Shoexpo büyüdü sektör sevindi

Güncelleme Tarihi:

Shoexpo büyüdü sektör sevindi
Oluşturulma Tarihi: Ekim 21, 2016 13:55

Shoexpo büyüdü sektör sevindi

Haberin Devamı

AYAKKABI-çanta sektörünün nabzını tutan fuar Shoexpo İzmir, yüzde 24'lük bir büyümeyle 40. kez kapılarını açtı. Yabancı yatırımcılar ürün yelpazesinden memnun olurken, yerli üreticiler ise iş görüşmelerinden umutlu.

İzmir Büyükşehir Belediyesi evsahipliğinde İZFAŞ tarafından düzenlenen 40. Shoexpo-İzmir Ayakkabı ve Çanta Fuarı, Fuar İzmir'de sektör temsilcilerini buluşturdu. Ayakkabı ile çanta modasının yeni sezon trendlerinin yer aldığı fuarda, yerli ve yabancı satınalmacılar “B2B-İkili İş Görüşmeleri" ile bir araya geldi. Geçtiğimiz sezon 2'si yabancı 132 firmanın katıldığı Shoexpo, 40. yaşında yüzde 24'lük bir büyüme gerçekleştirerek katılımcı sayısını 163'e çıkardı. Yanlızca profesyonel ziyaretçiye açık olan fuarda, İspanya, İtalya, Malezya ve Yunanistan'dan 8 yabancı marka da ürünlerini sergiledi. Katılımcıların daha fazla çeşit ve kaliteli ürünle yer aldığı fuarda ikili iş görüşmeleri de olumlu geçti. Yabancı ziyaretçiler ile katılımcı firmalar arasında ikili iş görüşmeleri gerçekleştirildi. İkili görüşmelerin yanı sıra tek tek stantları dolaşan yabancı yatırımcılar, fuarda yer alan ürün yelpazesi ve kalitesinden etkilendiklerini belirtti. Yatırımcıların birçoğu da daha önce ticari ilişkilerde bulundukları firmalarla güven tazeledi. Yabancı ziyaretçiler, bir sonraki Shoexpo'ya geleceklerinin sözünü verdi. Verimli geçen iş görüşmeleri ile yabancı satınalmacılar ve Türk üreticiler, yapılacak anlaşmalar için zemin hazırladı. Ortadoğu ülkelerinden gelen ziyaretçilerin ağırlıkta olduğu görüşmelere, Avrupa ve Afrika ülkelerinden gelen ziyaretçiler de yoğun ilgi gösterdi. Fuara, ilk iki günde 49 ülkeden profesyonel ziyaretçi geldi. Gelen ülkeler şöyle;

"ABD, Almanya, Arnavutluk, Avustralya, Avusturya, Azerbaycan, Belçika, BAE, Bulgaristan, Cezayir, Çin, Ermenistan, Filistin, Finlandiya, Fransa, Güney Afrika, Gürcistan, Hindistan, Irak, İran, İspanya, İsrail, İsviçre, İtalya, Kazakistan, Kenya, Kırgızistan, KKTC, Kosova, Kuveyt, Lübnan, Makedonya, Mauritius Cumhuriyeti, Meksika, Mısır, Moldova, Nijerya, Pakistan, Polonya, Portekiz, Romanya, Rusya, Samoa, Suudi Arabistan, Tayland, Tunus, Ukrayna, Ürdün, Yunanistan."

AYAKKABININ TARİHİ SHOEXPO'DA

Diğer yandan İzmir Ayakkabıcılar Odası standında yer alan tarihi ayakkabılar da ilgi gördü. Bugüne dek İzmir'de gün yüzüne çıkmış en eski ayakkabılar, Fuar İzmir'de ilk kez sergilendi. Stantta, tahta çivi kullanılarak elde üretilen 600 yıllık ayakkabı ile 300 yıl önce kullanılmış bir gelin ayakkabısı ve üzerindeki her bir altının bir yaşı işaret ettiği çocuk ayakkabısı dikkat çekti. İzmirli bir ayakkabı ustasının ürettiği, Harry Potter filminde kullanılan ayakkabı da sergilenen ürünler arasında yer aldı.

YABANCI ZİYARETÇİLER NE DEDİ?

Adel Waleed Za'tary (Filistin Deri Federasyonu Başkanı-Ziyaretçi): Fuara 13 kişilik bir satın alma heyetiyle, ikinci kez geldik. Ağırlıklı olarak kadın abiye ve erkek ayakkabısı üzerine çalışıyoruz. İtalya ve Almanya ayakkabı fuarlarını da ziyaret ettik ama İzmir organizasyonuna çok keyifle geliyoruz. Son yıllarda Çin'den yaptığımız tedariği Türkiye'ye yönlendirdik. Çünkü kaliteli ürünleri uygun fiyatla alabiliyoruz. Coğrafi olarak da yakın olduğumuzdan, tercihimizi Türkiye'den yana kullanıyoruz. İkili görüşme alanı, firmalarla yaptığımız görüşmeleri rahatça yapmamızı sağlıyor. Tekrar geleceğiz.

Igor Klımchuk (Ukrayna-Ziyaretçi): 20 yıldır hakiki deri ayakkabı satışı yapıyorum. İtalya, Çin, Almanya ve İstanbul'daki fuarlara katıldım. İzmir'deki fuara ilk kez geliyorum, harika bir organizasyon. Fuar alanı çok başarılı, fuarcılık yatırımlarınızı da takdir ettim. İki ülke arasındaki sektörel ilişkiler son zamanlarda güçlendi. Türk üreticiler yurtdışında daha da başarılı olabilecek bir güce sahip. Dünya gündemi ne kadar kötü olursa olsun ülkelerin ticari kardeşliği bundan etkilenmez. Türklerle sıkı dostluklarımız var, daha da iyi olacak.

Manpreet Sıngh (Hindistan-Ziyaretçi): Kadın ayakkabısı üzerine 20 yıldır çalışıyoruz. Geçen fuara gelmiştik. Çok memnun kaldığımız için yine geldik ve daha iyi bir fuarla karşılaştık. İtalya, Almanya ve Çin fuarlarını da ziyaret ediyoruz. İkili iş görüşmelerinin en iyi yanı fuara katılan firmalarla organizasyon öncesinde randevulaşarak ortak bir zaman ve mekan yaratabilmemiz. Bu da görüşme kolaylığı sağlıyor. Türk ayakkabı sektörü, iyi ürünü iyi fiyata pazarlıyor fakat ihracat yapma konusunda cesur değil. Ayakkabı sektörü ölmeyecek sektörlerden, biraz cesaret…

Markku Jarmala (Finlandiya-Ziyaretçi): İlk kez geliyorum. Çok iyi organize edilmiş bir fuar. Fuar İzmir ise bir fuar için çok uygun bir yer. Birkaç görüşme yaptık ülkeme döndüğümde değerlendireceğim. Bundan sonraki fuarlara da gelmek istiyorum.

İZMİR, (DHA)

FOTOĞRAF

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!