Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE Kültür ve Turizm Bakanlığı'nca ocak ayında dünya çapında 30 ülkede başlatılan 2007 turizm reklam kampanyasının, Almanya başta olmak üzere Avrupa ayağına dün Frankfurt'ta start verildi. Frankfurt Başkonsolosluğu Kültür Ataşesi Dr. Tahsin Yılmaz, önümüzdeki 10 yıl içinde 30 milyon turist hedeflendiğini açıkladı.
Frankfurt Başkonsolosluğu Kültür Ataşesi Dr. Tahsin Yılmaz ile Türkiye'nin turim alanında 2007 yılı tanıtım kampanyasını üstlenen SEA GmbH International'in direktörleri Peter Pokorny ve Wilfried Merheim dün Maritim Hotel'de bir basın toplantısı düzenlediler. Toplantıda ilk sözü alan Ataşe Dr. Yılmaz, Bakanlık'ın 2007 genel tanıtım bütçesinin 120 milyon dolar olduğunu belirterek, 2006 yılında sadece Almanya tanıtımı için 15 milyon euro harcandığını söyledi. Ataşe Dr. Yılmaz, 2005'te Türkiye'ye 21 milyon, 2006'da 19 milyon 802 bin turist geldiğini, Almanya'dan 2005'te 4 milyon 243 bin, 2006'da ise 3 milyon 761 bin turist geldiğini kaydetti. Ataşe Dr. Yılmaz, ''80 milyon Alman var. Bunlardan yaklaşık 4 milyonu Türkiye'ye geliyor. Geride 76 milyon daha var. Bu nüfus hedef grubumuz olmalı. Burada yaklaşık 3 milyon Türk yaşıyor. Her biri bir Alman dostunu getirse 3 milyon yapar.'' diye konuştu. 2005 turizm yılının beklenenin de üzerinde
Pokorny ve Merheim da toplantıda Türkiye'nin yeni tanıtım kampanyası içinde ağırlık noktasını ''Kültür''ün oluşturduğunu, ''Türkiye'nin Akdeniz'de en çekici, en güvenli ve sempatik tatil hedefi'' olarak sunulduğunu söylediler. Tanıtımın en önemli sloganlarından birini ''Kendimi Türkiye'de çok iyi hissediyorum'' cümlesi oluştururken, ''Türkei ein tolles Gefühl'' (Türkiye mükemmel bir duygu) sloganı da reklam kampanyasının öteki etkili sloganlarından biri. Almanya'da kullanılan taıtım fotoğraflarında yer alan kollarını ''T'' şeklinde açan değişik yaş gruplarından insanlar da ''Kendimi inanılmaz iyi hissediyorum. Kendimi evimde hissediyorum. Kendimi tatil yaşamına açıyorum. Bütün dünyayayı kucaklamak istiyorum. Türkiye mükemmel bir duygu'' şeklinde memnuniyetlerini ifade ediyorlar. Kampanyanın etkin bölümünde ise ağırlık yine ''Güneş ve kumsal.''