Mürekkep yazıcı mı lazer yazıcı mı?

Güncelleme Tarihi:

Mürekkep yazıcı mı lazer yazıcı mı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 21, 2016 10:13

Epson Türkiye Müdürü Sevil Kanat, yazıcı pazarını Hürriyet'e değerlendirdi; mürekkep yazıcılarla lazer yazıcılar arasındaki farkı ve sektörün geleceğini anlattı.

Haberin Devamı

Mürekkep yazıcı mı lazer yazıcı mı? Sizce hangisi ve neden kullanılmalı?

Elbette ki inkjet. Hatta bizim “Kurumsal Baskı Dünyası Epson İle Değişiyor” şeklinde iddialı bir söylemimiz de var. Inkjet’in lazere göre avantajları çok fazla. Her şeyden önce maliyetler açısından büyük tasarruf sağlıyor ve yeşil bir dünya için eko sistem açısından zararsız. Rakamlarla konuşmak gerekirse, bağımsız araştırma şirketi BLI (Buyers Laboratory LLC)’nın son verilerine göre lazer yerine Epson WorkForce Pro inkjet yazıcı kullanan kurumların yüzde 82’ye kadar enerji tasarrufu sağladıkları ve ayrıca çevresel etkiler göz önüne alındığında yüzde 94’e varan oranda daha az atık avantajı sunduğu ortaya çıktı. Yine aynı araştırma verilerine göre lazer yerine inkjet teknolojisinin kullanılmasıyla sadece Avrupa’da yılda 55.2 milyon euro tasarruf sağlamak mümkün.

Haberin Devamı

Sadece Batı Avrupa’da işletmelerin lazer yerine Epson inkjet yazıcı kullanması durumunda ortaya çıkan veriler de oldukça dikkat çekici.

%94’e kadar daha az atık En az 221 bin tonluk atığın olmaması anlamına geliyor
%96’ya varan enerji tasarrufu Ortalama 507 bin hanenin elektrik, su vb. gideri
%92’ye varan daha az CO2 salımı 26 milyon 900 bin ağaç tarafından emilen miktar
0 Ozon Gazı Ozon gazı salımı olmaksızın çevreyi koruyabilmek

Yazıcı pazarı nereye gidiyor? Özellikle dijitalleşme sonrası çıktı alma ihtiyacı azaldı; bu sizin pazarı daraltıyor mu? Bir tehdit görüyor musunuz?

Evet dijitalleşme giderek artıyor ancak genel kanının aksine bu durum çıktı alma ihtiyacını azaltmıyor. Hele ki Türkiye gibi sürekli gelişen pazarlarda durum tam tersi, yani bizim yazıcı satışlarımızda artış var. Sürekli yeni kurumlar iş dünyasına giriyor, okullar, hastaneler, bürolar… Her girişim aslında yazıcı ihtiyacı demek. Ne kadar dijitalleşirsek dijitalleşelim baskı ihtiyacı bitmeyecek ve hayır dolayısıyla bir tehdit olarak görmüyorum.  

Epson'un pazardaki konumundan bahsedebilir misiniz? 

 Yazıcı denildiğinde akla hemen ev ve ofis tipi kullanıma uygun yazıcılar geliyor ancak biz geniş format dahil pek çok alanda hizmet veriyoruz yazıcı segmentinde. Herşeyden önce dünyada ve Türkiye’de bir ilk olarak imza attığımız Orijinal Mürekkep Tankı Sistemli yazıcılarımız inanılmaz ses getirdi ve bu alanda lideriz. Artık tek değiliz ancak pazarın yolunu biz açtık, değiştirdik ve değiştirmeye de devam ediyoruz. AR-GE’ye günde ortalama 1.3 milyon dolar yatırım yapan bir teknoloji devi Epson. Bu da sürekli yeni teknoloji geliştirerek ihtiyaçlara en doğru ve hızlı şekilde cevap vermemizi sağlıyor.  

Haberin Devamı

Yazıcıları gelecekte ne bekliyor? Yazıcılar tamamen tarih mi olacak yoksa dönüşecekler mi?

Hayır tarih olmayacaklar, dönüşmeye ve gelişmeye devam edecekler. Daha da çevreci teknolojilerle donanacaklar. Hepsi bir arada ürünler ön plana çıkacak. Mobil bağlantıları mesafesiz baskı alma imkanları öne çıkacak. Bir de elbette sayfa başı baskı maliyeti daha da önem kazanacak.

Epson, yazıcı dışında hangi ürünlerle kullanıcılarıyla buluşuyor?

 Biz projektörde dünya lideriyiz. Home cinema ürünlerden eğitim kurumlarına yönelik modellere, sinema salonlarından konferans salonlarına gerekecek makinelere; tümünü sunuyoruz. Giyilebilir teknolojilerde de akıllı gözlüğümüz MOVERIO ile varız ki bu gözlük yazılıma bağlı olarak kurumların hayatını ciddi manada değiştiriyor. Sağlık sektörüne hitap eden ürünlerimiz ve el terminali tabir ettiğimiz POS çözümlerimiz de mevcut. Kısacası ürün segmentimiz oldukça geniş.

Haberin Devamı

Kullanıcıların dikkatini çekmek istediğimiz bir noktayı eklemekte fayda görüyorum. İlk Satın Alma Maliyeti yerine Toplam Sahip Olma Maliyeti’ne odaklanırlarsa kazançlı çıkarlar. Teknolojik donanımlar uzun ömürlü kullanıma hitap eder. Siz bir yazıcıyı uygun fiyata alıp, kartuş değişiminde neredeyse bir yazıcı kadar bütçe ödemek durumunda kalırsanız bu dezavantajınızadır.

BAKMADAN GEÇME!