Satış azaltma yolları

Güncelleme Tarihi:

Satış azaltma yolları
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 08, 2000 00:00

Haberin Devamı

Müşteri yokken enerji harcamayın, oturun, kendi aranızda sohbet edin

Gelen müşteriyi farketmeyin, hatta sırtınızı dönün

‘‘Bakıyorum’’ demesi için, ‘‘Yardımcı olabilir miyim’’ diye sorun

Müşteriyi panter gibi izleyin, nefesinizi ensesinde hissetsin

Ürün hakkında bilgi vermeyin, sadece ‘‘Süper’’ gibi şeyler söyleyin

Ürünü müşteriden uzak tutun, dokunmasına izin vermeyin

Beğendiniz mi, alacak mısınız, oluyor mu? gibi şeyler söyleyin

‘‘Maalesef bilemem, elimden gelen birşey yok’’ gibi sözler kullanın

Ürünü pahalı bulan müşteriye, ‘‘Ucuz ne kaldı ki?’’ deyin

İşyerinizin önünde çilingir sofraları kurun, tavla oynayın

Yemeklerde lahmacun ya da soğan ve sarımsaklı şeyler yiyin

Sinirlenen müşteriye sakın taviz vermeyin, haddini bildirin

Aradığı ürün yoksa, müşteriye ‘‘Yok’’ deyin, susun

İlave ürün satmayın, ya da ‘‘Başka ihtiyacınız var mı?’’ diye sorun

Müşterileri alıcı, bakıcı diye ayırın, herkesle ilgilenmeyin

Kambur durun, kollarınızı göğsünüze kavuşturun, müşteriye bakmayın

Müşteriyi uğurlamak için kendinizi yormayın, geldiği yerden gider

Kendinizi eğitmeyin, birileri bu müşterileri eğitse diye düşünün

Meslektaşlarınızı kötüleyin, en iyisi benim deyin

Yoldan geçen, dükkana girmeyen müşterileri elle ve sözle taciz edin

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!