GeriKampüs Evde egzersize giriş
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Evde egzersize giriş

Evde egzersize giriş

75. sayımızın 101 sayfasında evde egzersiz notlarıyla karşınızdayız.

Geçen hafta soğuktan nasıl korunmalı, ne yapmalı diye konuştuk. Sıkı sıkı giyinmek, sağlığımıza, beslenmemize dikkat etmek konusunda anlaştık diye tahmin ediyorum. Ama hareketsiz de olmaz tabii… Spor yapmak için dışarı çıkmaya üşenmekte çok çok haklı olduğumuza kolayca inanacağımız bir mevsime girmiş bulunuyoruz. Madem öyle, evde kendimize dikkat edelim, neler yapabilirmişiz birlikte bakalım!

 

METABOLİZMA YAVAŞLAMASINDI!

Nasılsa bir iki ay sonra yaz geliyor, aman yaz geliyor diye tutuşmalar başlayacak. O yüzden kontrolü direk elden bırakmamaya ne dersiniz? Kış geldi, spor salonuna giderim, çıkar yürürüm, demesin kimse. Hepimiz çılgınca üşeniyoruz, direkt kabul edelim. Evde spor şart! Sabah uyandığınızda yapacağınız esneme hareketleri bile değiştirecek tüm havanızı, hiç nazlanmayın! Üstelik günde 20 dakikanızı ayırsanız bile yeter. Maksat ayağımız alışsın, şu hareketsizliğe bir dur diyelim. Yoksa kola-çekirdek, kola-çekirdek nereye kadar? Böyle ömür geçmez. Hayatımızda bir de makarna gerçeği var ki… Haliyle hareket şart. Peki şöyle basitinden neler yapabiliyoruz, bakalım.

 

GELSİN BAKLAVALAR!!!

Biraz karın egzersizi almaz mıydınız? Üstelik sonucuna bayılacaksınız. Cidden o çabaya, emeğe değecek deli gibi. Valla bakın. Şüphe yok… Uyandınız, hala uykulusunuz bir türlü de gözlerinizi açamıyorsunuz, söylenmeye başlamadan, kahve diye tutturmadan evvel bir dinleyin şu kardeşinizi. Hafif esneme hareketleriyle kendinizi uyandırın önce, yataktan hiç çıkmadan da yapabilirsiniz üstelik, evet! Birkaç dakika içinde yavaş yavaş vücudunuzun, beyninizin uyandığını gördüğünüzde teşekkür edeceksiniz. Uzandınız, esnediniz. Kaldırın bakalım bacakları, açılsın iyice kaslarınız. E hazır pozisyon almışken ne olacak sanki biraz karın egzersizi yapsanız. Motivasyon budur!

 

SIRT AĞRILARINA SON!

İki büklüm oturup durmaktan, koltukta sandalyede sürekli sürekli aşağı kaymaktan hepimiz yamulduk. Şu egzersiz işini ciddiye alır da düzene sokarsak bütün nesil sonunda dik durmayı öğrenecek kurtulacağız valla ağrıdan sızıdan. Düzenli egzersizlerin çare olacağı bir diğer konu da bu işte. Adeta hayat damarlarımızı kesen, bizim için her şeyi daha güç hale getiren sırt ve boyun ağrıları. Gencecik insanlarız, cidden yazık günah bu yaşta çektiğimiz şu çileye. Sabah uyanınca, akşam yatmadan ne olacak yani iki gram hareket etsek. Sanki Çin işkencesi. Bunlar hep sağlık aslında. Yazık değil mi omurgamıza, bir ömür bizi taşıyor zaten. Ona yardımcı olmak adına hareket şart.

 

ALDIĞINIZ NEFES DEĞİŞECEK NEFES!

Kalbe faydalı, beyne faydalı diye boşuna bas bas bağırmıyorlar. Düzenli egzersiz aynı zamanda doğru nefes almayı da öğretiyor insana. E bu ne demek? Vücuda giren kaliteli oksijen demek. Haliyle ne oluyor o kafalar açılıyor. Bakın buraya yazıyorum, finaller de geliyor. Daha hızlı kavramanız daha az ders çalışmanız demek. Bir çeşit kazan kazan durumu. Yani sabah uyanınca on dakika, akşam yatmadan on dakika ayırıp başlayacağınız düzenli egzersizler hayat kalitenizi hoooooop tavana fırlatacak! Ayıracağınız şu yirmi dakika sayesinde, hareketleriniz hızlanacak, beyniniz daha açık çalışacak, kendinize gelecek, o kallavi makaleleri hemencecik kavrayıp tekrar tekrar okumak zorunda kalmayacaksınız.

Bence iyi fikir!

 

Yazan: Buğu Begüm Başar


Yorumları Göster
Yorumları Gizle