Bir makineden üretim devine

Güncelleme Tarihi:

Bir makineden üretim devine
Oluşturulma Tarihi: Aralık 01, 2022 04:58

Yapılan ihracatın düzenli adetlerde artmasıyla motive olduklarını söyleyen Bilen Biri Ambalaj’ın kurucusu Ekin, yeni pazar arayışlarının olduğunu paylaştı, “2023’te 5 milyon euro ihracat hedefimiz var” dedi.

Haberin Devamı

 

 

BİLEN Biri markasıyla İzmir Urla’da 2007’de bir makineyle başlayan ıslak mendil üretim serüven bugün, ikram servis setinden çorba kasesine, fast food menü kutularından a box koliye kadar büyük bir üretim tesisine dönüştü. İzmir Torbalı ve Manisa Turgutlu’daki fabrikalarında birçok marka için üretim yapan Bilen Biri Ambalaj, çeşitli Avrupa ülkelerine de ihracat gerçekleştiriyor. Bir yandan ürün desenini daha da genişletmek için yoğun bir şekilde çalışan şirket, öte taraftan ise daha fazla ülkeye ihracat yapmayı hedefliyor. Bilen Biri Ambalaj’ın kurucusu Eylem Ekin, hem çalışmaları hakkında bilgi verdi hem de gelecekle ilgili planlarını paylaştı.

Haberin Devamı

HER ŞEY BİR MAKİNEYLE BAŞLADI

15 yıl medya sektöründe çalıştıktan sonra kendi hikayesini yazmak için yola çıkan dile getiren Eylem Ekin, İzmir Urla’da şehir yaşamından uzak doğası, bütünlüğünü korumaya devam eden doğal yaşamı ve doğal yaşamın renkleri olan hayvanlarıyla birlikte konuklarına huzur sunma hedefiyle Rahatla Urla’yı kurduğunu söyledi. Eylem Ekin, “Aynı dönemde yani 2007’de sınırlı sayıda ürün çeşitliliği ile ambalaj paketleme sektörüne de adım attık. Bilen Biri markasıyla mekanların, ıslak mendil ve ikram seti ihtiyacını karşılamaya başladık. Urla’da başlayan macerayı, 2009 yılında İzmir Alsancak’taki fabrikamıza taşıyarak ürün çeşitliğini artırarak, yüksek kapasiteli üretime geçiş yaptık” diye konuştu.

FABRİKA SAYISI İKİYE ÇIKTI

Süreç içinde sektörün önemli bir aktörü haline geldiklerini ve artan taleple birlikte de üretim kapasitesini artırmak adına yatırım kararı aldıklarını ifade eden Eylem Ekin, şu bilgileri aktardı:

“Üretime başladığımız günden bu yana kaliteli üretim koşulları ve yenilikçi bakış açısını merkezimize aldık. Bilen Biri olarak bugün ise ithalat ve ihracat faaliyetlerimizi 60 bin metrekare olan merkez fabrikası İzmir Torbalı’da; ıslak mendil, ikram servis setleri, peçete, Amerikan servis, gıda toz ve sıvı dolumları, gıda paketleme kağıtları, döner box, noodle box, pilav box, patates box, jelibon box, dondurma box, çorba kasesi ve salata kasesi gibi ürünler üretiyoruz. Geçtiğimiz yıl devreye aldığımız 40 bin metrekare olan Manisa Turgutlu fabrikasında ise fast food menü kutuları, pizza kutusu, pide kutusu, oluklu mukavva ile a box koli üretimi yapıyoruz. Hedefimiz ürün çeşidimizi daha da artırmak.”

Haberin Devamı

TASARIM AŞAMASINDAN MATBAAYA

Bilen Biri olarak bugüne kadar sektördeki yeniliklerin öncüsü olduklarını dile getiren Eylem Ekin, zaman içerisinde çalışanlarına ve üretim süreçlerine sürekli yatırım yaparak bugünkü global pazarda lider konumuna ulaştıklarını ifade etti. Ekin, “Markamız bugün müşterilerimizin talep ettiği siparişlerin grafik tasarım aşaması ve matbaa basımı dahil olmak üzere üretimin her aşamasında baştan sona hizmet veriyor. Geniş ürün yelpazesi ile güvenilir, etkin, kaliteli, çevre dostu ürünleri ekonomik koşullarda kullanıcıların hizmetine sunmak, satış öncesi ve sonrası hizmeti en etkin şekilde sağlamayı, sonuçlarını izlemek, devamlılığını sağlamak ve değerlendirmek odağımızdaki en önemli unsur” dedi.

