Türkçe konuÅŸan bilgisayar 118’de

Güncelleme Tarihi:

Türkçe konuşan bilgisayar 118’de
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 08, 2005 00:00

Tüm sektörlerde giderek artan telefonla destek hizmetleri için bilgi teknolojileri yepyeni çözümler sunuyor. ÇaÄŸrı merkezlerinin zorlu ortamlarından etkilenmeden ve hatasız çalışabilen GVZ ses yazılımları insanları dinliyor, anlıyor, çözüm bulup konuÅŸabiliyor. Türk Telekom’un 118 Bilinmeyen Numaralar Servisi’nde yakın bir zamanda kullanılmaya baÅŸlanacak GVZ yazılımları sayesinde artık kimse beklemeyecek.Koç Bilgi Grubu’na baÄŸlı GVZ adlı teknoloji ÅŸirketinin geliÅŸtirdiÄŸi yazılımlar yeni hizmet alanlarında ve platformlarda kullanılmaya baÅŸlanıyor. GeçtiÄŸimiz ay Almanya’da düzenlenen CeBIT Fuarı’nda yabancı ÅŸirketlere de tanıtılan GVZ çözümleri, çok yakında cep telefonu ve avuçiçi bilgisayarlarda da kullanılabilecek. Sadece komut anlama ve metinleri konuÅŸma iÅŸleviyle de kalmayan GVZ, sayısal sözlük uygulamalarıyla yaÅŸamı kolaylaÅŸtırabilecek. Özellikle cep telefonları üzerinden milyonlarca kullanıcıya ulaÅŸabilecek GVZ, kısa mesajları sesli olarak kullanıcısına iletebilecek. Halihazırda Avea, Türk Hava Yolları, Arçelik ve Beko gibi pekçok ÅŸirketin telefon iÅŸlemlerinde kullandığı GVZ çözümleri, özellikle telefonla finansal iÅŸlemler konusunda zaman kazandırmasıyla dikkat çekiyor. Okularda kullanılan GVZ çözümlerinden biri olan ‘Not Sorgulama Sistemi’ telefon ile öğrencinin ya da velisinin öğrenci numarasını girdikten sonra dersin adını söyleyerek not bilgilerine ulaÅŸmasını saÄŸlıyor. Åžirketin en yaygın kullanılan çözümü olan NetOkur ise ‘KonuÅŸma Sentezleme Teknolojisi’ni kullanarak, sayısal ortamdaki metinleri, her ne kadar vurgulamalar konusunda geliÅŸtirilmesi gerekse de düzgün bir Türkçe ile okuyabiliyor. Bu sistemi kullananlar arasında BoÄŸaziçi Ãœniversitesi, Galatasaray Ãœniversitesi Kütüphanesi, Veysel Vardar Körler Okulu, Bursa Nilüfer Belediyesi ve Adana Körler Okulu dikkat çekiyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!