TÜSİAD: Eğitim ve ekonomide STEM kritik öneme sahip

Güncelleme Tarihi:

TÜSİAD: Eğitim ve ekonomide STEM kritik öneme sahip
Oluşturulma Tarihi: Haziran 13, 2017 16:40

TÜSİAD: Eğitim ve ekonomide STEM kritik öneme sahip

Haberin Devamı

İstanbul, 13 Haziran (DHA) – TÜSİAD, fen bilimleri, teknoloji, mühendislik ve matematiğe (science, technology, engineering, mathematics - STEM) dayalı eğitim yaklaşımı ve işgücünün Türkiye'de ekonomik büyüme ve gelişme için kritik önem taşığıdına dikkat çekti.

TÜSİAD STEM Projesi basın toplantısının açılış konuşmasını gerçekleştiren TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Erol Bilecik, Sanayi 4.0 ve dijital dönüşümün etkileri ile birlikte finanstan sağlığa, enerjiden gıdaya pek çok sektörün iş yapma biçimlerinin değiştiğini ve varolan endüstrilerin yeniden tanımladığını ve yeni endüstrilerin doğduğunu söyledi.

Dünya Ekonomik Forumu tarafından yapılan bir çalışmaya göre nesnelerin interneti, ileri üretim teknolojileri, 3 boyutlu baskı ve yeni enerji kaynaklarının iş yapış biçimlerini değiştirdiğini söyleyen Bilecik, “Uzak değil sadece 3 yıl içinde ise ileri robotik ve otonom ulaşım, yapay zeka, biyoteknoloji ve genomiksin etkisini daha yakından yaşayacağımız öngörülüyor” dedi.

Bu değişimden mesleklerin de etkilendiğini belirten Bilecik, Türkiye’de Türkiye’de iş hayatı için gerekli görülen temel becerilerin yüzde 41’i 2020 itibariyle değişmiş olacağını söyledi.

Küresel rekabet ve teknolojik gelişmeler karşısında, iş dünyasında yenilik ve yaratıcılık kavramları eskisinden çok daha yaşamsal bir önem kazandığını söyleyen Bilecik, “Bu özelliklere sahip insan gücü ülkelerin en kıymetli kaynağı konumunda” dedi.

Eğitim sistemindeki yaklaşık 18 milyon öğrencinin ülkeyi ileri taşıyacak bir değer olduğunu ifade eden Bilecik, öğrencilerin, analitik, yaratıcı, yenilikçi, eleştirel ve disiplinler arası düşünme ile problem çözme, işbirliği ve iletişim alanları başta olmak üzere 21. yüzyıl becerilerini kazandıracak bir eğitim sisteminin önemini vurgulayarak, STEM eğitim sisteminin bu becerilerin kazandırılmasını sağlayan bir eğitim yaklaşımı olarak ön plana çıkmakta olduğunu söyledi.

“Eğitimde STEM yaklaşımı ve ekonomide STEM işgücü, ülkemizin gelişmesinde kritik öneme sahiptir. Çünkü STEM eğitimi ve işgücü, bilgi ekonomisi, dijital ekonomi, sanayi 4.0 kavramlarının olmazsa olmazı, adeta belkemiğidir” diyen Bilecik, PwC Türkiye tarafından hazırlanan “2023’e Doğru Türkiye’de STEM Görünümü” raporu da gelecek vizyonuyla ülkemizde STEM istihdam gereksinimine dikkat çekti.

TÜSİAD olarak, STEM eğitiminin eğitim politikalarında önceliklendirilmesi ve okul öncesinden yükseköğretime kadar tüm eğitim kademelerinde hayata geçirilmesi gerektiğine kuvvetle inandıklarını söyleyen Bilecik, “Bir yandan, daha fazla sayıda ve yüksek nitelikte ar-ge uzmanları, mühendisler ve bilim insanları yetiştirmeliyiz" dedi ve ekledi:

"Diğer yandan, STEM insangücünü ülkemizde tutabilmek, ülkemize katkısını maksimize etmek için eğitim kurumları ve iş dünyası olarak uygun ortamı da sunabilmeliyiz. STEM alanında dünyayı değiştiren buluşlara ve yeniliklere daha fazla sayıda gencimizin damga vurması ve gururumuz olmalarını ülke olarak sağlayabilmeliyiz. STEM konusunda atılabilecek adımların ulusal politika düzeyinde ele alınması ve eylem planlarında kamu, eğitim ve iş dünyasının işbirliği ile hızla ilerleme kaydedebiliriz.” (Fotoğraflı)

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!