GeriGurme Veganlığı sürdürme rehberi
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    1
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Veganlığı sürdürme rehberi

Veganlığı sürdürme rehberi
refid:27649681 ilişkili resim dosyası

Türkiye’de vegan olmak zor zanaat diyenlere ‘Yeryüzüne Özgürlük Derneği’ bir sürprizi var: Türkçe hazırladıkları vegan beslenme tablosu hayatınızı kolaylaştırabilecek kadar pratik.

İhtiyacınız olan vitamin ve mineralleri hangi gıdalardan karşılayabileceğimizi bilmek bir mesele, hele ki vegansanız... Protein eksikliği yaşamamanız için yemeniz gerekenler, D vitamini eksikliğiyle baş etme yolları, magnezyum ve çinko ihtiyacınızı karşılayacak pratik yiyecekler… Hepsini bu tabloda bulabilirsiniz. Tablonun en cazip noktasıysa, Türkiye’de kolayca bulabileceğiniz ucuz yiyecekleri temel alması.

VEGANLAR İÇİN KISSADAN HİSSE 10 TAVSİYE

Veganlığı sürdürme rehberi
Omega 3&6 ihtiyacınızı karşılamak için kekik, nane ve ceviz tüketebilirsiniz.

Veganlığı sürdürme rehberi
Dokuların onarımı için protein almanız elzem fakat bunun tek yolu et tüketmek değil. Tuzlu fıstık, bulgur ve mercimek yiyerek te günlük protein ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.

Veganlığı sürdürme rehberi
Baklagil, tahıl, tohum ve kuruyemiş karmasından oluşan günlük protein alımı veganların ihtiyaç duyduğu gerekli tüm aminoasitleri sağlar. İhtiyacınız olan miktar 46 gram, buğday glüteniyle hazırladığınız bir yemekle bunu karşılayabilirsiniz.

Veganlığı sürdürme rehberi
Kemiklerinizi güçlendirmek için magnezyum tüketmelisiniz peki ama nasıl? Her gün 250 gram pekmez ya da 50 gram kabak çekirdeği yemeniz kâfi.

Veganlığı sürdürme rehberi
Üreme organlarınızdaki kan akışını hızlandırmak ve seks hormonu üretmek için günlük 15 mg E vitaminine ihtiyacınız var. Salatanıza serpeceğiniz bir kaşık kekik ya da zeytinyağıyla bunu karşılayabilirsiniz.

Veganlığı sürdürme rehberi
Kalp hastalığı, şeker ve hipertansiyon riskini düşürmek için günlük 25 gram lif tüketmeniz gerekiyor. Bunun için ekmeğe muhtaç değilsiniz, ihtiyacınızı karşılayabileceğiniz baharatlar da mevcut: Tarçın ve kekik lif için birebir.

Veganlığı sürdürme rehberi
C vitaminli gıdalarla demirli gıdaları birlikte almak, demir emilimini yükseltir. Bunun için demir açısından zengin ıspanak ve mercimeği kurutulmuş domatesle tüketebilirsiniz.

Veganlığı sürdürme rehberi
B12 eksikliği kansızlık ve bunamaya sebep olur. Vegan olsun olmasın 50 yaşının üstündeki herkes B12 takviyesine ihtiyaç duyar. Her gün zenginleştirilmiş kornflaks tüketerek bu gereksinimi giderebilirsiniz.

Veganlığı sürdürme rehberi
Hastalıklarla savaşmak için K vitaminine ihtiyacınız var. Fesleğen K vitamini zengini, yemeklerine katacağınız bir tutam fesleğen kış aylarını grip olmadan geçirmenizi sağlayabilir.

Veganlığı sürdürme rehberi
Vücudunuzdaki kalsiyum dengesini korumak için günlük 4700 mg potasyuma ihtiyacınız var. Kurutulmuş domates ve mantarla bu ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.

Tablonun tam içeriğine şu linkten ulaşabilirsiniz: http://yeryuzuneozgurluk.blogspot.com.tr/


Yorumları Göster
Yorumları Gizle