Gençlerle sektörün portfolyo buluşması

Güncelleme Tarihi:

Gençlerle sektörün portfolyo buluşması
Oluşturulma Tarihi: Ocak 13, 2024 18:27

Ankara’daki üniversitelerde reklam, iletişim ve tasarım alanlarında eğitim gören öğrencilerle sektör temsilcileri ATO’da ikincisi düzenlenen ‘Portfolyo Günleri’nde buluştu. Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Serdar Çam gençlere, “İçeriklerimizle, yazılımlarımızla kendimizi daha da geliştirmeliyiz” tavsiyesinde bulundu.

Haberin Devamı

Ankara Ticaret Odası(ATO), başkentteki 17 üniversitenin reklam, tasarım ve iletişim alanlarında eğitim gören portfolyolu öğrencileriyle sektör temsilcilerini ‘Portfolyo Günleri’nde buluşturdu. Dün ATO Meclis Salonu’nda TRT ve ATO Kreatif Endüstriler ve Markalaşma Komisyonu iş birliğiyle düzenlenen buluşmada, Ankara’daki tüm tasarım, reklam ve iletişim öğrencileri, öğrendiklerini ve yeteneklerini sunmak için hazırlamış oldukları portfolyolarını, sektöründe marka olmuş temsilci ve akademisyenlerle paylaştı, fikir alışverişinde bulundu. Bu yıl ikincisi düzenlenen etkinlikte Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Serdar Çam, AK Parti Ankara Milletvekili Zeynep Yıldız, ATO Meclis Başkanı Mustafa Deryal, ATO Kreatif Endüstriler ve Markalaşma Özel İhtisas Komisyonu Başkanı Berat Kuzu konuşmacı olarak yer aldı. Program öncesinde Pençe Kilit bölgesinde şehit olan askerler için saygı duruşunda bulunuldu. Kreatif endüstri ve sektöre dair bilgi, deneyim ve önerilerin paylaşıldığı programda konuşmacılar özetle şunları söyledi:

Haberin Devamı

DÜNYANIN EN FAZLA DİZİ İHRAÇ EDEN ÜLKESİYİZ

Gençlerle sektörün portfolyo buluşması

Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Serdar Çam: “Turizmde yaklaşık 55.8 milyar dolarlık bir gelir elde ettik. Turizm denildiği zaman akla sadece deniz, kum, güneş gelmemeli. Turizmde, film sektörüyle, festivalleriyle, gastronomiyle, arkeolojik yapılarıyla her alanda ikame etmeye çalışan bir yapıyı icra etmeye çalışıyoruz. Gençlerimizin büyüyen bu ekonomide kendi pozisyonlarını iyi bir şekilde alması gerekiyor. İçeriklerimizle, yazılımlarımızla kendimizi daha da geliştirmeliyiz. Dünyanın en fazla dizi ihraç eden ülkesiyiz. Ne üretirsek, tüketebilecek bir noktaya geldik. Dolayısıyla biz bu alanlara daha fazla kafa yormalı ve katma değeri arttırmalıyız. Bu anlamda üniversitelerimizin sanayi ile iş birliği içerisinde olması, birlikte entelektüel kapasite ve fikri destekle çalışmalar yürütülmesi önemlidir. Yenilikler geliştirecek yapıyı inşa etmek için entelektüel kapasiteye ihtiyaç var. Ankara’daki çoğu üniversitemizin Ankara Ticaret Odası ile böyle bir etkinliğe imza atması oldukça önemli. Ankara, aynı zamanda ekonominin de merkeziydi. Tarihi öneme sahip, tiftikle gelişmiş ve pek çok noktada geçiş yolları bulunan bir şehir olarak ekonominin de merkezi. Artık her şehrin, ticaretin ve ekonominin merkezine dönüşmesi gerekiyor. Bu açıdan ciddi manada bir çalışma ve gayret içerisine girmemiz gerek. Her alanda özellikle hizmet sektörü noktasında markalaşma çalışmaları çok kıymetli ona göre yatırım ona göre reklam ve tanıtım ye yapılması gerek. Bu çalışmaların da doğru, bilimsel bir strateji ile yürütülmesi önemlidir. Öte yandan bir önerim var, kreatif ve portfolyo kelimelerini çok kullanıyoruz. Tabii ki bazı kelimelerin yabancı dilde kalması gerekiyor fakat portfolyo, kreatif ve buna benzer sık kullandığımız kelimeleri Türkçe kullanabiliriz. Bu değerlerimize sahip çıkmak açısından da oldukça önemlidir.”

Haberin Devamı

31 MİLYAR DOLARINI TEK BAŞIMIZA ÜRETİYORUZ

Gençlerle sektörün portfolyo buluşması

Ankara Ticaret Odası(ATO) Kreatif Endüstriler ve Markalaşma Özel İhtisas Komisyonu Başkanı Berat Kuzu: “Kreatif endüstri, 16 sektörden oluşuyor, dünya 206 ülke ile kreatif endüstrilere içerik üretmekte. 206 ülke, doğrudan 300 milyar dolar dünyadan kreatif hacim üretmektedir. 206 ülke arasında bu hacmin 31 milyar dolarını Türkiye olarak tek başımıza üretiyoruz. Bu 31 milyar doları, sizlerin hayallerinden çıkan, edebi esere dönüşen, illüstrasyona, filme, animasyona dönüşen eserlerle üretiyoruz. Bu yıllık 31 milyar dolarlık toplam hacim, Ankara’daki dokuz sanayi bölgesinden dördünü her yıl yeniden yapabilecek bir hacme sahip. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden her yıl 15 adet yapabilecek bir hacme sahip. Kreatif endüstri, Türkiye’de 1.5 milyon istihdamla çok büyük bir endüstri alanı.”

BAKMADAN GEÇME!