 

Haberin Devamı

HEDEF DAHA FAZLA

ÜLKEYE İHRACAT

BİLEN Biri’nin ününün sadece Türkiye’yle sınırlı kalmadığını ifade eden Eylem Ekin, 2015 yılında itibaren ihracata da başladıklarını aktardı, “Şu anda ağırlıklı Avrupa ülkelerine ihracat yapıyoruz. Pandemiyle birlikte Çin’den ürün alan firmaların yaşadıkları tedarik sorunuyla birlikte rota Türkiye’ye döndü. Bu rota değişimiyle birlikte bizim de ihracat yaptığımız ülke sayısı arttı. Pandemi döneminde Amerika’ya bile ıslak mendil ihraç ettik. Hedefimiz ise ihracat yaptığımız ülke sayısını daha da çoğaltmak. Yurtdışına yaptığımız ihracat faaliyetlerimiz ile ekonomimize döviz kazandırarak katma değer sağlamayı kendimize hedef edindik” ifadelerini kullandı.

 

Haberin Devamı

HİJYEN VURGUSU

GIDA ambalaj sektöründe en önemli konunun hijyen kuralları olduğuna değinen Eylem Ekin, şu değerlendirmeyi yaptı:

“Biz kurumsal firmaların hijyen denetimlerine açık bir firmayız. Gıda sektörüne üretim yapmanın sorumluluğu ve bilincini taşıyoruz. Yurtiçinde ürünlerimizi kullanan dev gıda zincirlerinin yanı sıra ihracat yaptığımız firmaların da denetimlerinden geçtik. Gıda işinde çalışan ve ıslak mendil, ikram setleri, stick şeker ve tuz vb. ürünleri kullanan firmalardan bu ürünleri temin ettikleri tesisleri denetlemelerini rica ediyoruz. Çünkü kendi mutfaklarında yaptıkları denetim kadar yiyecek tabağı yanında sundukları malzemelerin de önemi var.”

 

Haberin Devamı

DOĞANIN İÇERİSİNDE
LEZZET YOLCULUĞU

İZMİR Urla’da yer alan Rahatla Urla hakkında da bilgi veren Eylem Ekin, 15 yıl önce kahvaltıyla başlayan yolculuklarına süreç içinde öğlen ve akşam yemekleri ile binicilik sporunun da eklediğini paylaştı. Ekin, “Aynı zamanda keyifli bir restoran olan Rahatla Urla, binicilik sporunun; çocuk, genç ve yetişkinlere öğretildiği bir spor kulübü olarak da hizmet vermeye devam ediyor. Atlarımız, tavuklarımız, horozlarımız, köpeklerimiz, meyve ağaçlarımızla doğanın içerisinde bir yaşam sunuyoruz. Ayrıca bahçemizde yetiştirdiğimiz domates, marul ve sebzelerimizi sunduğumuz kahvaltılarda kullanıyoruz. Ayrıca at binmeyi, köpeklerimizle oynamayı, horozlarımızın ötüşünü, tavuklarımızın ev sahibi edasıyla yürüyüşlerini izlemeyi çok seviyoruz ve bu güzellikleri konuklarımızla paylaşmak istiyoruz.”

 

MASADA STRATEJİK

ORTAKLIK DA VAR

BU yıla ilişkin de değerlendirmelerde bulunan Eylem Ekin, 2022’yi grup olarak 130 milyon TL ciroyla kapatacaklarını söyledi, “Bu ciro da bir önceki yıla göre yüzde 50’lik artış anlamına geliyor. 2023 için de yurtdışı fonlarıyla stratejik ortaklık için ön görüşmelerimiz başladı.  2023 ciro hedefimiz ise 300 milyon TL. İhracat hedefimiz ise 5 milyon euro” diye konuştu.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!