Tofaş, Bursa’daki tesislerinde 170 milyon Euro’luk yatırımla yeni bir sedan otomobil üretecek. 2007’nin ikinci yarısında satışa çıkması planlanan yeni modelin kod adı ‘D200’. Yüzde 30’u ihraç edilecek yeni modelin adının Türkçe olması bekleniyor. MiniCargo ve D200 için yapılan yeni yatırımla Bursa Tofaş, Fiat’ın dünyadaki üçüncü büyük üretim merkezi haline gelecek.TÜRK otomotiv sektöründe son dönemde kaybettiği pazar ve ihracat gücünü tekrar elde etmeyi amaçlayan Tofaş, son 5 ayda üretim atağına geçti. Mart ayında 350 milyon Euro’luk yatırımla Fiat ve PSA Peugeot Citroen Grubu için MiniCargo isimli hafif ticari araç üreteceğini açıklayan Tofaş, dün de 172 milyon Euro’luk yatırımla yepyeni bir sedan otomobil üreteceğini duyurdu. Üretilecek otomobilin kod adı ‘D200’ olarak belirlendi. Tofaş, 520 milyon Euro’luk yatırımla üreteceği MiniCargo ve D200 ile birlikte üretim kapasitesini 300 bin adede çıkartarak, Fiat’ın dünyadaki üçüncü büyük üretim merkezi konumuna geliyor.YÜZDE 30’U İHRAÇ EDİLECEK: Yeni modelle ilişkin dün Esma Sultan Yalısı’nda düzenlenen basın toplantısında konuşan Tofaş’ın yeni CEO’su Alfredo Altavilla, Türkiye’de hem iç pazarda hem de ihracatta önemli başarılara imza atan Tofaş’ın eski gücünü yeniden elde edeceğini belirtti. ‘Türkiye’de pazar payımızı yeniden kazanmak istiyoruz’ diye konuşan Altavilla, bu hedef doğrultusunda yatırımlara hız verdiklerini kaydetti. Altavilla, ‘Mart ayında açıklanan 350 milyon Euro’luk MiniCargo yatırımını bir adım daha öteye götürüyoruz. Fiat Auro ile birlikte 170 milyon Euro’luk yatırımla C sınıfında yer alacak Sedan bir otomobil üreteceğiz. 2007 yılının ikinci yarısında piyasaya çıkacak D200 kod isimli yeni otomobil yılda 60 bin adet üretilecek ve yüzde 30’u Avrupa’ya ihraç edilecek’ açıklamasını yaptı.KAPASİTE 300 BİN OLUYOR: Altavilla, ‘Bursa’da üretilecek bu otomobil tamamen yeni bir otomobil olacak ve Hatchback versiyonu bulunmayacak’ diye konuştu. Bu modelle birlikte Fiat’ın Türkiye’de satışlarını artıracağını belirten Altavilla şöyle konuştu: ‘Ayrıca bu model Fiat’ın Avrupa’da yer almadığı Sedan pazarı için bir fırsat olacak. D200 kodlu bu otomobil ile birlikte Tofaş’ın üretim kapasitesi 250 binden 300 bine çıkacak. Bu rakamla Tofaş, Fiat’ın İtalya ve Brezilya’dan sonra dünyadaki üçüncü büyük üretim üssü olacak.’170 MİLYON EURO TOFAŞ’TAN: Bir hafta önce Tofaş’ın CEO’luğuna getirilen Altavilla, bu kadar önemli kararlar ve başarılar ile Türkiye’deki kariyerine başlamasının büyük mutluluk verdiğini kaydetti. 350 milyon Euro’luk MiniCargo yatırımında olduğu gibi 170 milyon Euro’luk yatırımı da Tofaş’ın yapacağını kaydeden Altavilla, 170 milyon Euro’nun Tofaş’ın özsermayesinden karşılanacağını belirtti. Tofaş’ın atılımlarının devam edeceğinin sinyallerini de veren Altavilla, ‘Yeni
haberler için çok fazla beklemeyeceksiniz. Yazın ardından yeni atılım kararlarımızı açıklayacağız’ dedi.Türkiye dışında Brezilya ve Çin’de de üretilecekALFREDO Altavilla, D200’ün Türkiye’nin dışında Brezilya ve Çin’de üretileceğini belirterek, ‘Türkiye’de üretilecek otomobil tüm Avrupa’ya ihraç edilecek. Çin ve Brezilya’da üretilecekler ise iç pazarlarında satılacak’ dedi. Yeni modelin geliştirilmesinin ise İtalya’da başlayacağını söyleyen Altavilla, ‘Türkiye, Brezilya ve Çinli mühendislerde bu geliştirme aşamasına katılacak. Geliştirme daha sonra Türkiye’ye kaydırılarak Bursa’da tamamlanacak’ diye konuştu. Yeni modele Türkçe bir isim konulabilirTOFAŞ’ın CEO’su Alfredo Altavilla, yeni modelin isminin son üç ayda belli olacağını belirterek, ‘Türkçe isim düşünüyor musunuz’ sorumuza, ‘İyi bir fikir bunu görüşeceğiz’ dedi. Diğer taraftan Tofaş yetkililerinden elde ettiğimiz bilgilere göre, isim konusunda Türkiye’de bir yarışma açıp isim konusunda bir
seçim yapabilecekleri haberini aldık. Bu fikri yeni CEO’ya sunacaklarını da kaydeden yetkililer, ‘Avrupa’da da telaffuz edilebilen Türkçe isim bu yeni proje için çok iyi olur’ yorumunu yaptılar.D200, Marea’nın yerini alacakTOFAŞ’ın CEO’su Alfredo Altavilla, gazetecilerin soruları üzerine D200’ün Marea’nın yerini alacağını belirterek, ‘Ömrünü tamamlayan Marea yerini D200’e bırakacak’ dedi. Batı Avrupa’da yeni modelin Hatchback versiyonunun bulunmayacağını söyleyen Altavilla, yepyeni bir model olacak D200’ün tamamen Sedan olarak üretileceÄŸini belirtti.Â
button