Türk Gıda Ürünleri Japon Sofralarını Süsleyecek

Güncelleme Tarihi:

Türk Gıda Ürünleri Japon Sofralarını Süsleyecek
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 05, 2015 09:54

JAPONLARIN TÜRK GIDALARINA İLGİSİ ARTIYOR

Gıda ihtiyacının yüzde 61’ini ithalat yoluyla temin eden 128 milyon nüfuslu Japonya, Türkiye’den sağlıklı, kaliteli gıda ürünleri istiyor. Japonya’nın gıda pazarının yıllık cirosu 480 milyar dolar düzeyinde.
Japonya’da faaliyet gösteren Global Media Corporation Yönetim Kurulu Başkanı Masanori Tonegawa, Ege İhracatçı Birlikleri’nde “Japonya Gıda Pazarına Girişte Başarının Anahtarı” başlıklı bir seminer verdi. Tonegawa, “Gıda ihtiyacımızın yüzde 61’ini ithalatla karşılıyoruz. Tüm dünyadan kaliteli, sağlıklı, güvenilir gıda ürünleri arıyoruz” dedi.
Japonya’da çalışan kadın sayısının giderek arttığı bilgisini veren Tonegawa, Japon kadınların yorucu iş saatlerini takiben eve dönüşlerinde 2-3 dakikada mikro dalgada ısıtıp sofraya koyabilecekleri hazır gıda ürünlerine yöneldiklerini ifade ederek, “Japonlar yemek yemeyi çok seviyor. Tokyo’da dünyanın her mutfağından restoranlar var. Tokyo’da 30 tane Türk restoranı var. İtalyan restoranları ise 4 bin civarında. İtalya’dan zeytinyağı, peynir ve şarap çok fazla tür ve miktarda geliyor, makarnayı, orkinosu çok seviyoruz. Sağlıklı, güvenli ve yüksek kaliteli ürünler istiyoruz. Az kolesterollü, düşük kalorili, çevre dostu ekolojik ürün tüketimi Japonya’da yaygınlaşıyor” diyerek Türk ihracatçılara ipuçları verdi.
GIDA İTHALATINDA SIKI KONTROLLERİMİZ VAR
Japonya’nın gıda ithalatında sıkı bir kontrol sistemi olduğu bilgisini veren Global Media Corporation Yönetim Kurulu Başkanı Masanori Tonegawa, gerekçelerini ise şöyle özetledi: “Kısa zaman öncesine kadar Çin’den gelen gıda ürünlerinde kalite sorunları yaşadık. Gıda güvenliği konusunda çok hassasız. Katkısız, koruyucu içermeyen, çevre dostu gıda ürünleri arıyoruz. Japonlarla iş yaparken ilk Prensip sabırlı olmak. bir Japon firma ile çalışmaya başlamak 2-3 yılınızı alabilir. Japonya’ya ürünler gemi ile 1.5-2 ayda gidiyor, bu nedenle, gönderilen gıda ürünlerinin raf ömrünün 1 yıldan fazla olması gerekiyor.”
Japonların iletişime büyük önem verdiğine de vurgu yapan Tonegawa, Japon firmaların ortaya çıkabilecek sorunlarla ilgili en kısa sürede geri dönüş beklediklerini, dürüst bir şekilde sorunun anlatılmasını ve çözümü ile ilgili zamanlama verilmesini istediklerini kaydetti. Tonegawa, Japonya ile çalışmak isteyen Türk gıda firmalarına danışmanlık yapmaya hazır olduklarını da sözlerine ekledi.
TÜRK GIDA İHRACATÇILARINA OSAKA’DAN DAVET VAR
Japonya’nın en büyük şehirlerinden olan ve yakın çevresi ile birlikte 20 milyon nüfusa sahip olan Osaka’da 21-23 Ekim 2015 tarihleri arasında düzenlenecek olan Asian Food Show 2015 Fuarı ile ilgili bilgi veren Osaka Uluslararası İş Geliştirme Merkezi Direktörü Hiroaki Yasui, Türk gıda ihracatçılarını Osaka’ya fuara katılmaya çağırdı.
Asian Food Show 2015 Fuarı’nın Japonya’nın batısına hitap ettiğine işaret eden Yasui, “Osaka tek başına Endonezya’nın ekonomik büyüklüğüne sahip bir şehir. Japonya’da yemekle ilgili trendler genellikle burada belirleniyor. Gıda ile ilgili her türlü alternatif öneriye açığız. Asian Food Show 2015 Fuarı’na katılmazsanız çok büyük bir şansı kaybedersiniz. Zeytinyağı, kuru meyve ve makarna Asya için çok özel. Bu sene olmasa bile seneye bekleriz” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!