Aspendos'u ‘QR’ kodla tanıtalım

Güncelleme Tarihi:

Aspendosu ‘QR’ kodla tanıtalım
Oluşturulma Tarihi: Ekim 18, 2019 10:32

ATSO’nun öncülüğünü yaptığı ‘Antalya 4.0’ projesine yönelik rapor çalışmasının sunum toplantısına akıllı kent uygulamalarına yönelik öneriler damga vurdu.

Haberin Devamı

 ANTALYA’NIN GELECEĞİ ‘DİJİTAL DÜNYADA’

ANTALYA Ticaret ve Sanayi Odası’nın (ATSO) 2018 yılında başlatmış oldu ‘Antalya 4.0’ çalışmaları çerçevesinde hazırlanan ‘Antalya 4.0 Projesi Raporu’nun detayları DoubleTree by Hilton Antalya City Centre’da gerçekleştirilen medya buluşmasıyla kamuoyuna duyuruldu. 5 bölümden oluşan (Kent, tarım, turizm, ticaret, sanayi) 287 sayfalık raporun detayları Akdeniz Üniversitesi’nin (AÜ) çeşitli bölümlerinde görev yapan akademisyenler tarafından medya mensupları ile paylaşılırken, en dikkat çekici detaylar Turizm 4.0 uygulamalarına ilişkin bölümde yer aldı.

DÜNYA KULLANIYOR

Turizme yönelik çalışmalarla ilgili detaylı bir sunum yapan AÜ Serik İşletme Fakültesi Turizm İşletmeciliği Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Pınar Çelik, akıllı kent uygulamaları ile sektörün daha etkin hale getirilebileceğini söyledi. Dünya birçok önemli kentte akıllı kent uygulamalarının kullanıldığına dikkati çeken Işık, şöyle dedi:

WEB PORTALI KURULMALI

Haberin Devamı

“Antalya’nın bir konsepti olmalı. Antalya’nın imajını yansıtan marka ismi ya da sloganı olmalı. Sürekli güncellenen resmi bir Antalya web portalı oluşturulmalı. Önemli turistik destinasyonların sunduğu akıllı turist kartlarının benzerleri Antalya destinasyonu için oluşturulmalı.

ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK

Yabancılar Antalya’ya gelmeden önce artırılmış gerçeklik ile körfezi, plajları, Likya’yı, Aspendos’u, Termesos’u gezebilmeli. Yörük kültürü dijital platforma aktarılmalı. Xanthos antik kentinin UNESCO miras listesinde olduğu tanıtılmalı. Öne çıkan antik kentlere yönelik QR kodlar oluşturulmalı, tanıtımda bu kodlardan yararlanılmalı.”

TANITIM FİLMİ ÖNERİSİ

Kongre turizmi gibi alternatif alanlarda Antalya destinasyonunu içeren tablet uygulaması geliştirilmeli. Yeni teknolojilerle yeni bir Antalya tanıtım filmi oluşturulup, Antalya’yı kültür-sanat insanlarının yanı sıra internet fenomenlerinin tanıtması sağlanmalı. Özel bir aplikasyonla Kaleiçi’nin gezginler tarafından kişiselleştirilmiş bir rota üzerinden ziyaret ve paylaşımı yapılabilmeli.”

DİJİTAL DÜNYA ÇOK ÖNEMLİ

Haberin Devamı

Kentlerde dijitalleşmenin önemine dikkat çeken ATSO Başkanı Davut Çetin, bu konudaki çalışmaları ilk kez ATSO’nun başlattığını vurguladı. Çetin, “Şehre turist her türlü gelir. Turisti de dijital dünyaya çekersek, ‘Kent merkezine turist gelmiyor’ diyecek kimse kalmayacak. Kente rahat girdiğini göreceğiz” dedi.

KUŞ YEMİ BİLE İNTERNETTE

Dijitalleşmeyen şirketlerin ekonomik anlamda beklentilerini karşılayamayacağını belirten Çetin, “Caddede oturup bekleyerek müşteri gelmiyor. Şirketi tanıtmak lazım. Tüketici kuş yemi alırken bile internetten bakıyor. Yemek yemek için internete bakıyor. Dünyadaki dijital dönüşüme ayak uydurmak zorundayız. O yüzden de herkes bu dönüşüme destek vermeli. Kamu da, özel iştirakler de. Eğer birlikteliği sağlarsak her alanda teknolojik dönüşümü kolayca hayata geçiririz” diye konuştu.

 

 

BAKMADAN GEÇME!