Ülker: Godiva Türkiye’ye bayram hediyemiz olsun

Güncelleme Tarihi:

Ülker: Godiva Türkiye’ye bayram hediyemiz olsun
Oluşturulma Tarihi: Aralık 22, 2007 00:00

Ülker Şirketler Topluluğu İstişare Konseyi Üyesi Metin Yurdagül, 850 milyon dolara Ülker’in dünya lüks çikolata devi Godiva’yı satın almasını, "Türkiye’ye bayram hediyesi oldu" diye değerlendirdi. Satın alma işleminin tamamlanmasıyla Ülker ödemenin tamamını nakit yapacak.

80 yıllık lüks çikolata ikonu Belçikalı Godiva’yı 850 milyon dolara Ülker’in satın almasını Ülker Şirketler Topluluğu İstişare Konseyi Üyesi Metin Yurdagül, "Türkiye’ye bayram hediyesi oldu" şeklinde değerlendirdi. Godiva’ya 40 yıldır sahip olan Amerikalı gıda devi Campbell Soup ile, ilk kez birkaç ay önce temasa geçtiklerini, ikinci tura çağrıldıklarını ve kısa sürede anlaştıklarını anlatan Yurdagül, Godiva’nın tüm dünyadaki faaliyetlerine eskisi gibi devam edeceğini söyledi. Satın alma işleminin tamamlanmasıyla Ülker ödemenin tamamını nakit yapacak.

STRATEJİMİZE UYGUNDU: Godiva’nın dünyadaki yapılanmasını ’muazzam bir teşkilatlanma’ diye niteleyen Metin Yurdagül, "Satılığa çıktığını duyduk. Bizim stratejilerimize de çok uygundu. Godiva’yı aldık. İşlemin birkaç ayda tamamlanmasını bekliyoruz. Bazen 6 ay kadar da sürebiliyor" diye konuştu. 20 Aralık’ta imzalanan anlaşma ile Godiva; tüm uluslararası iştirakleri, markaları, tesisleri, ticari sır ve patentleri ile birlikte Ülker Şirketler Topluluğu’nun bünyesine girdi.

GLOBAL GÜÇ OLUYORUZ: Türkiye’de yeni yatırımlar yaptıklarını, 7 ülkede üretim faaliyetleri olduğunu ve global güç olma idealini paylaştıklarını belirten Metin Yurdagül, Godiva’nın ’global güç olma’ düşüncelerine paraleliğine dikkat çekti. Yurdagül, Godiva’yı satın aldıkları ana şirket Campbell Soup ile Ülker Grubu arasındaki benzerlikleri de şöyle sıraladı: "İki şirketin de geçen yılki cirosu 7.5 milyar dolar. Onların da işi gıda, bizim de. Onlar ana iş kolları bisküvi ve çikolataya odaklanmak için Godiva’yı sattılar. Biz de gıdaya daha fazla odaklanmak için Türkiye Finans’ın ve Tire Kutsan’ın büyük bölümünü sattık. Fon Finansal Kiralama’nın da yüzde 60’ını sattık."

PRESTİJİMİZ ARTACAK: Godiva ve Ülker’in tecrübelerini birleştirmesiyle, ortaya iyi işlerin çıkacağını vurgulayan Yurdagül, Godiva’nın çok prestijli bir marka olduğunu kaydetti. Ülker’in çok sayıda ülkeye ihracatını da hatırlatan Yurdagül, "Ülker de bilinen bir isim; ancak Godiva’yı alarak Ülker tanınmadığı ülkelerde de prestij kazandı. Bundan sonra prestijimiz daha da artacak" dedi.

DÜNYA DEVLERİ İLGİLENDİ: Nestle, Mars, Starbucks gibi dünyanın önde gelen şirketleri de, Godiva’yı almak için ilgi gösteren şirketler arasındaydı. İsviçreli çikolata devi Lindt de talipler arasında gösterilmişti. Godiva’nın Belçika ve ABD’deki üretmini sürdürecek olan Ülker’in, İstanbul’da çok gösterişli bir Godiva butiği açması da bekleniyor.

Satın almayı yapacak şirket belirlenecek

ÜLKER
’den yapılan açıklamada, Godiva’nın alımının Yıldız Holding üzerinden gerçekleştiği, gelecek günlerde de bu satın almanın hangi şirket üzerinden olacağının tespit edileceği belirtildi. Bu süreçte şirketin bağımsız olarak devam edeceği ve yönetimin aynen korunacağı, yasal sürecin tamamlanmasıyla şirketle ilgili yeni stratejilerin belirleneceği de açıklandı.

Çikolatalı likör de üretiyor

ÇİKOLATA dışında kahve, bisküvi, sıcak çikolata, dondurma ve sıcak kako tozu da üreten Godiva, çikolata likörleriyle de dikkat çekiyor. Godiva’nın sütlü çikolatalı, orjinal çikolatalı, beyaz çikolatalı ve Mocha olmak üzere alkollü likörleri bulunuyor. Geçen yıl Coca-Cola ile birlikte üretimine başladıkları kahveli ve çikolatalı hazır içecekleri de var. Godiva Belgian Blend ismiyle piyasaya sürülen ürünler premium karışım olarak satılıyor.
/images/100/0x0/55eab313f018fbb8f89118d3


Rakamlarla Godiva

80 ülkede butikleri bulunuyor.

Tüm dünyada 450 butik ve 9300 satış noktası var.

2006 cirosu 500 milyon dolar.

1926’dan bu yana lüks çikolatacılıkta lider.

Simgesi at üstündeki çıplak, cömert Lady

BELÇİKALI ünlü çikolata üreticisi Joseph Draps, 1926 yılında yarattığı çikolatalarına yüzlerce yıl önce yaşamış kadın efsane Lady Godiva’nın ismini verdi. Çıplak Lady Godiva’nın ata binişi, Draps’ın çikolatalarının sembolü oldu. Lady Godiva efsanesi şöyle: "Lady Godiva, krallıkta halkına zulmeden kocası Lord Leofric’in aksine, Coventry’de güzelliği ve cömertliğiyle biliniyordu. Lord Leofric’in halkına uyguladığı ağır vergileri protesto eden Lady Godiva’ya kocası vergileri kaldırmak için şu teklifte bulundu: ’Çok güzel bir kadın olarak çırılçıplak ata binerek sokakta gezerken, eğer halkın sana bakmazlarsa, vergiler geçersiz olacak.’ Lady Godiva çırılçıplak sokaklarda atıyla bütün şehri gezdi ve bir tek perde onu görmek için aralanmadı. Lord Leofric de ağır vergileri kaldırdı. Parlak saçlı, kadife tenli, cömert Lady Godiva Belçikalı çikolatacının markası oldu."

Mükemmel marka Ülker’e uygun

CAMPBELL’
in Başkan ve CEO’su Douglas R. Conant, Godiva’yı değerinde satmaktan dolayı memnun olduklarını açıklarken; dünyanın lider ve çikolata işinde mükemmel bir markanın Ülker’in portföyüne girmesinin uygun olduğunu söyledi. Conant, bu çikolata sınıfının elit, global bir lüks sınıfı olduğunu belirterek, Campbell’in hazır yemek, çorba, atıştırmalık işine odaklanacağını bildirdi. 40 yıldır Godiva markasına sahip olan Amerikalı gıda devi Campbell Soup’un, bu markayı Ülker’e satmasıyla birlikte dün New York Borsası’nda hisseleri 9 sent yükselerek 36.19 dolara yükseldi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!