Türkiye’nin Sergey Brin’i

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’nin Sergey Brin’i
Oluşturulma Tarihi: Şubat 24, 2006 00:00

İnternet işi yaparak sıfırdan zirveye tırmanan tek Türk girişimci Murat Yanıklar'ın başarı öyküsü, Google'ın kurucularından Sergey Brin’i hatırlatıyor.

2000 Yılında 10 bin dolarlık yatırımla kurulan TurkTicaret.Net, beş yıl içinde milyonlarca dolar ciro yapan ve Amerika’dan şirket satın alan dev bir kuruluş haline geldi. Küçük sermayeli yerel bir şirketi ICANN üyeliğine taşıyan başarının mimarı TurkTicaret.Net Genel Müdürü Murat Yanıklar, seslerini küresel pazarda da duyuracaklarından emin.

Türkiye’nin KOBİ’lere yönelik en büyük elektronik pazaryeri olan TurkTicaret.Net, 2000 yılında 10 bin dolarlık bir yatırımla hayata geçirilişinden bugüne 150 bini aşkın üyesi bulunan, milyonlarca dolarlık ciroya sahip ve Amerika’da da faaliyet gösteren bir şirket konumuna ulaştı. Ayda ortalama 1 milyon kişinin ziyaret ettiği TurkTicaret.net, Webhosting.info adlı uluslararası araştırma şirketi tarafından hosting alanında Türkiye’de birinci sırada gösterilirken, dünyada ilk 150’nin içinde yer alıyor.

TurkTicaret.Net Genel Müdürü Murat Yanıklar, şirketinin son dönemde büyük başarılara imza attığına değiniyor. Bunlar arasında Amerika’da şirket satın alma, İnternet’in teknik koordinasyonunu küresel çapta gerçekleştiren bir kuruluş olan ICANN üyeliği ve Google AdWords reklam programı için ülke pazarlama ortağı olarak tercih edilme gibi önemli başlıklar yer alıyor.

Büyümeye devam

Dünyada toplam 70 milyon İnternet adresi bulunduğuna ve bu adreslerin ICANN üyesi 200'e yakın firma tarafından tescil edildiğine dikkat çeken Yanıklar, TurkTicaret.Net olarak her geçen yıl büyüyen bu pazardaki paylarını artırmayı hedeflediklerini söylüyor. Ayrıca öncelikli amaçlarının her ölçekteki firmayı İnternet ve gelişen dijital platformların sunduğu olanaklarla tanıştırmak olduğunu, detaylı hazırlıkların tamamlanmasının ardından yıl sonuna doğru uluslararası pazarda fırtına gibi esmeye başlayacaklarını sözlerine ekliyor.

Satın alınan şirket Amerika’da olmasına rağmen, TurkTicaret.net’in öncelikli pazar hedefi yalnızca Amerika’yla sınırlı değil. Firmanın planları arasında 14 dilde yayın yapacak yeni bir portal üzerinden 200'e yakın ülkeye hizmet vermek yer alıyor. Yanıklar gelecek planları konusunda şunları söylüyor: "2006 yılında öncelikle Amerika'daki şirketimizin operasyonlarını başarılı bir şekilde yönetmeyi ve küresel pazarda sesimizi etkili bir şekilde duyurmayı hedefliyoruz. Aynı zamanda bundan sonra işimizle ilgili fırsatların olduğu her yerde TurkTicaret.Net'i görebileceksiniz". Dünya İnternet pazarında faaliyet gösterecek daha başka Türk firmalarının çıkacağına olan inancını da belirten Yanıklar, "Açtığımız yoldan gelen Türk firmaları çoğaldıkça, Türkiye’nin kazancının o ölçüde artacaktır" diyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!