Tuvalet Tosun'una rakip geldi

Güncelleme Tarihi:

Tuvalet Tosununa rakip geldi
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 19, 2003 00:00

Tuvalette ilham patlaması yaÅŸayıp duvarları veciz sözlerle süsleyenlerin özgürlükleri tehlikede. Ä°ki yıl önce Vektör Tanıtım'ın sadece alışveriÅŸ merkezlerinin tuvaletlerine yerleÅŸtirdiÄŸi reklam panoları Zap Medya ile tüm eÄŸlence mekanlarına yayıldı. Batı'da tuvalet reklamları 1980'lerde cazip bir mecra haline gelmiÅŸ BMW, Miller, Ralph Lauren, Chanel, Procter&Gamble, Durex, Gap gibi büyük firmalar tarafından benimsenmiÅŸti. Bizde ise reklamverenler henüz yeni mecraya ısınma aÅŸamasında.Kamuya açık alanların tuvaletlerinde görmeye alıştığımız ‘‘Bunu yazan Tosun...’’la baÅŸlayan karalamalar tarihe karışmak üzere. Türkiye'yi tuvalet reklamlarıyla tanıştıran iki ÅŸirketten biri Zap Medya. DiÄŸeri ise Ä°zmir kökenli Vektör Tanıtım. Reklamların çoÄŸu kabin tuvaletlerinin kapılarına asılı. Erkek tuvaletlerinde ise pisuvarların tam üzerinde. Yani pisuvar ve kabinleri kullananların bakışlarını kaçıramayacakları noktalara yerleÅŸtirilmiÅŸ durumda. Reklam çerçeveleri hiç boÅŸ kalmıyor. EÄŸer firma reklamı yoksa Zap Medya'nın üç Kristal Elma ödüllü kendi reklamı yerleÅŸtiriliyor çerçevelere. Tasarımda tuvalet reklamının felsefesi ‘‘Tozun’’a nazire yaparcasına açıklanmış:‘‘Herkes tuvalete giriyor. Herkes tuvalette sıkılıyor. Bir ÅŸeyler okuyor. Burada sizin reklamınız olsa n'oluyor? Herkes tuvalette reklamınızı okuyor...’’ Tuvalet kapı ve duvarları aslında yurtdışında 80'li yıllardan beri devamlı geniÅŸleyen bir mecra. Amerika'da tüm dünyaya tuvalet reklamı pazarlayan, bir milyon panoya sahip ÅŸirketler bile var. Chanel, Nokia, BMW, Mercedes Benz, Miller, Yamaha, Ralph Lauren tuvalet reklamı veren prestijli ÅŸirketlerden sadece birkaçı. Ä°STANBUL'DA 1600 PANOZap Medya'nın patronu Bülent Boytorun yeni reklam mecrasına yönelmeden pazar koÅŸullarını ayrıntıyla araÅŸtırdıklarını anlatıyor.‘‘Özellikle reklam veren ürününü ne kadar tuvalet ortamıyla iliÅŸkilendirmek ister, gibi sorunlar baÅŸlarda çok kafamızı kurcaladı. Halen ÅŸirketlerini ya da reklamlarını tuvaletlere yakıştıramayan firmalar var.’’ Zap Medya ÅŸu anda Ä°stanbul'da 841 erkek, 685 kadın ve 55 unisex tuvaletler olmaz üzere toplam 1600 panoya sahip. Ama bunların çoÄŸunda kendi reklamları var. Zap Medya, ilk panosunu nisan ayında Mayadrom AlışveriÅŸ Merkezi'ne koymayı baÅŸarmış. Umut Sanat'ın film afiÅŸlerinin bulunduÄŸu panolar vizyona girecek filmlere göre aralıklarla deÄŸiÅŸtiriliyor. Åžu anda ise Zap Medya'ya reklam veren diÄŸer bir ÅŸirket ise Shubuo.TERCÄ°HLERÄ° KADIN TUVALETÄ°Ä°zmir firması olan Vektör Tanıtım ise bu iÅŸe Zap Medya'dan iki sene önce soyunmuÅŸ. Ama onların reklam astıkları alanlar Bursa, Ä°stanbul, Antalya baÅŸta olmak üzere Türkiye genelindeki büyük alışveriÅŸ merkezlerinin tuvaletleri. Evyap, Henkel, Unilever gibi ÅŸirketlerin reklamlarını ÅŸu sıralar Profilo ve Tepe Nautilus alışveriÅŸ merkezlerinde görmek mümkün.Reklamı deneyen ve sonuçtan hoÅŸnut kalan firmalardan biri Rozi Temizlik Ãœrünleri. Mayıs ayında piyasaya giren firma sadece kadınlar tuvaletinde reklam yapmaya baÅŸladı. Rozi Temizlik Reklam Müdürü Zergün Özkul ‘‘Kadınların tek baÅŸlarına bulunduÄŸu yerler olduÄŸu için dikkatleri yoÄŸunlaÅŸabiliyor. Tüm kampanyalarımızı ve yeni ürünlerimiz bu sayede kadınlara ulaÅŸtırabiliyoruz ’’ diyor. PANOLAR ÇALINIYORTuvalete reklam panosu yerleÅŸtiren ÅŸirketlerin en büyük sorunu panolara zarar gelmesi. Zap Medya'nın Ä°stanbul'daki birçok parti ve eÄŸlence mekanlarına astıkları panolar zaman zaman tahrip edilmiÅŸ. İçinde kendi reklamlarının bulunduÄŸu panolar duvardan sökülerek çalınmış ya da üzerinde sigara söndürülmüş. Partiler sırasında kendini kaybeden gençler ise panoları elden el dolaÅŸtırarak eÄŸlenmiÅŸler. Film afiÅŸlerinin asılı olduÄŸu panolardan da afiÅŸler çalınmış.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!