YAKIT DESTEĞİ 5 TL OLSUN

Güncelleme Tarihi:

YAKIT DESTEĞİ 5 TL OLSUN
Oluşturulma Tarihi: Ekim 24, 2022 09:55

Ankara Özel Halk Otobüsü ve dolmuş şoförlerinin akaryakıta üst üste gelen zamların ardından kontak kapatmasıyla gözler Antalya’ya çevrildi. Antalya Otobüsçüler Odası Başkanı Yasin Arslan, Büyükşehir Belediyesi’nin litre başına verdiği 1,5 lira olan desteğin 5 liraya çıkarılmasını istedi.

Haberin Devamı

ANKARA Özel Halk Otobüsü ve dolmuş şoförlerinin akaryakıta üst üste gelen zamların ardından kontak kapatmasıyla gözler Antalya’ya çevrildi. Antalya Otobüsçüler Odası Başkanı Yasin Arslan, Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin litre başına verdiği 1,5 lira olan desteğin 5 liraya çıkarılmasını istedi.

YIL SONUNA KADAR UZATILDI
Büyükşehir Belediyesi’nin kent için toplu ulaşım esnafına pandemi nedeniyle verdiği yakıt desteği yıl sonuna kadar uzatıldı. Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan açıklamaya göre, pandemi ile başlayan ve 1 Ekim 2022’ye kadar geçerli olması planlanan yakıt desteğinin 31 Aralık’a kadar devam etmesine karar verildi. Karardan önce kontak kapatmaya hazırlanan şehir içi ulaşım esnafının yüksek maliyetlerle başa çıkamadığına vurgu yapan Antalya Otobüsçüler Odası Başkanı Yasin Arslan, kararın esnafa bir nebze de olsa nefes aldırdığını belirterek, “Büyükşehir Belediyesi’nden 3 ay daha destek alacağız. Bu süre içerisinde ne yapacağımıza bakacağız” dedi.

Haberin Devamı

BU DESTEK YETMİYOR
Her ay araç başına 100 bin lira yakıt desteğinin ulaşım esnafının hesaplarına yatırıldığını söyleyen Yasin Arslan, bu desteğin maliyetleri karşılamak için yeterli gelmediğinden yakındı. Arslan şöyle konuştu: “Özel halk otobüslerinden her birinin geçen ayki maliyeti 126 bin lira, belediyenin kendi araçlarının maliyeti ise 160 bin lira. O nedenle Büyükşehir Belediyesi, Ulaşım A.Ş.’nin borçlarını ödeyemiyor. Belediyenin toplu ulaşım araçlarının çalışan maliyetlerini karşılayabilmek için Sosyal Güvenlik Kurumu’na (SGK) teminat verildi. Büyükşehir Meclisi’nde ulaşım maliyetlerini karşılayabilmek için 90 milyon lira borçlanma yetkisiyle sermaye artırımına gidildi.”

MAĞDURİYET YAŞANIYOR
Büyükşehir’in kendi bünyesindeki toplu ulaşım araçlarında bile yüksek maliyetleri karşılamanın zorlaştığını anlatan Arslan, “Büyükşehir Belediyesi tarafından Antalya Ulaşım A.Ş.’ye ait olan 150 araca yaklaşık 50 bin lira, Antalya’daki 490 özel toplu ulaşım aracına ise 10 bin lira destek veriliyor. Özel halk otobüslerinde çift ortaklı araçlar da olduğundan yaklaşık 750 araç sahibi, 750 de çalışanla yaklaşık bin 500 kişi ciddi bir mağduriyet yaşıyor. Antalya Ulaşım A.Ş.’ye ait araçlar birçok gider kaleminden muaf, vergi yok, KDV yok. Buna rağmen maliyetler o kadar yüksek ki belediye yönetimi bile çıkamıyor bu işin içinden” diye konuştu.

Haberin Devamı

'ZAM YAPILMASI LAZIM'
Litre başına 1,5 lira olan desteğin 5 liraya çıkarılmasını isteyen Arslan, ulaşım esnafının maliyet derdinin çözümü için belediyeden taleplerini şöyle aktardı: “Toplu ulaşım araçlarına zam yapılması lazım. Ama bir tam bilet 8 lira, vatandaş ödeme güçlüğü çektiği için zam talebimiz bile yok. Bu durumda tek çıkış yolumuz Büyükşehir’den gelen yakıt desteğinin maliyet artışı göz önüne alınarak revize edilmesi. Pandemi başladığında mazot 2 lirayken, Büyükşehir litreye 1 lira yakıt desteği veriyordu, 1 lirasını da biz karşılıyorduk. Şimdi mazot 26 liraya çıkmışken Büyükşehir’in desteği litre başına 1,5 lira. Araç giderlerini karşılayamadıkları ve ağır vasıtada çalışacak şoför bulamadıkları için 490 araçtan sadece 320’si çalışır durumda, geri kalanı çalışamıyor. Çözüm için belediyenin 1 litre yakıta 1,5 liralık desteğini 5 liraya çıkarması gerekiyor.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!