TURİZMCİNİN GÜNDEMİ ‘TANITIM AJANSI’

Güncelleme Tarihi:

TURİZMCİNİN GÜNDEMİ ‘TANITIM AJANSI’
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 26, 2019 11:26

TBMM’den geçerek yasalaşan Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı, Antalyalı turizmcilerin birinci gündemi haline geldi. Sektör profesyonelleri süreci yakından takip ediyor.

Haberin Devamı

KÜLTÜR ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, geçtiğimiz günlerde kurulan ve büyük tartışma yaratan ‘Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’yla ilgili sektörün profesyonelleriyle görüşmelere başladı. Tüm sektörün bu yapı içinde eşit temsili için Bakan Ersoy’a taleplerini ileten ve ajansın Antalya turizmine getireceği avantajları dinleyen turizmciler, ajansla birlikte başlayacak yeni tanıtım modelini Hürriyet için değerlendirdi.

CUMHURİYET TARİHİNDE BİR İLK
Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı ile ilgili yasanın birçok noktasıyla ilgili görüşleri daha önce yetkili kurum ve kuruluşlara ilettiklerini dile getiren Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, şu aşamada çıkan yasanın uygulama yönetmeliğini beklediklerini söyledi. Ayık, “Şimdi bekleyip süreci göreceğiz. Yönetmelik çıktıktan sonra, işleyişini göreceğiz. Durum değerlendirmesi yaparak önümüzü görebileceğiz. Ülkenin en stratejik sektörü olan turizmin geleceğiyle ilgili hayati öneme sahip bir süreç olacak. Ajans için ayrılan çok büyük bir kaynak var. Türkiye Cumhuriyeti’nde turizm sektörü için böyle bir kaynak daha önce yaratılmamıştı. Bu kaynak doğru kullanılırsa, destinasyonlarımızın tanınırlığı açısından çok büyük bir ilerleme katetmemiz mümkündür. Bekleyip görmek lazım” dedi.

Haberin Devamı

TEK ÇATI ALTINDA TOPLANAMIYORDUK
Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın işleyiş modelini Ankara’da Bakan Ersoy’dan dinlediklerini belirten Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Ülkay Atmaca, turizm sektörünün yoğun bir temsiliyete sahip olacağı bu ajansın kurulmasının başarılı bir tanıtım stratejisi için çok önemli bir fırsat olduğunu söyledi.

DESTİNASYON ÖNEMLİ
Turizm sektörünün yıllardır hedefinin tek çatı altında toplanmak ve tek bir noktadan tanıtım yapmak olduğunu söyleyen Atmaca, “Biz özellikle Türkiye’nin yatak sayısının yüzde 40’ına yakınının Antalya’da olduğunu, dolayısıyla bütçedeki Antalya’nın payının daha fazla verilmesi gerektiğini ilettik. Akdeniz’le ilgili meselelerin yönetim kurulunda iki temsilciyle gündeme getirileceğini söyledi. Bölge bölge tanıtılmaktansa önce Türkiye, sonra Antalya ve Belek markalarıyla yola çıkmak bize çok büyük avantaj sağlayacak. Tesis tanıtımları yerine destinasyon tanıtımları öne çıkacak. Bu ajans Türkiye’ye çok şey katacak” diye konuştu.

Haberin Devamı

BÜTÇE DOĞRU KULLANILIRSA ATAK YAPARIZ
Yönetim, icra ve danışma kurullarının altında sağlık, toplantı, outdoor,golf, spor, Akdeniz gibi ayrı ayrı kurulların oluşturulacağını belirten Atmaca, tüm bu kurullarla ilgili yapılacak tanıtımlar için görsel, dijital gibi birimlerin olacağını ifade etti. Atmaca sözlerine şöyle devam etti: “Yönetim şemasını oluşturmak için dünyanın en çok turist ağırlayan 7 ülkesi araştırılmış. Tüm bu kurullar ağırlıklı olarak sektörün profesyonellerinden oluşacak. Sivil toplum örgütleri olarak biz de bu yönetim şemasının içinde yer alacağız. POYD olarak tanıtım çalışmaları içinde görev almayı talep ettik. Eğer ajans için ayrılan bütçe doğru kullanılır ve doğru adımlar atılırsa çok güzel işler olacak. Biz 25 yıldır tek çatı altına toplanalım desek de bir araya gelemiyorduk. Ama şimdi sektörün tüm paydaşlarının içinde olacağı, herkesin elini taşın altına koyduğu bir tanıtım stratejisinin bir parçası olacağız. TÜRSAB, TÜROFED, POYD gibi sivil toplum örgütlerinin seçimleri yapılırken ajans için de temsilci seçilmesi konuşuldu. Turizme ait olmayıp belediye belgeli tesislerden de temsilci alınacak.”

 

BAKMADAN GEÇME!