Yeni Laguna’da el freni yerini ‘multimedia’ya bıraktı

Güncelleme Tarihi:

Yeni Laguna’da el freni yerini ‘multimedia’ya bıraktı
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 30, 2005 00:00

Renault, D segmentinde yer alan Laguna modelinde önemli bir makyaj gerçekleÅŸtirdi. Yeni Laguna, özellikle ön tasarımındaki deÄŸiÅŸiklik, konfor alanındaki geliÅŸmeler, yeni motor seçenekleri ve ÅŸasi ayarları sayesinde iyileÅŸtirilen dinamik yol tutuÅŸu ile dikkat çekiyor.Mart ayında Fransa pazarına sunulan yeni Laguna, Türkiye’de yılın ilk yarısı sonunda satışa sunulacak. Türkiye’ye 1.6 benzinli 115 beygir manuel vites, 1.9 dizel 120 beygir manuel ve 2.0 170 beygir otomatik vitesli motor seçenekleri gelecek.Tampon ve ızgarayı birleÅŸtiren tek bir parçadan oluÅŸan otomobilin yeni ön yüzü markanın diÄŸer modellerinin görsel kimliÄŸini yansıtıyor. Kısaltılan ön kaputa bombeli bir ÅŸekil verilmiÅŸ ve yeni farlar yanlara doÄŸru uzatılmış. Alt kısımda yer alan hava giriÅŸi aracın görünüşünü daha dinamik bir hale getiriyor. Nikelajlı çubuklar ise araca şık bir görünüm kazandırıyor.DAHA KALÄ°TELÄ° İÇ MEKANArka bölümde ise stop lambalarında bir farklılık görülüyor. Yarı saydam olan lambalar daha önceki versiyona göre daha modern bir tasarıma sahip. Ayrıca Renault logosu tabanı Laguna yazısından oluÅŸan bir üçgenin tepesinde yer alıyor. Yeni Laguna tamamen yenilenen bir jant ve jant kapağı yelpazesi ile beÅŸ yeni renk alternatifi sunuyor.Yeni Laguna’nın iç mekanı eski versiyona göre daha kaliteli bir his veriyor. Renault mühendisleri, yeni iç mekan malzemeleri ve yeni teknolojilerin uyarlanması ile aracın kalitesini artırmışlar. Ayrıca bu segmentte ender görülen üst kısmı köpük bir malzeme ile kaplı ön panel kullanılmış. Bu yenilikten koltuk döşemeleri de nasibini almış. Döşemelerde, kadife yerini daha modern mikroelyaf kumaÅŸlara bırakırken, daha mat ve daha yumuÅŸak deri kullanılmış. İÇ MEKAN PARÇALARI DEĞİŞTÄ°Parçalarının yüzde 70’i deÄŸiÅŸtirilen ön panel sadeliÄŸi ile dikkat çekiyor. Orta konsol ise tamamen deÄŸiÅŸtirilmiÅŸ. Göstergelerde yer alan rakamlar büyütülerek daha belirgin hale getirilmiÅŸ. Radyo ön panel ile aynı hizada olacak ÅŸekilde konsola entegre edilmiÅŸ. Orta konsolda yer alan yeni bir göz küçük eÅŸyaların yerleÅŸtirilmesine yarıyor. Orta kolçakta ise otomatik kapaklı bir eÅŸya gözü bulunuyor.Renault, Avrupa’da ilk kez ‘Carminat Navigasyon’ ve iletiÅŸim sistemi ile seyir kontrol ve iletiÅŸim sistemlerini birarada sunuyor. Renault ve Nissan tarafından ortaklaÅŸa geliÅŸtirilen sistem Renault’nun üst gam modellerinde kullanılacak. Sistem, otomatik el freni kullanılması dolayısıyla yeri boÅŸalan manuel el freninin yerine yerleÅŸtirilen bir merkezi multimedya kumandası ile kontrol ediliyor. Sürücü, radyo, telefon ve navigasyon ayarlarını gözlerini yoldan ayırmadan yapabiliyor. OTOMATÄ°K PARK FRENÄ°Yeni Laguna’da otomatik park freni bulunuyor. Bu sayede hem yerden tasarruf saÄŸlanırken, hem de motor durduÄŸunda otomatik frenleme saÄŸlanıyor. Motor çalıştırıldığında ve tekerleklerde gerekli torka ulaşıldığında park freni otomatik olarak devreden çıkıyor. Yeni Laguna ile kapıları açıp kapamaya ve motoru çalıştırmaya yarayan ‘eller serbest’ Renault Card sistemi sunuluyor. Önceki kuÅŸaktan farklı olarak bu kart, okuyucu yuvasına yerleÅŸtirilmeden motoru çalıştırmayı saÄŸlıyor. Bu kartta birçok ek özellik de bulunuyor: Manuel kapı kilitleme-açma ve dış aydınlatma otomatiÄŸi. Yeni Laguna ile arka park sensörü, lastik basınç ayarları kontrol sistemi, otomatik yanan farlar, yaÄŸmur sensörlü otomatik ön cam silecekleri, hız ayar/sınırlayıcı ve sürücü ile yolcu için ayrı ayarlı otomatik klima sunuluyor.MOTOR SEÇENEKLERÄ°Yeni Laguna gamına, lüks Initiale modelinin yanı sıra yeni bir ‘grand tourisme’ versiyonu eklendi. 