Okulların iç çevre şartları, öğrenme ve başarıyı etkiliyor

Güncelleme Tarihi:

Okulların iç çevre şartları, öğrenme ve başarıyı etkiliyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 31, 2018 13:10

Okulların iç çevre şartları, öğrenme ve başarıyı etkiliyor

Haberin Devamı

 

ANTALYA, (DHA) - MAKİNA Mühendisleri Odası (MMO) Antalya Şube Başkanvekili İbrahim Atmaca, okulların iç çevre şartlarının çocukların ve öğretmenlerin sağlığı açısından riskler yarattığını belirterek, “Uygun olmayan iç ortam şartları, çocukların öğrenme, öğretmenlerin öğretme başarısını etkiliyor" dedi.
İSKİD-MİSK 'Okullarda İç Çevre Kalitesi' İzmir Çalıştayı'na katılan MMO Antalya Şube Başkanvekili İbrahim Atmaca, çalıştayda okullarda ısıl konforun öğrenci performansı üzerine etkisi üzerine konuştu. Atmaca, tüm dünyada hemen her ülkede, okullardaki iç çevre şartlarının ne olduğu ve bu şartların öğrencilerin sağlığını ve öğrenme başarısını nasıl etkilediği konusunda yoğun çalışmalar yapıldığını belirterek, “Bu çalışmaların sonuçları okulların iç çevre şartlarının genellikle çocukların ve öğretmenlerin sağlığı açısından riskler yarattığını, çocukların öğrenme, öğretmenlerin öğretme başarısını etkilediğini göstermektedir. Uygun olmayan iç ortam şartları büyüklerin de sağlığını ve üretkenliğini etkilemektedir. Ancak çocuklar uygun olmayan iç ortam şartlarından, henüz gelişmelerini tamamlamadıkları için, yetişkinlerden daha fazla etkilenmektedirler" diye konuştu.
'ÜLKELER ÖZEL TEDBİRLER ALIYOR'
Ülkelerin artık, okullardaki iç çevre kalitesinin geliştirilmesi için özel tedbirler aldığını, okul iç çevre kalitesini geliştirme programları uygulamaya soktuklarını ifade eden Atmaca, şöyle konuştu:
“Okulların çocuklar ve öğretmenler için daha sağlıklı ve yüksek başarılı ortamlar olması için yapılması gereken ilk şey iç çevre kalitesi hakkında bilgilenmelerini sağlamaktır. Okullarda iç çevre kalitesinin bileşenleri için ayrı ayrı geliştirilen rehberler, Makina Mühendisleri Odası ile İzmir Milli Eğitim Müdürlüğü'nün işbirliği ile gerçekleştirilen İlk ve Orta Okullarında İç Çevre Kalitesi Eğitimi Projesi kapsamında oluşturulan Çalışma Grubu üyeleri tarafından geliştirilmiştir. Çalışma Grubu üyeleri olarak bu rehberlerin geliştirilmesi ve ilgili eğitimlerin verilmesi bizleri çok heyecanlandırmıştır. Öğrencilerimizin daha sağlıklı ve başarılı ortamlarda öğrenim hayatını sürdürmelerine katkı koymak şüphesiz hepimizin en önemli hedeflerinden biridir. Bu hedefe ulaşmada küçük de olsa bir katkımız olursa kendimizi çok mutlu hissedeceğiz."

FOTOĞRAFLI

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!