ANKARA HABERLERİ

KOBİ’ler ve reklamcılar işbirliğiyle büyüyecek

Hürriyet Haber
06.05.2011 - 00:00Son Güncelleme : 05.05.2011 - 22:29

Ulusal Pazarlama İletişimi Kongresi’nde konuşan Ankara Reklamcılar Derneği Başkanı Hamza Dinç, “Anadolu reklamcılarının ana ekseni KOBİ’ler. KOBİ’lerle reklam ajanslarının iş ortaklığı yapması gerekiyor” dedi.

Hürriyet Haber

ANADOLU’da reklamcılık 2011-2015 vizyonu, reklam ajanslarında işletme bilinci, yaratıcılık ve mecra kullanımı gibi konuların masaya yatırıldığı Ulusal Pazarlama İletişimi Kongresi, Bursa’da gerçekleştirildi.

“Marka olmak hayalinse KOPBİ gel” sloganıyla düzenlenen kongredeki ilk oturumda, Anadolu’daki reklamcılık da incelendi. İzmir, Ankara, Konya, Antalya, Adana, Kayseri, Gaziantep ve Bursa’daki reklam ajansı temsilcileri deneyimlerini katılımcılarla paylaştı.

Kaliteli reklamın reklam veren firma ya da bütçe ile ilgisinin olmadığını söyleyen Ankara Reklamcılar Derneği Başkanı Hamza Dinç de, “Anadolu reklamcılarının ana ekseni KOBİ’ler. KOBİ’lerle reklam ajanslarının iş ortaklığı yapması gerekiyor. KOBİ’lerin büyüyüp markalaşması reklam ajanslarına bağlı” diye konuştu.

Markalar insan gibidir

Ulusal Pazarlama İletişimi Kongresi, sektörün önemli isimlerini ağırladı. Bursa’nın yanı sıra pek çok ildeki reklam ajanslarından ve üniversite öğrencilerinden yoğun katılımın sağlandığı kongre, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın (BTSO)ev sahipliğinde, Bursa Reklamcılar Derneği (BRD), Türkiye Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD) ve Uludağ Üniversitesi işbirliğiyle gerçekleştirildi.

Reklam ajanslarının hangi ilde hizmet verdiğinin çok önemli olmadığını belirten Bursa Reklamcılar Derneği Asbaşkanı Cüneyt Şenyavaş, reklam ajanslarının başarıyı ancak bulunduğu kentin yapılanmasına ayak uydurması ile sağlayabileceğini söyledi. Bir ülkenin ayakta kalabilmesi için markalara ihtiyacı olduğunun altını çizen Şenyavaş, “Markalar insan gibidir. Karakterleri, hizmet ettiği kurum ve kuruluşları, hayalleri ve hedefleri vardır. Markaların tek sahipleri ise bulunduğu coğrafyadır. Tüm bu unsurlar dikkate alındığında markalar binlerce yıl ayakta kalabilir” şeklinde konuştu.

Ajanslara fırsat verilmeli

“Reklamın iyisi kötüsü olur” başlıklı bir sunum gerçekleştiren Konya Reklamcılar Derneği Başkanı Tamer Yiğit de, Anadolu’nun reklam iletişiminde can çekiştiğine vurgu yaptı.

Anadolu’da reklamcılığın geliştiğini belirten Medya Merkez Ajans Başkanı Muhittin Özdemir ise, “Anadolu’daki reklam ajansları yıllardır yastık altındaki küçük değerler olarak varlığını sürdürdü. Ancak bizler sektördeki payımızı arttırmak için önemli çalışmalara imza atıyoruz” dedi. Anadolu’daki reklam ajanslarına fırsat verildiği takdirde çok güzel işler ortaya koyabildiklerini günümüz örnekleri ile anlatan Dolphin Ajans Başkanı Nazmi Özkoyuncu ise, reklamcılığın ihracatına değindi.

Yaratıcılık ve mecra kullanımı konu başlığıyla gerçekleştirilen oturumda Hürriyet Gazetesi Pazarlama İletişimi Koordinatörü Gürül Öğüt, “Kırmızı reklam yaratıcılığının gücü” konusunu ele aldı.

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin Ankara haberleri bölümünde, DHA’nın abonelerine gönderdiği Ankara haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde KOBİ’ler ve reklamcılar işbirliğiyle büyüyecek haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.


    ANKARA YOL DURUMU
    Ankara1 DERECE
    Yol durumu »
    ANKARA NAMAZ VAKİTLERİ
    21 Eylül 2017, Perşembe
    • İmsak
      04:48
    • Guneş
      06:27
    • Öğle
      12:53
    • İkindi
      16:19
    • Akşam
      18:56
    • Yatsı
      20:24
    Diğer iller için Namaz Vakitleri »
    Sayfa Başı