Şikayetlerde bankacılık sektörü ilk sırada

Güncelleme Tarihi:

Şikayetlerde bankacılık sektörü ilk sırada
Oluşturulma Tarihi: Aralık 15, 2009 00:00

Çevre ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği’ne (ÇETKODER) yılın 11 aylık döneminde 156 bin 182 kişinin çeşitli konularda şikayette bulunduğu bildirildi. Bu dönemde 54 bin 479 şikayet ile bankacılık sektörünün ilk sırada yer aldığı, en çok şikayetin yapıldığı ilk 5 kentin ise Kayseri, İzmir, Bursa, Konya ve İstanbul olduğu belirtildi.

ÇETKODER Genel Başkanı Mustafa Göktaş, 2009 yılı için hazırladıkları Hak İhlalleri Raporu’nu açıkladı. Göktaş, yılın 11 aylık döneminde Türkiye’nin 81 kenti ve bağlı ilçelerinden çeşitli konularda 156 bin 182 kişinin şikayette bulunduğunu bildirdi.

Hak ihlali

Raporda, 24 bin 258 kişinin akaryakıt pahalılığından, 28 bin 256 kişinin Bağ-Kur primleri ile borçlulara uygulanan faizlerin yüksekliğinden, bin 40 kişinin piyasalardaki indirimlerden, bin 312 kişinin alışveriş merkezlerinden, 8 bin 475 kişinin ekmekte beyazlatıcı gibi kimyasalların kullanılmasından, bin 879 kişinin gıda imalathanelerinin yeterince denetlenmemesinden şikayetçi oldukları ifade edildi.

Raporda, bin 214 kişinin şehir içi toplu taşıma araçlarından, 721 kişinin turizm sektöründe her şey dahil kampanyalarından, 612 kişinin okul kantinlerinden, bin 124 kişinin sabit telefonlardan aylık ücret alınmasından, bin 312 kişinin de sabit telefon çekilmeden ADSL hizmeti verilmemesinden şikayetçi oldukları vurgulandı. En çok şikayetin ise Kayseri, İzmir, Bursa, Konya, İstanbul, Trabzon, Ankara, Adana, Eskişehir, Karaman, Gaziantep ve Tunceli’den geldiği ifade edildi.

Tüketici bilinci arttı

ÇETKODER Başkanı Göktaş, tüketici bilincinin giderek arttığını belirterek, “İnsanlarımız artık yasalardan doğan haklarını arıyor” dedi. Göktaş, şöyle konuştu:

“4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’dan habersiz olan vatandaşlarımızı bilgilendirdikçe, tüketicilerimizin hak arama işlemi artış gösteriyor. Vatandaşlar bilmeli ki artık onları koruyan bir yasaları var. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nın tüketici masaları, tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleri de bulunuyor. Tüketiciler, çekinmesinler haklarını arasınlar.”

Artık ayıplı ve kusurlu mal devrinin kapandığını ifade eden Göktaş, “Ayrıca hileli mal satışı, sahte indirimli satış ve satılan mal geri alınmaz devri bitmiştir. Herkes ürettiği ve sattığı maldan sorumludur. Vatandaşlarımız, şikayet ettiği mal veya hizmetin bedelini ödediğini gösterir fiş ve faturayı saklamalı. Bedelini ödediği her işin fişini faturasını almalı. Almazlar ise hak iddiasında bulunmaları mümkün değil” diye konuştu.

11 aylık dönemde 156 bin şikayet

ÇETKODER Genel Başkanı Mustafa Göktaş, 2009 yılı için hazırladıkları Hak İhlalleri Raporu’nu açıkladı. Göktaş, yılın 11 aylık döneminde Türkiye’nin 81 kenti ve bağlı ilçelerinden çeşitli konularda 156 bin 182 kişinin şikayette bulunduğunu bildirdi. Şikayetlerde 54 bin 479 şikayet ile bankacılık sektörü ilk sırada yer aldı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!