Krizde ücret yüzde 30 düştü ayda 215 dakika ‘cep’ten konuştuk

Güncelleme Tarihi:

Krizde ücret yüzde 30 düştü ayda 215 dakika ‘cep’ten konuştuk
Oluşturulma Tarihi: Aralık 17, 2009 00:00

Vodafone Türkiye’nin 2009 yılında yoğun rekabete girmesi, Turkcell’in lider olduğu GSM sektöründe tüketici lehine tarife ucuzlaması getirdi. Vodafone Türkiye CEO’su Serpil Timuray, “Bizim tarifeler yüzde 36 ucuzladı. Aylık kişi başına konuşma süresi 215 dakikaya çıktı” dedi.

VODAFONE Türkiye CEO’su Serpil Timuray, GSM sektöründe yaşanan yoğun rekabetle birlikte 2009 yılında tarifelerin ortalama yüzde 30 dolayında ucuzladığını belirterek, “Bizdeki ucuzlama yüzde 36’yı buldu. Bu durum, aylık konuşma süresini Vodafone’da kişi başına 215 dakikaya çıkardı. Tarifelerin ucuzlamasıyla kaybettiğimiz geliri, artan konuşma süresiyle tamamladık. Yılı yüzde 2 dolayında ciro büyümesiyle geride bırakacağımızı düşünüyoruz. Yani, neredeyse başabaş durumu var” dedi. Timuray, GSM sektöründe kişi başına aylık konuşma süresi artışının da yüzde 50 düzeyinde olduğunu vurguladı.

Uzun soluklu büyüme

Vodafone Türkiye olarak uzun soluklu bir büyüme programına başladıklarını vurgulayan Timuray, şöyle konuştu: “2009 yılı bizim için özel ve ilk etapta iş performansımızda U dönüşü yaratma yılıydı. Aldığımız sonuçların zamanlamasından da çok memnunuz. Bundan sonraki süreçte U’nun giderek yukarı doğru çıkmasını ve yükselen bir trendde olmasını hedefliyoruz. 2010’un pazar performansının sektör olarak da daha iyi olacağını öngörüyoruz. Önümüzdeki yıl fiyat konusunda bir stabilizasyon beklentimiz var. 2010’da büyüme trendinin daha pozitif olmasını bekliyoruz.”

718 bin net abone artışı

Serpil Timuray, nisan-haziran çeyreğinde Vodafone’un abone sayısının 14.9 milyon olduğunu, sayının temmuz-eylül döneminde 15.6 milyon net aboneye çıktığını ve 718 bin net abone artışı olduğunu belirterek, bunun bir önceki çeyreğe göre 1.1 puan artış ile pazar payında yüzde 24.5’e denk geldiğini bildirdi.

Ücret artık stabil kalsın

Sektörde ciddi yatırımların devam etmesinin beklendiğini, bunun için fiyatlarda stabilizasyonun gerekli olduğunu kaydeden Timuray, “Fiyat rekabeti rasyonel olmalıdır. Şu anda sene başına göre daha stabil bir ortam içinde olduğumuzu düşünüyorum. Fiyat rekabeti olmalı. Ancak zararına satış haline gelmemelidir” dedi. Serpil Timuray, mobil penetrasyona ilişkin ise 2009 yılındaki düşüşün tamamen SIM konsolidasyonundan kaynaklandığını belirterek, ancak mobil penetrasyonun 2010 ve 2011’de artacağını düşündüklerini, bu artışın daha çok data kullanımından gelecek SIM’lerde olmasını beklediklerini bildirdi.

En çok pazar kazanan

Timuray, 3 sene içinde sektörde en çok pazar payı kazanan ve müşterisini en çok memnun eden iletişim şirketi olabilmeyi hedeflediklerini bildirdi. 2G’de 11 bin baz istasyonuna ulaştıklarını, bunun nüfus kapsama oranı olarak bakıldığında Türkiye nüfusunun yüzde 98.2’sini kapsadığını ifade eden Timuray, Vodafone abonelerinin yüzde 11’inin 3G abonesi olduğunu, 2G ve 3G’de baz istasyonunda 13 bine ulaştıklarını, mali yılın son ayı olan mart 2010 itibarıyla toplamda 15 bin baz istasyonunu aşmayı hedeflediklerini söyledi.

3 milyon abone Vodafone’a taşındı

NUMARA taşımada numaranın taşınması ve çıkması şeklinde iki parametre bulunduğunun altını çizen Serpil Timuray, “3 milyonun üzerindeki abone taşıması numarasını taşıyanlardır. Çıkışlarla beraber baktığımızda aşağı yukarı 660 bin net abone numara taşımada kazanılansayıdır. Numara taşınabilirliği sektörde ciddi özgürlük yarattı. Abonelerin numaralarına hapsolmadan istedikleri tercihleri daha rahat seçmelerini sağladı” dedi.

3G’ye ilgi oldukça iyi

TÜRKİYE’ye 3G’nin (3’üncü nesil) yansımalarının çok iyi olduğuna işaret eden Serpil Timuray, ülkede 3G’ye uyumlu cihaz sahibi olma oranının yüzde 10’ların altında seyrettiğini, 3G’ye olan talebin beklentilerinin üzerinde olduğunu vurgulayarak, “Bizim abonelerimizin yüzde 11’i 3G’ye geçti” dedi.

Ayda 7 milyon dakika dizi ‘cep’ten izleniyor

SERPİL Timuray, Türkiye’de mobil internette ciddi bir açılım beklediklerine dikkati çekerek, şu anda cep telefonla-rından ayda 7 milyon dakika dizi izlendiğini, en çok izlenen dizinin ise Kurtlar Vadisi olduğunu ifade etti.

Ekip ‘çok kültürlü’

VODAFONE Türkiye CEO’su Serpil Timuray, şirketin yönetiminin “çok kültürlü” hale dönüştüğünü vurguladı. Timuray’ın tanıttığı yönetim ekibi şöyle:
Vodafone Türkiye Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Öğüt
Ürün ve Servislerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Phil Phatel
Satış ve Müşteri Hizmetlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sinan Kızıldağ
Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı John Samarron
Finanstan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Diego Galli
Regülasyon ve Kurumsal İlişkilerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hasan Süel
Hukuktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Selçuk Karaçay
İnsan Kaynakları ve İdari İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Rengin Onay
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!