Ehliyet yenilemek için randevu nasıl alınır? Gerekli belgeler nelerdir?

Güncelleme Tarihi:

Ehliyet yenilemek için randevu nasıl alınır Gerekli belgeler nelerdir
Oluşturulma Tarihi: Ocak 17, 2016 15:37

İçişleri Bakanlığı tarafından Karayolları Trafik Yönetmeliği'nde yapılan değişiklikle mevcut ehliyetler (sürücü belgeleri) 1 Ocak 2016 tarihinden itibaren değiştirilmeye başlandı. Peki; Yeni ehliyet randevusu nasıl alınır?, Yeni ehliyet için gerekli belgeler neler?, Yeni ehliyet başvurusu nasıl yapılır? gibi soruların yanıtları haberimizde.

Haberin Devamı

İçişleri Bakanlığı 1 Ocak 2016 itibari ile yeni ehliyetlerin dağıtımına başladı. 1 Ocak 2016'dan sonra değiştirilmeye başlanan mevcut ehliyetlerin yerini Yunanistan'ın da aralarında olduğu dünyanın 84 ülkesinde geçerliliği olacak yeni nesil ehliyetler alıyor. Yeni ehliyetler özellikle yurtdışına çıkan kişiler için büyük kolaylık sağlayacak. Bu sayede sürücüler yurtdışında gittikleri ülkelerde ''uluslararası sürücü belgesi'' almak zorunda kalmayacaklar.  Peki; yeni ehliyet için hangi evraklar gerekli;

YENİ EHLİYET İÇİN NE YAPILMASI GEREKİYOR, GEREKLİ OLAN BELGELER NELER?

Sağlık Raporu:

Ehliyet yenilemek için randevu nasıl alınır Gerekli belgeler nelerdir

Yeni ehliyet almak için ilk olarak aile hekiminize veya herhangi bir özel hastaneye gitmeniz gerekiyor. Buradan ehliyet almanızda bir mahsur olup olmadığına dair rapor ile kan grubunu belirtir belge veya yazılı beyan almalısınız. Yönetmelik gereği B sınıfı ehliyetler için 10 senede, E grubu ehliyetler için ise 5 senede bir sağlık raporu istenmektedir. Böylelikle ömür boyu ehliyet uygulaması da sonlanmış oluyor.

Haberin Devamı

Sağlık raporunuzu aldıktan sonra bulunduğunu yerdeki herhangi bir vergi dairesine veya kamuya bağlı bir bankaya 13 TL değerli kağıt bedeli ve 2 TL sürücü belgesi hizmet bedeli yatırmalısınız. Bu bedeli yatırdığınıza dair elinizde makbuz olması gerekiyor. 

Yeni ehliyet başvurusu için gerekli evraklardan biri de bankaya yatırılması gereken 15 lira. Bu paranın 13 lirası kart bedeli için, kalan 2 lira ise Türk Polis Teşkilatını Güçlendirme Vakfı için yatırılıyor.

Yeni Ehliyet bedelini yatırdığınızı gösteren makbuz

Yeni ehliyet için yatırılacak olan 13 TL değerli kağıt bedeli ve 2 TL sürücü belgesi vakıf payı bedelini yatırmanız gereken IBAN numarası: IBAN- TR26 0001 5001 5800 7299 2309 47

Ehliyet yenilemek için randevu nasıl alınır Gerekli belgeler nelerdir

Biometrik Fotoğraf

Haberin Devamı

Yeni ehliyet için 2 adet 5x6 ebadında biometrik fotoğraf çektirmelisiniz. Biometrik fotoğraf: 5x6 cm ebadında arka fonu beyaz olarak çekilen, yüksek kaliteli, ICAO standartlarına uygun fotoğraflardır.

Yeni ehliyet için randevu nasıl alınır?

Yukarıda saydığımız tüm belgeleri tamamladıktan sonra surucurandevu.egm.gov.tr internet sitesine girerek, e-randevu sisteminden yeni ehliyet randevusu alabilirsiniz. İşlem sırasında sizden mail adresi istenecek. Bu mail adresine bir onay kodu gelecek. Onay kodunun çıktısını almanız gerekmektedir. Tüm belgelerinizi ve çıktısını aldığınız onay koduyla birlikte randevu saatinden 15 dakika önce ilgili Trafik ve Tescil Şube Müdürlüğü'ne gitmelisiniz.

Haberin Devamı

Ehliyet yenilemek için randevu nasıl alınır Gerekli belgeler nelerdir

Başvuru belgeleriniz kontrol edildikten sonra form doldurularak eski ehliyetiniz geri alınacak. Bunun yerine ''geçici sürücü belgesi'' alacaksınız. Ardından 15 gün içerisinde yeni ehliyet adresinize gönderilecek.

YENİ EHLİYET BAŞVURUSU NE KADAR SÜRÜYOR?

Ehliyet değiştirme işlemleri çok uzun sürmüyor. Ancak şu sıralarda trafik tescil şubeleri yoğun olduğundan dolayı bu işlemlerin süresi biraz uzayabilir. Eğer daha önce parmak izi vermediyseniz, yeni ehliyet başvurusu için gittiğinizde parmak izi de vermeniz gerekiyor. Tahmini olarak 30 dk ila 45 dk arasında işlemleri tamamlayabilirsiniz.

EHLİYET YENİLEME İŞLEMİ İÇİN İKAMETGAH ADRESİNİN ÖNEMİ VAR MI?

Haberin Devamı

Yeni ehliyet başvurunuzu istediğiniz herhangi bir il veya ilçeden ikametgah adresi şartı olmaksızın yapabilirsiniz. Örneğin; Ankara'da Çankaya'da oturuyorsunuz diyelim. Altındağ Trafik Tescil şubesinden ehliyet yenileme işlemlerini gerçekleştirebiliyorsunuz.

YENİ EHLİYET NASIL TESLİM EDİLECEK?

Ehliyetler (Sürücü Belgeleri) normal şartlarda her trafik tescil şubesinde ayrı ayrı hazırlanarak elden teslim ediliyordu. Şimdi ise yeni ehliyetler tek bir basım merkezinde hazırlanacağı için posta yoluyla gönderilecek. Yani yeni ehliyetiniz 15 gün içinde başvuru sırasında beyan ettiğiniz adrese PTT ile gönderilecek. Bu işlem için herhangi bir ücret ödenmiyor.

BAKMADAN GEÇME!