Kaliteli uyku için beslenme tavsiyeleri

Günlük yaşantıyı etkileyen sorun başında uyku problemleri geliyor. İşte kaliteli uyku için beslenme önerileri...

12 Nisan 2017 - 11:35:54

Kalitesiz uyku, günlük hayatı en çok etkileyen problemlerden biri. Birçok farklı nedene bağlı olabilecek bu problem, bazı durumlarda beslenmeyle de ilgili olabiliyor.

Kaliteli bir uyku için beslenme nasıl olmalı?

Yatmadan önce süt için. Sütün içerisindeki triptofan adlı aminoasit uykuya dalmayı kolaylaştırıcı bir özelliğe sahiptir. Bu nedenle, özellikle yatmadan hemen önce süt içerseniz, uykuya daha kolay dalabilir ve böylece daha kaliteli bir uykuya sahip olabilirsiniz. Triptofan içeren diğer besinler ise bal ve muzdur. Bunları, süte karıştırarak da tüketebilirsiniz.

Az yağlı besinler tüketin. Yağlı besinler vücutta diğer besinlere oranla daha uzun sürede sindirilir. Eğer akşam yemeğinde ya da yatma saatinize yakın kızartma ve fast food tüketirseniz bu durum, sindirim sisteminizde hazımsızlık yaratacaktır. Sindirim aktivitelerinin devam etmesi ise rahatça uyumanızı engeller. Yağlı besinler yerine daha hafif, mümkünse fırında pişirilmiş ya da haşlama ürünler tüketmek bu konuda size yardımcı olur.

Kaliteli uyku için beslenme tavsiyeleri

Kafein tüketiminden kaçının. Kafein genel olarak, uykuyu açması ve enerji vermesi özelliği ile bilinir. Bu nedenle, yatmanıza yakın saatlerde kafein içeren ürünler tüketmeniz uykunuzu kaçıracaktır. Kafeinin daha çok kahvede olduğu bilinir. Ancak; çay, yeşil çay, çikolata ve birçok asitli içecek de kafein içerir. Bu ürünleri tüketmeden önce içeriğine mutlaka bakın ve yatmanıza yakın saatlerde tüketmemeye özen gösterin.

Alkol almayın; aldıysanız bol su tüketin. Alkol uykuya dalmayı kolaylaştırır. Ancak, uykunun kalitesini düşürür. Alkol vücutta su kaybına yol açtığı için, alkol alıp uyuyanlarda sık sık tuvalete kalkma, terleme, kabus görme ve susuzluk gibi rahatsız edici durumlar ortaya çıkabilir. Bu nedenle, yatmadan önce alkol almayın. Eğer alkol aldıysanız, yatmadan önce bolca su için.

Kaliteli uyku için beslenme tavsiyeleri

Magnezyum yönünden zengin besinler tüketin. Uykusuzluk probleminin en önemli nedenlerinden biri magnezyum eksikliğidir. Magnezyum eksikliği problemi için tüketilebilecek besinler ise ıspanak, fındık, ceviz, fıstık ve balıktır. Akşam yemeklerinizde ya da yemek sonrası atıştırmalık olarak bu besinlere yer verirseniz uykusuzluk probleminizi de önleyebilirsiniz.

Yayınlanma Tarihi : 12 Nisan 2017 - 10:31:00
Başlığı GörBaşlığı GizleKaliteli uyku


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Koç Burcu
      (21 MART - 20 NİSAN)

      Bazı tartışmalar ya da hareketlerinizi eleştiren kişiler söz konusu olabilir. Ancak, romantik jestler veya sürprizlerin de söz konusu olabileceği bir hafta...Koç Burcu Günlük Yorumu

      Boğa Burcu
      (21 NİSAN - 20 MAYIS)

      Konuşmalarınız ve konuşma tarzınızla insanları etkileyebileceğiniz ve verimli diyaloglar içine girebileceğiniz bir hafta sonundasınız. Fikirlerinizi sizden farklı fikirlere...Boğa Burcu Günlük Yorumu

      İkizler Burcu
      (21 MAYIS - 20 HAZİRAN)

      Bugünlerde, kendinizi en iyi şekilde ifade edebilir, dikkatleri üzerinize çekebilirsiniz. Ancak bazı konularda gerçeklere bağlı kalmadan belli...İkizler Burcu Günlük Yorumu

      Aslan Burcu
      (23 TEMMUZ - 23 AĞUSTOS)

      Sizden bazı bilgi ya da haberleri gizleyen kişiler olabilir. Kulaktan dolma bilgilerle hareket etmemenizde ve düşüncelerinizi paylaşmamanızda fayda var. Aşk hayatınıza...Aslan Burcu Günlük Yorumu

      Başak Burcu
      (24 AĞUSTOS - 23 EYLÜL)

      Sizden fayda sağlamaya çalışan kişiler olabilir. Doğru hesaplar yapmalısınız. Bazı önerilerde bulunabilirsiniz, ama başkalarının hatalarını kapatmak ya da...Başak Burcu Günlük Yorumu

      Terazi Burcu
      (24 EYLÜL - 23 EKİM)

      Eviniz veya ailenizle bağlantılı tartışmalar ve tartışmalarla bağlantılı istenmeyen değişiklikler söz konusu olabilir. Eski tanıdıklar hafızanızı tazelemenize neden olabilir....Terazi Burcu Günlük Yorumu

      Oğlak Burcu
      (22 ARALIK - 20 OCAK)

      Bu hafta sonu, biraz şanslı hissedebileceğiniz tarihlerden ufak riskler alabilirsiniz, büyük değil! Duygularınızı ve düşüncelerinizi açıkça...Oğlak Burcu Günlük Yorumu

      Kova Burcu
      (21 OCAK - 18 ŞUBAT)

      Bu hafta sonu, ruhen ve fiziken sağlığınızı ihmal etmemeli ve bu alanda yeniliklere önem vermelisiniz. Biraz ortam değişikliği, grup aktiviteleri veya sizinle aynı...Kova Burcu Günlük Yorumu

      Balık Burcu
      (21 OCAK - 18 ŞUBAT)

      Bu hafta sonu, ruhen ve fiziken sağlığınızı ihmal etmemeli ve bu alanda yeniliklere önem vermelisiniz. Biraz ortam değişikliği, grup aktiviteleri veya sizinle aynı...Kova Burcu Günlük Yorumu