Oba Makarna'dan yatırıma devam

Güncelleme Tarihi:

Oba Makarnadan yatırıma devam
Oluşturulma Tarihi: Aralık 24, 2016 09:16

Oba Makarna'dan yatırıma devam

Haberin Devamı

GAZİANTEP, (DHA) - GAZİANTEP'te kurulu olan ve 50 yıldır alanında faaliyet yürüten Oba Makarna, 2017 yılını yeni yatırımla karşılamaya hazırlanıyor. 2006 yılını, ciro bazında yüzde 30 oranında büyüme rakamı ile kapatmaya hazırlanan Oba Makarna, 2017 yılında kapasite artışı ve yeni ürün gamı için ilave 9 milyon Euro tutarında yatırım yapacak.

Yarım asırdır hizmet veren Oba Makarna, 2016 yılında göstermiş olduğu performansını, 2017 yılına da taşımayı hedefliyor. Türk makarna sektöründe yüzde 9 oranında pazar payına sahip olan Oba Makarna, 2016 yılında yurtiçi pazarda marka bilinirliğini artırma amacıyla, pazarlama yatırımlarına ağırlık verdi. 2015 yılında 547 milyon lira tutarında bir ciro rakamına imza atan Oba Makarna, 2016 yılını ise 750 milyon liralık ciro rakamı ile kapatmaya hazırlanıyor. Oba Makarna, 2017 yılında kapasite artışı ve yeni ürün gamı için ilave 9 milyon Euro tutarında yatırım yapacak. Kolombiya’dan Norveç’e, İspanya’dan Tayvan’a, Amerika’dan Vietnam’a kadar, 96 ülkeye ihracat gerçekleştiren Oba Makarna, 2016 yılını yaklaşık 563 milyon lira tutarında ihracat rakamı ile kapatmayı planlıyor.

Oba Makarna’nın 2016 yılı performansı ve 2017 yılı hedefleri hakkında bilgi veren Oba Makarna CEO’su Alpaslan Özgüçlü, “Oba Makarna olarak, Türkiye'nin makarna ihracatında yüzde 25 pazar payına sahibiz. Üretimimizin yüzde 75’ini ihraç ediyoruz. 2016 yılını üretim bazında yüzde 40, cirosal anlamda yüzde 30 oranında büyüme rakamı ile kapatmaya hazırlanıyoruz. Türkiye'de ihraç edilen her 3 paket makarnadan biri Oba markasını taşıyor. Gaziantep 4'üncü Organize Sanayi Bölgesi’nde, 110 bin metrekarelik açık, 65 bin metrekarelik kapalı alana sahip tesislerimizde, İtalyan teknolojisi ve yüksek kapasite ile üretim yapıyoruz. Global makarna pazarında 250 bin tonluk bir hacmi elimizde bulunduruyoruz. Oba Makarna'nın en büyük pazarı yüzde 50 ile Afrika olurken, Güney Amerika, Uzakdoğu, Güney Kore ve Japonya pazarlarında da yer almayı hedefliyoruz. Grup olarak yeni bir sektöre girme planımız bulunmuyor. Ana işimiz olan makarnaya daha da fazla yoğunlaşıp, katma değerli ürünlere yöneleceğiz" diye konuştu.

FOTOĞRAFLI

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!