Rus turiste güvenlik ve konfor teminatı (5)

Güncelleme Tarihi:

Rus turiste güvenlik ve konfor teminatı (5)
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 31, 2016 18:44

Rus turiste güvenlik ve konfor teminatı (5)

Haberin Devamı

HAZIR GİYİMDE RUS AVM'LERİN YÜZDE 70'İ TÜRK KÖKENLİ
Türkiye-Rusya Medya Forumu'nda hazır giyim perakende sektörü de ele alındı. Birleşik Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sami Kariyo, Türkiye perakendesinin, çevresindeki ülkelere göre üretim açısından çok kuvvetli olduğunu söyledi. Üretimin büyümesinin en önemli nedenlerinden birinin AVM'ler olduğunu belirten Kariyo, Türkiye son yıllarda AVM yatırımlarının en büyük olduğu ülke iken bu yıl birinciliği Rusya'ya bıraktığını söyledi.
RUS AVM'LERDEKİ MARKALARIN YÜZDE 70'İ TÜRK
Rusya'da bir AVM'ye girildiğinde oradaki markaların yüzde 70- 75'inin Türkiye kökenli olduğunu vurgulayan Kariyo, "Bunu Almanya, Fransa başka ülkelerde göremeziniz. Türkiye'de perakende ve markaları çok kuvvetli. BMD bünyesinde yaklaşık 150 marka var ve oluşturduğu hacim 47 milyar dolar. 350 bin kişi istihdam ediliyor. 3.5 milyon metrekarelik bir satış alanı oluşturuyor. Türk markaların 140 ülkede 4 bini aşkın mağazası var. Rusya'da 33 markanın 560 mağazası bulunuyor. Shopları da eklediğinizde sayı 1695'i buluyor. Türk markaları esas olarak Rus pazarında oldukça iyi yer alıyor" dedi.
RUSYA'DA 500 MİLYON DOLAR HEDEFİ
Türkiye'den sonra en büyük pazarı Rusya olan Koton'un Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz ise, Rusya'da 35 mağazaları bulunduğunu, bu sayının yeterli olmadığını söyledi. Türkiye'de 280, 24 ülkede ise 160 mağazaya ulaştıklarını anlatan Yılmaz, 2012 yılında Rusya'da ilk mağazayı açtıklarını ve bugün 35 mağazaya ulaştıklarını söyledi. Yıl sonunda sayının 39'a ulaşacağını belirten Yılmaz, şöyle konuştu:
"Planımız 2020 yılında 100 mağaza, 2021 yılında da 120 mağazaya ulaşmak. Ciro açısından da 2021 yılında 500 milyon dolar hedefliyoruz. Bugün 1000 civarında istihdam sağlıyoruz Rusya'da, 2021 yılında 3 bin kişiye çıkarmayı hedefliyoruz. Şu ana kadar 40 milyon dolar yatırım yaptık. Yatırım miktarını da 2021 yılında 100 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Hızlı moda markaları arasında en fazla çeşitliliğe sahip ve 30 bin farklı modelle müşterilerimizin karşısına çıkıyoruz. Koton, Rusya pazarına özel ürünler yapıyor, yüzde 20'si sadece oranın iklimi ve Rusların beden yapısına uygun ürünler. Bu oranı yüzde 30'lara çıkaracağız."
JENNİFER LOPEZ GELİYOR
Forumun kapanış panelinde konuşan Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Ak Partili Menderes Türel ise, bir dönem dünyada turizm yüzde 11 büyürken, Türkiye'de bu oranın yüzde 26, Antalya'da ise yüzde 40'lara kadar çıktığını belirtti. Menderes Türel, bunda Antalya'daki değişimin de çok önemli katkısı olduğunu söyledi. Antalya'nın çok büyük uluslararası organizasyonlara ev sahipliği yatığını ve dünya starlarını ağırladığını da anlatan Türel, Antalya'ya yakında Ricky Martin ve Jennifer Lopez'in geleceğini söyledi.
Antalya'nın kendisini fevkalade yenileyen ve geliştiren bir şehir olduğunu dile getiren Türel, şunları kaydetti:
"Denizlerimize 1 mililitre pis su dahi temizlenmeden gitmiyor. Hollywood sinema projelerine benzeyen bir proje gündemimizde ve Boğaçayı kapsamındaki bu projede uluslararası birçok prodüktörün Antalya'da film çekeceğine eminim. Bu işin teknik elemanlarınca da açıklandı ve çok şaşırmıştım, film çekimi için güneş ışınlarının en uygun olduğu iki şehirden birinin Los Angeles diğerinin de Antalya olduğunu öğrendim. Her sene gelen misafirimiz bir sene sonra farklı bir Antalya ile karşılaşıyor. Antalya rekabet edilemez şansları olan bir şehir. Kalite, ürün, fiyat dengesi açısından dünyada hiçbir şehirde bulma şansınız yok."

FOTOĞRAFLI

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!