımızı tamamladık.”

BAĞLI AMA BAĞIMLI OLMAYAN

Didem Çiloğlu Çakar ise “Manisa’nın ilk özel okulu olan Doruk Koleji 1993-2011 yılları arasında eğitime yön veren bir kurum olarak öğrencilerini mezun etmiştir. Çiloğlu ailesi olarak bizler Doruk Koleji’ni 2021-2022 eğitim yılına hazırlayarak modern ve uluslararası bir eğitim anlayışı ile tekrar hayata geçiriyoruz. Okul olarak; Atatürk’ün ilke ve inkılaplarına bağlı, sorumlu, mutlu, sağlıklı, dengeli, ne istediğini bilen, kararlı, okul içinde ve yaşadıkları dünyada toplumun ihtiyaçlarına duyarlı bireyler yetiştirmeyi hedefledik. Ayrıca onlara yaşam boyu ihtiyaç duyacakları öğrenme becerilerini öğretmeyi hedefliyoruz. İnanıyoruz ki, uzun vadede çocuklarımızın yaşamsal mücadele becerilerinin gelişmesi, ‘bağlı ama bağımlı olmayan’ kişilik yapısı geliştirebilmeleri, mutlu ve ilişkilerde sorun yaşamayan bireyler olabilmeleri için eğitimimizi pozitif felsefe temeline oturttuk” dedi.

Haberin Devamı

Eğitimde yeni dönem

FARKLARI ORTAYA KOYACAKLAR

OKULDAKİ İngilizce eğitiminin akademik müfredatını uluslararası tanınırlığı ile Avrupa dil çerçevesinin oluşturduğunu dile getiren Dr. Doğanata, “Okulumuzdan mezun olan öğrencilerimiz İngilizceyi günlük ve resmi iletişim ortamlarında, hem sözlü hem de yazılı olarak yeterli düzeyde kullanabilecek iletişim becerileri kazanarak, dünyanın her yerinde hayatın içinde yer alabilecek ve ileride iş dünyasında da farklarını ortaya koyabilecekler” diye konuştu.

ETKiN DİL KULLANIMI

GÜLNUR Doğanata, eğitim modelleri hakkında şu bilgileri verdi: “Eğitim programları, anadilini ve İngilizceyi etkin ve doğru konuşabilen, akademik donanımı üst seviyede olan, düşünen, sorgulayan, kendi bireysel özelliklerinin ve öğrenme sürecinin farkında bireyler yetiştirmek üzere tasarlanmıştır. Eğitim programı, MEB müfredatını temel alarak farklı ve zenginleştirici ögelerle daha verimli hale getirilmiştir. Ölçme ve değerlendirme sistemimiz öğrencilerin öğrenmelerini en üst seviyede teşvik etmek üzere hazırlanmıştır. MEB müfredat ve kazanımları, LGS’ye yönelik hazırlık çalışmaları, hem Türkçe uygulanan müfredat kazanımlarının hem de İngilizce programının hedeflenen kazanım ve seviyesine ulaşabilmesi adına öğrencilerin okul içi ve okul dışı tüm kuruluşlar tarafından hazırlanıp uygulanan sınavlara katılması, öğrencilerin akademik yönden gelişimleri için kazanımlar çerçevesinde planlı bir etüd programı uygulanması, anasınıfı itibariyle yoğun bir Türkçe programı, anasınıfı itibariyle yoğun bir İngilizce programı, lego-robotik çalışmaları, anasınıfı itibari ile yoğun Fen ve Matematik çalışmaları, wellbeing programı, Mind Lab düşünme becerileri geliştirme programı, zengin bir spor-sanat-müzik programı, öğrencilerin ilgi ve yetenek alanlarını beslemek üzere planlanan kulüp çalışmaları, öğrencilerin akademik-sosyal ve duygusal alanlarını desteklemek amacıyla kurgulanmış güçlü bir rehberlik programı, ulusal ve uluslararası akademik ve sosyal yarışmalar ve projelere hazırlık çalışmaları ve katılım, drama çalışmaları.”

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!