205 beygir gücündeki yeni 2 litre turbo motorla donatılan ve spesifik ÅŸasi ayarları bulunan Laguna GT sürüş keyfi yaÅŸatıyor. Yeni Laguna’da dört benzinli motor sunuluyor. Bunlardan ilki gücü 110 beygirden 115 beygire çıkarılan 1.6 16V, diÄŸerleri 135 beygirlik 2.0 16V, gücü 5 beygir artırılarak 170 beygire çıkarılan 2.0 T ve 210 beygirlik V6 3.0 24V. Bu seçenekler üç dizel motor tipi ile tamamlanıyor: 110 ve 120 beygirlik 1.9 dCi ve 150 beygirlik 2.2 dCi.Çocuklara özel yeni kafalıkYeni Laguna’da entegre ayarlı yeni nesil kafalık bulunuyor. Bu kafalığın özelliÄŸi, tutma çubuklarının koltuk sırtlığının üst kısmında deÄŸil de kafalık içinde kaymasından kaynaklanıyor. Bu yeni kafalık, yolcunun sırtının koltuk sırtlığı üzerindeki konumu ile kafanın duruÅŸ ve konforunu iyileÅŸtiriyor. Ayrıca arka yan koltuklar, çocuk kafalığına dönüştürülebilen bir koltuk baÅŸlığı ile donatılabiliyor. Koltuk baÅŸlığı kapalı pozisyondayken standart bir yetiÅŸkin koltuk baÅŸlığına benziyor. Açıldığında, özel koltuÄŸunda oturan çocuÄŸun kafası için koruyucu bir koza oluÅŸturuyor. Çarpışma halinde, bu düzen çocuÄŸun kafasını koruyarak, boyundan yaralanmaları sınırlandırıyor.Gözleri kamaÅŸtırmayan far sistemiLaguna’da aydınlatma sisteminde de iyileÅŸtirilmeler yapıldı. Yeni Laguna, yukarı doÄŸru kalkan far fonksiyonlu mesafe ayarlı Xenon farlarla donatıldı. Uzun huzmeli moda geçiÅŸte ışık akışının güçlendirilmesi ve yan görüş alanının geniÅŸletilmesi amacıyla farlar kademeli olarak yukarı doÄŸru kalkıyor. Kısa huzme fonksiyonuna geri dönüş de aÅŸamalı ÅŸekilde yapılıyor. Sistemde bundan böyle aracın yükseklik konumu ne olursa olsun, dinamik olarak sürekli bir huzme kontrolü saÄŸlanıyor. Ayrıca kademeli düşürme ışık huzmesinin kapsamını otomobilin hızına uyumlu hale getirildi. 30 km/s’nin altında göz kamaÅŸma riskini azaltmak için huzme aÅŸağı doÄŸru iniyor. 30 km/s’nin üzerinde ise normal konuma geliyor.Türkiye Navigasyon’la tanışıyorRenault, yeni Laguna’da geliÅŸmiÅŸ Carminant Navigasyon (3 boyutlu) sistemini sunuyor. Carminant Navigasyon (yön bulma) sistemi, aracın lansmanından itibaren 21 ülkenin yol-harita bilgilerini içeren tek DVD ile sunulacak. Ancak, ne yazık ki Türkiye yol-harita bilgileri olmadığı için bu yeni sistemden yararlanamayacak. Carminat Sistemi Sorumlusu Olivier Mercier, Türkiye’de dijital haritanın hazır olmaması nedeniyle, navigasyon sisteminin çalışmadığını söyledi. Türkiye’de Naviteq isimli bir firmanın Japon Itachi firmasıyla birlikte dijital harita için çalışmalar yaptığını belirten Mercier, en geç 2007 yılında Türkiye’nin Renault ile navigasyonla tanışacağını ifade etti. Böylece Türkiye, Avrupa’da yıllardır kullanılan yön bulma sistemini, en son geliÅŸmiÅŸ haliyle (3 boyutlu) kullanmaya baÅŸlayacak. Bu yeni navigasyon sisteminde, yön bulma tabelaları otomobilin ekranında birebir aynı görülüyor. Böylece, sürücü hangi yöne dönmesi gerektiÄŸini kolaylıkla buluyor, kaybolma derdi ortadan kalkıyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!