Türkiye’ye güveniyoruz, orta ölçekli müşterilerle büyürüz

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’ye güveniyoruz, orta ölçekli müşterilerle büyürüz
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 26, 2007 00:00

ABN Amro kurumsal-ticari müşterilerden sorumlu Avrupa Başkanı Sander Pruijs, Türkiye’de banka ve aracı kurumların artık kendi paralarını harcamaya başladığını ve bunun Türkiye ekonomisi için çok önemli ve yeni bir gelişme olduğunu söyledi.

HOLLANDA merkezli ABN Amro kurumsal/ticari müşterilerden sorumlu Avrupa Başkanı Sander Pruijs, küresel stratejileri ile Türkiye’de gördükleri fırsatı bir araya getirmeye karar verdiklerini ve orta ölçekli müşteri odaklı müşteri stratejileri doğrultusunda Türkiye’de büyümeye devam edeceklerini kaydetti. ABN Amro Kurumsal, Ticari Müşterilerden Sorumlu Avrupa Başkanı Sander Pruijs, Türkiye Ülke Müdürü Douglas Kennedy ve Türkiye Ticari Bankacılıktan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Yıldız Bozkurt, Türkiye’ye dair 2007 yılı strateji ve hedeflerine yönelik bir basın toplantısı düzenledi.

TANIMAK İÇİN TOPRAKLA TEMAS: Pruijs, toplantıda yaptığı konuşmada, yaklaşık 1 yıl önce İstanbul’da müşterilerle bir toplantı gerçekleştirdiklerini, bu toplantıda Einstein’den bir alıntı yaparak "Bir ülkeyi tanımak için doğrudan toprakla temas etmek lazım. Yoksa arabanın penceresinden dışarıya bakmak yeterli olmaz" ifadesini kullandığını anlattı. Türkiye’deki faaliyetlerini 9 şube açarak genişleteceklerini, bu genişlemenin Türkiye’deki büyüme sürecinin devam etmesiyle ilişkili olduğunu vurgulayan Pruijs, dünyada 53 ülkede 4 bin 500’den fazla şube ile faaliyet gösterdiklerini söyledi. Faaliyet gösterdikleri ülkelerde yerel şirketlerle de çalıştıklarını ifade eden Pruijs, sorular üzerine, birkaç yıl önce ABN Amro olarak dünya çapında orta ölçekli müşterilere de odaklanmaya başladıklarını, bu kapsamda Türkiye’deki stratejilerini gözden geçirdiklerini kaydetti.

ORTA ÖLÇEKLİ MÜŞTERİLER: Sander Pruijs, "Küresel stratejimiz ile Türkiye’de gördüğümüz fırsatı bir araya getirmeye karar verdik. Orta ölçekli müşteri odaklı stratejimiz doğrultusunda bu ülkede büyümeye devam edeceğiz. Bunu her ülkede yapmıyoruz. Bu, bizim Türkiye’deki büyümeye olan inancımızın göstergesi" diye konuştu. Türkiye’deki işbirliklerinden ve ortaklıklarından memnun olduklarını, derin ve iyi ilişkiler kurduklarını vurgulayan Pruijs, ayrıca kilit oyuncularla ve önemli karar vericilerle yakın çalıştıklarını ifade etti.

2001’İN TEKRARI İMKANSIZ: ABN Amro Türkiye Ülke Müdürü Douglas Kennedy de bu yıl 85. yılı kutladıkları Türkiye’de sene sonuna kadar 9 şube açmayı planladıklarını belirterek, "Bizim, başka hiçbir bankanın yapmadığı kadar Türkiye’ye taahhüdümüz var" dedi. Sorular üzerine de Kennedy ilke olarak organik büyümeyi benimsediklerine işaret ederek, Standart & Poors, Fitch gibi kuruluşların Türkiye’deki makro ekonomik düzenleyici ve yapısal reformları desteklediğini söyledi. Kennedy, "Türkiye’nin kalkınması, ekonomik gücü, bankacılık sektörünün güçlülüğü dolayısıyla 2001’de olanın tekrar olması mümkün değil, çok zor" görüşünü aktardı. Kennedy, Türkiye’de cari açığın yıl sonunda biraz azalmasını öngördüklerini, doğrudan yabancı yatırımlarda 2006 rekorunun aşılmasını beklediklerini kaydederek, şu anda faiz oranlarının biraz daha yüksek seyretmek durumunda olduğunu, Merkez Bankası bu konuda eğer adım atarsa, 3. çeyreğin ilk adımı oluşturacağını düşündüklerini bildirdi.

Öncelikli sektörler enerji, inşaat ve turizm olacak

ABN AMRO Türkiye Ticari Bankacılıktan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Yıldız Bozkurt, ticari bankacılık faaliyetlerini geliştirmek istedikleri Türkiye’de özellikle sanayi ile iç içe olan şehirlerde şube açarak büyük ve orta ölçekli firmalara yakın olmayı planladıklarını, öncelikle krediler alanında çok ciddi atılım yapmak istediklerini söyledi. Şubeleşmede İstanbul dışına çıkarak Türkiye’nin nabzını tutmak istediklerini dile getiren Bozkurt, 2007 sonunda toplam ticari bankacılıkta önemli ve dikkate değer bir paya ulaşmayı hedeflediklerini bildirdi. Açılacak 9 şubenin 3’ünün İstanbul’da, kalanların ise Gebze, Bursa, Ankara, İzmir, Kayseri ve Gaziantep’te açılacağını kaydeden Bozkurt, öncelikli sektörlerinin enerji, inşaat, sağlık, turizm, otomotiv yan sanayi, gıda, tarım, toplu konut ve alışveriş merkezleri, lojistik, gemi inşa, demir-çelik olduğunu, birikimlerini ticari bankacılığa kanalize edeceklerini kaydetti. Bozkurt, "Bankacılık işi terzi işi gibidir. Müşteriden gelen talepler doğrultusunda elbise dikeriz, sunarız" dedi.

Hükümet kurulma aşamasında bazı belirsizlikler olabilir

SEÇİMDEN sonra yeni hükümetin kurulma aşamasında bazı belirsizlikler olabileceğini dile getiren Kennedy, "Ancak biz çok net biçimde ekonomiyi çok güçlü görüyoruz. Bizim Türkiye’ye güvenimiz tam ve o güvenle ilerliyoruz" diye konuştu. Douglas Kennedy, bundan sonra ticari bankacılığı ön plana çıkaracaklarını, dolayısıyla Türkiye’de pazar payından çok karlılığa önem verdiklerini aktardı. Kennedy, sermaye olarak yapabilecekleri en iyi yatırımın kendi risk sermayeleri olduğunu, bundan sonra KOBİ’ler ile farklı sektörlere de gireceklerini ifade etti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!