Özer: Antalya fuarcılığın başkenti olabilir

Güncelleme Tarihi:

Özer: Antalya fuarcılığın başkenti olabilir
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 25, 2017 17:25

Özer: Antalya fuarcılığın başkenti olabilir

Haberin Devamı

 

ANTALYA, (DHA) - SALI Sanayici ve İşadamları Grubu'na (Salı Grubu) konuk olan ANFAŞ Genel Müdürü Murat Özer, Türkiye fuarcılığında Antalya'nın önemini vurgularken, "Antalya, yurt dışında 261 noktadan uçuş imkanı, turistik tesisleri, konumu, iklimi, doğal güzellikleri ve ticaret hacmiyle turizmin yanında Türkiye fuarcılığının da başkenti olabilecek potansiyeldedir" dedi.

Her hafta alanında yetkin bir başka ismi ağırlayan Salı Grubu'nun bu haftaki konuğu, ANFAŞ- Antalya Fuarcılık İşletme ve Yatırım A.Ş. Genel Müdürü Murat Özer oldu. ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı'nın ev sahipliğini yaptığı toplantı, Salı Grubu Başkanı Muharrem Koç moderatörlüğünde, Antalya Tenis ve İhtisas Kulubü'nde (ATİK) gerçekleştirildi.

ANFAŞ BÜYÜMEYE DEVAM EDİYOR

Toplantıda açılış konuşmasını Salı Grubu adına Muharrem Koç gerçekleştirdi. ANFAŞ'ın kuruluşundan itibaren Antalya için önemli bir kuruluş olduğunu ifade eden Koç, “ANFAŞ'ın en önemli özelliği, Antalya Valiliği, içerisinde Antalya Büyükşehir Belediyesi, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası, Antalya Ticaret Borsası gibi kurumların olmasıdır. Antalya'yı fuarlar ve kongreler kenti yapma hedefleriyle ANFAŞ kuruldu. Şimdi ANFAŞ, profesyonel bir ekiple yönetilerek dünya fuarcılığında marka olma yolunda ilerliyor. Son dönemde başarılı işleri hayata geçiriyorlar" dedi.

FUARLAR EKONOMİYE CAN VERİYOR

Koç'un konuşmasının ardından fuarcılık sektöründeki tecrübelerini ve fuarcılığın ekonomiye katkılarını anlatan Murat Özer, ANFAŞ'ın yürüttüğü çalışmalar hakkında bilgi verdi. Fuarların sadece şirketlere değil, düzenlendiği kentlere ve ülke ekonomisine katkı sağladığını söyleyen Özer, “Fuarcılık sektörü, hem gerçekleştirildiği kentin hem de ülke ekonomisine katkı sağlamaktadır. Fuar dönemlerinde gerçekleştirilen anlaşmalar, ülke ihracatında sıçramalara neden olmaktadır. Ülke ticaretindeki katkıların yanı sıra; fuarlarda katılımcılar tarafından harcanan her 100 avronun 15'i fuara giderken, 85 avrosu ekonomiye katkı koymaktadır. Fuar süresi boyunca düzenlenen kentin taksicisinden otelcisine, esnafından iş dünyasına kadar herkesi kalkındırmaktadır. Ortalama bir fuarda, çarpan çoğaltan etkisiyle katılımcılar ve ziyaretçiler ekonomiye yaklaşık 200 milyon avroluk katkı sağlamaktadır" dedi.

MİLLİ FUARCILIK POLİTİKASI

Fuarcılığın bu potansiyeli göz önünde bulundurulduğunda Türkiye'de milli fuarcılık politikasının yerleşerek Anadolu fuarcılığının desteklenmesi gerektiğini ifade eden Özer, “Ülkemizin ticaret merkezi olma yolunda çok büyük potansiyeli var. Antalya'nın yanı sıra modern fuar merkezlerine sahip İstanbul, İzmir, Ankara, Adana, Kayseri, Gaziantep, Van, Samsun, Konya, Bursa gibi stratejik noktalarda fuarcılığı koordineli şekilde geliştirmemiz mümkün. Milli fuarcılık politikasıyla kentler içinde rekabeti değil, uluslararası arenada Türkiye fuarcılığı olarak rekabet edebiliriz. Anadolu coğrafyası, konumu itibariyle binlerce yıldır ticaretin merkezi olmuştur. Bu sinerjiyi yurt içi fuarlara destekler verilerek yeniden yaratmamız mümkün" ifadelerini kullandı.

24 FUAR İLE EKONOMİYE CAN SUYU

Türkiye fuarcılığında Antalya'nın önemi üzerine konuşan Murat Özer, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Antalya, yurt dışında 261 noktadan uçuş imkanı, turistik tesisleri, konumu, iklimi, doğal güzellikleri ve ticaret hacmiyle turizmin yanında Türkiye fuarcılığının da başkenti olabilecek potansiyeldedir. ANFAŞ olarak amacımız, Antalya ekonomisini sadece yaz turizmiyle değil, yılın her dönemi fuarcılık turizmiyle ekonomiyi canlı tutmak. Bu hedef doğrultusunda yeni projelerimizi hayata geçiriyoruz Geçen yıl, ANFAŞ'a ait ve ev sahipliği yaptığımız toplam 9 fuarı hayata geçirdik. 2018'de 15 yeni fuar ve 2 geri kazanım olmak üzere toplam 24 fuarı hayata geçireceğiz. Böylece ortalama ayda 2 fuarla kente ve bölgeye ekonomik katkı sağlamayı hedefliyoruz."

İHRACATA YÖNELİK YURT DIŞI ÇALIŞMALARI

ANFAŞ'ın yeni projelerinde yurt dışı çalışmalarına ağırlık verildiğini ifade eden Özer, “2018 yılında hayata geçireceğimiz fuar projelerimiz için yurt dışından katılımcı ve ziyaretçi çalışmalarına yenilenen ekibimizle devam ediyoruz. Bu çalışmaları yürütürken, Antalya ve Türkiye'nin ihracat profiline uygun hareket ediyoruz. İhracat potansiyelimize uygun belirlediğimiz hedef ülkelerimizde kamu kurumları ve işbirliği sağladığımız acenteler aracılığıyla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu çalışmalar sonucunda fuarlarımızın ülke ve bölge ihracatına katkı sağlamasını hedefliyoruz" diye konuştu.

Toplantı sonunda Salı Grubu Başkanı Muharrem Koç, günün anısına Murat Özer'e plaket verdi.

FOTOĞRAFLI

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!