Tüm sektörlerde giderek artan telefonla destek hizmetleri için bilgi teknolojileri yepyeni çözümler sunuyor. Çağrı merkezlerinin zorlu ortamlarından etkilenmeden ve hatasız çalışabilen GVZ ses yazılımları insanları dinliyor, anlıyor, çözüm bulup konuşabiliyor. Türk Telekom’un 118 Bilinmeyen Numaralar Servisi’nde yakın bir zamanda kullanılmaya başlanacak GVZ yazılımları sayesinde artık kimse beklemeyecek.
Koç Bilgi Grubu’na bağlı GVZ adlı teknoloji şirketinin geliştirdiği yazılımlar yeni hizmet alanlarında ve platformlarda kullanılmaya başlanıyor. Geçtiğimiz ay Almanya’da düzenlenen CeBIT Fuarı’nda yabancı şirketlere de tanıtılan GVZ çözümleri, çok yakında cep telefonu ve avuçiçi bilgisayarlarda da kullanılabilecek. Sadece komut anlama ve metinleri konuşma işleviyle de kalmayan GVZ, sayısal sözlük uygulamalarıyla yaşamı kolaylaştırabilecek. Özellikle cep telefonları üzerinden milyonlarca kullanıcıya ulaşabilecek GVZ, kısa mesajları sesli olarak kullanıcısına iletebilecek. Halihazırda Avea, Türk Hava Yolları, Arçelik ve Beko gibi pekçok şirketin telefon işlemlerinde kullandığı GVZ çözümleri, özellikle telefonla finansal işlemler konusunda zaman kazandırmasıyla dikkat çekiyor. Okularda kullanılan GVZ çözümlerinden biri olan ‘Not Sorgulama Sistemi’ telefon ile öğrencinin ya da velisinin öğrenci numarasını girdikten sonra dersin adını söyleyerek not bilgilerine ulaşmasını sağlıyor. Şirketin en yaygın kullanılan çözümü olan NetOkur ise ‘Konuşma Sentezleme Teknolojisi’ni kullanarak, sayısal ortamdaki metinleri, her ne kadar vurgulamalar konusunda geliştirilmesi gerekse de düzgün bir Türkçe ile okuyabiliyor. Bu sistemi kullananlar arasında Boğaziçi Üniversitesi,
Galatasaray Ãœniversitesi Kütüphanesi, Veysel Vardar Körler Okulu, Bursa Nilüfer Belediyesi ve Adana Körler Okulu dikkat çekiyor.Â
button