Sözleşmede var diyerek kart ödemesinin tamamını kestiler

Güncelleme Tarihi:

Sözleşmede var diyerek kart ödemesinin tamamını kestiler
Oluşturulma Tarihi: Aralık 23, 2007 00:00

Okurumuz Nuray Ekmekçi geçen ay İş Bankası Ostim şubesinden bayram için cari hesabında beklettiği paradan bir miktar çekmek istiyor.

Haberin Devamı

Bu işlem sırasında hesap bakiyesinin "sıfır" olduğunu görüyor. Daha sonra cari hesabındaki bu paranın, İş Bankası’na ait Maximum kartın borcuna aktarıldığını fark ediyor. Hatta kredi kartı borcunun o ayki asgari tutarından daha fazlasını aktarmışlar. Okurumuz bu işlemin kart alınırken yaptığı anlaşmaya dahil bir madde olduğunu, bankaya yaptığı ziyaretler ve uzun uğraşlar sonucunda öğreniyor. Daha sonra bankaya cari hesabının kredi kartı borcu ödemesinde kullanılmaması için başvuru yapıyor ve imza veriyor.

Dikkat! Anlaşıldığı üzere kart başvurusu yapılırken, bankadaki hesabınızdan kart borcunuza aktarma yapılabileceği yönünde bir madde var. Bankalardan, kart verirken yaptıkları bu anlaşmaları daha anlaşılır hale getirmelerini, kart alacak kimselere detaylıca anlatmalarını istiyoruz. Okurlarımıza da imzaladıkları anlaşmaları dikkatlice okumalarını ve emin olduktan sonra imzalamalarını tavsiye ediyoruz.

İptal edilemeyen kredi kartı sigortası

Okurumuz M.Ç. bir süredir kullanmakta olduğu Citibank kredi kartını, ısrarla üyelik kart ücreti istemesi sebebiyle Eylül ayında iptal etmek istiyor. Okurumuzun kartında aylık 8,5 YTL tutarında ferdi kaza sigortası benzeri bir AIG sigortası bulunuyor. Banka sigorta ve kart iptali için iki ayrı dilekçe istiyor. 10 Eylül 2007 tarihinde okurumuz dilekçeleri yazıyor ve fakslıyor. Ekim ayı ekstresinde 35 YTL civarında bir AIG sigorta primi olduğunu görüyor.

ÜÇ AYDIR AYNI SORUN: Telefonla sorduğunda iptal işleminin gerçekleştiğini ama bu paranın geçmiş aylardan kalan bir borç olduğunu söyleniyor. Kasım ayı ekstresinde yine bir 35 YTL daha gören okurumuz yeniden telefon açıyor. Bu miktarın yine eski borç olduğunu ve bu kez bittiğini söylüyorlar. Aralık ayında yine 35 YTL’lik bir borç gören okurumuza, bu kez yetkililer tarafından farklı bir açıklama yapılıyor. Kart iptalinin gözüktüğünü fakat sigorta iptalinin gözükmediğini bu nedenle yeniden işlem yapması gerektiği belirtiliyor. Okurumuz bu sorunu son üç aydır yaşadığını, bankayla yaptığı görüşmelerde kendisine iptal işleminin gerçekleştirildiğinin söylendiğini ve bu görüşmelerin ses kayıtlarının bankada olması gerektiğini söylüyor. Banka sus pus.

BİR DAHA AYNI UYGULAMA : Bu gelişmeler karşısında Citibank kredi kullanmakta olan okurumuzun oğlu da, kredi kartını iptal etmek istiyor ve aynı olaylar iki aydır onun da başına geliyor. Okurumuz emekli bir memur olduğunu, kısıtlı bir bütçesi olduğunu fakat bu güne kadar geciken tek bir borcu bile bulunmadığını ifade ediyor. Citibank’ın tavrı karışında çaresiz kaldığını belirtiyor. Citibank’ın okurumuzun ve benzer mağduriyetleri yaşayan müşterilerine karşı daha hassas davranmasını ve bu tür mağduriyetler oluşmaması için dikkatli olmasını istiyoruz.

Hatalı çaydanlık hemen değiştirildi

Haberin Devamı

Okurumuz Uğur Gencer, 23 Kasım’da İzmir Caddesi Moda Çarşısı’ndaki Karakurt Billuriye’nin vitrininden bir çelik çaydanlık beğenmiş. Mağazaya girip vitrindeki çaydanlığı almak istediğini söylemiş. Aynı çaydanlıktan bir tane daha getirilmiş, hemen paketlenerek müşterimize verilmiş. Eve gelip paketi açtığında çaydanlıkta ciddi bir imalat hatası olduğunu görmüş. Müşterimiz ürün paketlenirken vitrindekinin aynısı olduğunu düşündüğü için incelemeyi hiç aklına getirmediğini söylüyor. Karakurt Billuriyeyle iletişime geçen okurumuz üründeki sorunu belirtmiş. Karakurt Billuriye ürünü yenisiyle değiştirmiş. ATO Tüketici Merkezi’ni arayan okurumuz firmamız Karakurt Billuriye’ye teşekkür ediyor

Bağ-Kur’da maaş farkı

Okurumuz S.T. BAĞ-KUR emekli maaşlarıyla ilgili yaşadığı ciddi bir sıkıntıdan bahsetmiş. Okurumuzun BAĞ-KUR’dan sigortalı babası, 2002 yılında basamak satın alma işlemiyle 34,5 bin YTL ile 11 basamak satın alıyor. Satın aldığı tarihten Eylül 2007’ye kadar çok yüksek prim ödüyor. Eylül ayında da emeklilik zamanı doluyor. Fakat 23.basamaktan emekli edildiğini görüyor. Buna göre şimdiki maaşı 590 YTL. Okurumuzun babasıyla aynı basamakta bulunan diğer BAĞ-KUR’lular bin 600 YTL yani üç katı maaş almaktalar. Yapılan bu yanlışlığı düzeltmeye çalışan okurumuza BAĞ-KUR yetkilileri yanıt veremiyor. Okurumuz uğradıkları bu haksızlık karşısında çok çaresiz kaldıklarını belirtmiş ve sesini duyurmamızı istemiş. Biz de BAĞ-KUR’a bir açıklama fırsatı verelim ve bekleyelim.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!