Acile gelen hastaları refakatçiler karşılıyor

Güncelleme Tarihi:

Acile gelen hastaları refakatçiler karşılıyor
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 11, 2008 00:00

Türkiye’de bir ilke imza atan Atatürk Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde acile gelen hastaları refakatçiler karşılıyor. Hastane Başhekimi Doç. Dr. Metin Doğan, refakatçi hizmetini 40 kişiyle verdiklerini söyledi.

STANDART devlet hastanelerinden oldukça uzak bir görünüme sahip olan Atatürk Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Türkiye’de bir ilke imza attı. Artık acile gelen her hastayı bir refakatçi karşılıyor.

Yaklaşık 40 kişiyle bu hizmeti verdiklerini söyleyen Hastane Başhekimi Doç. Dr. Metin Doğan, "Özellikle Türkiye’de bir ilk olan uygulamayla acil servisimize gelen her hastayı karşılayan bir refakatçi var. Çünkü acil servise herkes yanında bir refakatçıyla gelemiyor bu nedenle başlattığımız uygulamayla her hastayı bir görevli karşılıyor. İşlemlerinin yapılmasına yardımcı oluyor" dedi.

Uygulamanın Türkiye’ye de örnek olması gerektiğini belirten Doğan şöyle konuştu:

"Ayrıca gözde lazer uygulaması resmi kurumlarda ilk defa hastanemizde gerçekleşiyor. Hastanemizde bize başvuran hiçbir hasta geri çevrilmemekte. Gün içerisinde başvuran her hastayı muayene edebiliyoruz. Hastanemiz ilk kurulduğu dönemde etrafında yerleşim yeri olmaması nedeniyle buraya hasta gelir mi diye düşünüyorduk. Ancak hastayı çeken şeyin verilen hizmetin kalitesi olduğunu bize göstermiş oldu. Kaliteli hizmet ve insani yaklaşımla insanlara yaklaşırsanız mesafelerin hiçbir önemi yok.

Hasta odaklı hizmet veriyoruz

2008 içerisinde bir radyoterapi ünitesi kurmayı düşünüyoruz. Siber nife diye tabir edilen ve resmi kuruluşlarda bulunmayan çok pahalı cihazı vatandaşa sunmak istiyoruz. Günübirlik hastaların tedavi edilebileceği ve akşama taburcu olabileceği bir klinik kurmak istiyoruz. Çayyolu ve Batıkent’e de poliklinik açmayı düşünüyoruz. Yerinde hizmet bizim için önemli. Polikliniklerimizin bize internet bağlantısı mevcut ve hiçbir aksama söz konusu değil. Hastanenin kuruluş aşamasında burada bulunduğum için başlangıcından itibaren hasta odaklı bir tutum sergiledik. Yani sonuçta bütün bu hastanelerin var olma sebebi hastalar. Doktor odaklı değil hasta odaklı yaklaşım sergiliyoruz. Doktorlarımız, personelimiz, sekreterlerimiz sık sık eğitimlerden geçirilmekte. Bu kişisel gelişim, hasta yaklaşım, psikososyal danışmanlık eğitimleri şeklinde çok yoğun olarak devam ediyor."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!