Güncelleme Tarihi:
Müşteri yokken enerji harcamayın, oturun, kendi aranızda sohbet edin
Gelen müşteriyi farketmeyin, hatta sırtınızı dönün
‘‘Bakıyorum’’ demesi için, ‘‘Yardımcı olabilir miyim’’ diye sorun
Müşteriyi panter gibi izleyin, nefesinizi ensesinde hissetsin
Ürün hakkında bilgi vermeyin, sadece ‘‘Süper’’ gibi şeyler söyleyin
Ürünü müşteriden uzak tutun, dokunmasına izin vermeyin
Beğendiniz mi, alacak mısınız, oluyor mu? gibi şeyler söyleyin
‘‘Maalesef bilemem, elimden gelen birşey yok’’ gibi sözler kullanın
Ürünü pahalı bulan müşteriye, ‘‘Ucuz ne kaldı ki?’’ deyin
İşyerinizin önünde çilingir sofraları kurun, tavla oynayın
Yemeklerde lahmacun ya da soğan ve sarımsaklı şeyler yiyin
Sinirlenen müşteriye sakın taviz vermeyin, haddini bildirin
Aradığı ürün yoksa, müşteriye ‘‘Yok’’ deyin, susun
İlave ürün satmayın, ya da ‘‘Başka ihtiyacınız var mı?’’ diye sorun
Müşterileri alıcı, bakıcı diye ayırın, herkesle ilgilenmeyin
Kambur durun, kollarınızı göğsünüze kavuşturun, müşteriye bakmayın
Müşteriyi uğurlamak için kendinizi yormayın, geldiği yerden gider
Kendinizi eğitmeyin, birileri bu müşterileri eğitse diye düşünün
Meslektaşlarınızı kötüleyin, en iyisi benim deyin
Yoldan geçen, dükkana girmeyen müşterileri elle ve sözle taciz edin