GeriSeyahat Renklerin dili
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
Renklerin dili

Renklerin dili

Kırmızı iştah açıyor, siyah gücü ve tutkuyu temsil ediyor! İşte renkler ve bilinmeyen anlamları...

KAHVERENGİ                                                                   Â

                                                                        Â
*Karşınızdakinin kendini resmiyettenÂuzak daha rahat hissetmesini ve açılmasını saÄŸlar.         Â

*Kahverengi toprak rengidir ve diÄŸer insanlar arasında kaybolur gidersiniz.                      Â

*Ä°ÅŸ görüşmelerinde, profesyonel toplantılarda sakın kahverengi giymeyin.            Â

 

KIRMIZI

             Â

*Kırmızı, iştah açar.

*KırmızıÂtansiyonuÂyükseltir ve kan akışını hızlandırır.

*Dünyadaki gıda firmalarının hepsininÂlogosununÂkırmızı olduÄŸunu hayretle fark edeceksiniz; Cola Cola, *Pizza Hut,ÂMc Donald's, ÂÃœlker, Burger King... bu listeyi binlere çıkarabilirsiniz.

 

YEŞİL

 

*Yeşil, güven verir.

*Yaratıcılığı Âkörükler.

*Çünkü rahatlatıcı veÂsakinleÅŸtiricidir.

*YeÅŸil alanlarda insanların daha azÂmide ÂaÄŸrısı çektikleri tespit edilmiÅŸ.

 

 SİYAH

 

*Siyah, gücü ve tutkuyu tercih eder.

*Hırsın da bir ifadesidir.

*FondaÂkullanıldığında karamsarlığı çaÄŸrıştırır.

*Işığı yok eder.

 

MAVÄ°

 

*SakinleÅŸtirici bir renktir,

*Batıda bu etkisi yüzündenÂintiharları azaltmak için köprü korkuluklarını maviye boyarlar.

*ÇocuklarınÂyaramazlıklarının azaldığını tespit etmiÅŸler.

 

LACÄ°VERT

 

*Lacivert kozmikÂbir renk olarak kabul edilir

*SonsuzluÄŸu, otoriteyi ve verimliliÄŸiÂçaÄŸrıştırır.

*Mavi, ayrıcaÂyeme içgüdüsünü azaltan bir renktir.

*Uluslararası toplantılarda tüm devlet baÅŸkanları lacivert takım elbiseÂgiyerler.ÂNeden dersiniz? O yüzden dünyadaki firmaların yarısından fazlasıÂlogolarında Âmaviyi kullanırlar.

 

TURUNCU

 

*Portakal rengi ise çabuk dikkati çeker.

*Portakal rengi, bulunduğu grubu sayıca çok gösterir.

 

GRÄ°

 

*Gri, diplomatik ve ağır bir renktir ama hareketsizliÄŸi, yavaÅŸlığı veÂciddiyeti Âtemsil eder.

*Silahlı Kuvvetlerde her yeri griye boyarız. Kapılar, Âkaloriferler... Devlette de her ÅŸey gridir. Yaratıcılığı öldürdüğü öneÂsürülür.

 

BRONZ

 

*Bronz, genelde negatif bir etki yaratır.

*Tepki almak istediÄŸinizde iÅŸeÂyarar.

* Belki biraz da içki rengi ile benzeÅŸmesi yüzünden içki reklamlarındaÂkullanılır.

 *Kimi bankaların yazı karakterlerinde altın-bronz karışımı bir ÅŸekil ve renk Âkullandığını görürsünüz çünkü bu renkler altını ve parayıÂçaÄŸrıştırır.

 

MOR

 

*Mor, nevrotik duyguları açığa çıkardığı, insanları bilinç altındaÂkorkuttuÄŸuÂtespit edilen bir renktir.

 

PEMBE

 

*Pembe giyenlere, hizmetlerinden dolayı ödeme yaparken kendimizi dahaÂrahat ÂhissettiÄŸimizi tespit etmiÅŸler.

*Ä°ngiltere'de Boots ve Marks andÂSpencer ÂmaÄŸazalarında tüm tezgahtarların pembe gömlek giymektedirler

 

SARI

 

*Sarı, geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin ifadesidir.

*Ayrıca YolÂçizgilerinin Âbeyazdan sarıya dönüştürülmesindeki sebep de sarının dikkat çekici birÂrenk Âolmasından kaynaklanır.

*Sanılanın aksine sarı beyazdan daha göz alıcıÂbir renktir.

*GeçiciliÄŸin ifadesi olduÄŸu için de tüm dünyada taksiler sarıdır;ÂdikkatÂçeksin ve geçici olduÄŸu bilinsin diye.

 *Araba kiralama firmalarıÂlogolarında hep Âsarıyı kullanırlar. "Ãœrün geçici, lütfen geri getirin." DemekÂistiyorlar.

*O Âyüzden dünyada hiçbir banka ambleminde sarıyı kullanmaz.

(Portakal ve bronz yada bakır kimi zaman yer alabilir.)

 

BEYAZ

 

*Beyaz, istikrarı, devamlılığı ve temizliÄŸi simgeler. Bu yüzden eÄŸerÂüzerinde Âfazla ÅŸaibeler olan bir politikacıysanız, beyaz ağırlıklıÂkıyafetleri Âseçmelisiniz.

*Beyaz elbiseler sizin temiz olduğunuz imajını verir.

False