Türk gazetelerini örnek alın, gençleri kucaklayın

Güncelleme Tarihi:

Türk gazetelerini örnek alın, gençleri kucaklayın
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 23, 2004 00:00

Finlandiyalı kağıt ve aÄŸaç ürünleri devi Stora Enso’nun Kağıt Bölümü BaÅŸkanı Kai Korhonen, dünyaya Türk gazetelerini örnek gösterdi. Korhonen, ‘Gençler siyah-beyaz gazeteleri okumak istemiyor. Dünyadaki gazeteler Türk gazetelerini örnek alıp, gençleri kucaklamalı’ dedi.YILDA 12.2 milyar Euro’luk satış hacmiyle dünyanın önde gelen kağıt ve aÄŸaç ürünleri üreticilerinden biri olan Finlandiyalı Stora Enso’nun Kağıt Bölümü BaÅŸkanı Kai Korhonen, Türkiye’deki gazetelerin önümüzdeki yıllarda dünyanın diÄŸer gazeteleri için örnek olacağını söyledi. Korhonen, ‘Özellikle dünyada gençler artık siyah-beyaz, resim olmayan gazeteleri okumak istemiyor. Yazılı basının teknoloji karşısında ayakta kalması için dünyadaki gazeteler Türkiye’deki gibi renkli ve bol resimli olmak zorunda. Ben bu yönden Türkiye’deki gazetelerin mizanpajını çok beÄŸeniyorum’ dedi.Korhonen, Stora Enso’nun Ä°stanbul’da düzenlenen bölgesel toplantısı için geldiÄŸi Türkiye’de, Hürriyet’in sorularını yanıtladı. Korhonen, dünyada kağıt ve mukavva sektörünün 150 milyar dolarlık bir satış hacmine sahip olduÄŸunu ve yılda 300 milyon tonluk üretim yaptığını belirtti.Stora Enso’nun ise yıllık 15.7 milyon tonluk üretimle dünyanın önde gelen kağıt üreticilerinden biri olduÄŸunu vurgulayan Korhonen, tüm grubun satışlarının yılda 12.2 milyar dolar olduÄŸunu ve sadece kağıt üretiminin 8 milyar doları bulduÄŸunu söyledi.5 MÄ°LYON GAZETE Ä°LGÄ°NÇTürkiye’nin kendi bölgesinde büyüme potansiyeli olduÄŸunu söyleyen Kai Korhonen, ‘70 milyona yakın bir nüfusa sahip olan Türkiye’de toplam 5 milyon gazete satılması ise bize çok ilginç geliyor’ dedi. Kesinlikle Türkiye’nin büyümesinde yer almak ve bunu desteklemek istediklerini belirten Korhonen, ÅŸunları söyledi: ‘Biz Türkiye’nin tüm kağıt ihtiyaçlarını karşılamak ve geliÅŸmeleri desteklemek istiyoruz. Tüm gücümüzle Türkiye’de yer alacağız. Bizim Türkiye ile iliÅŸkilerimiz ve buradaki temsilcimizle aramız çok iyi. Türkiye’de 100’e yakın müşterimiz var. DoÄŸan Grubu en büyük müşterimiz. Sadece gazete kağıdı deÄŸil her türlü kağıt ürününü saÄŸlıyoruz. Biz Türkiye’nin potansiyeline inanıyoruz.’‘Türkiye’nin Avrupa BirliÄŸine girmesi kadar doÄŸal bir geliÅŸme olamaz’ diyen Korhonen, Türkiye’nin AB’ye girmesiyle önünün açılacağını da vurguladı. Korhonen, ‘Finlandiya AB’ye girdiÄŸinde, çok olumlu geliÅŸmeler yaÅŸadı. Ekonomisinde büyük geliÅŸmeler saÄŸladı’ dedi.Türkiye’de gazetelerin basım kalitesinin inanılmaz bir geliÅŸme kaydettiÄŸini söyleyen Korhonen, şöyle devam etti: ‘Türkiye’de en son ve en modern teknolojiler kullanılıyor. Ayrıca Türk gazetelerinin mizanpajları, renkleri çok güzel. Bu dünyada gazetelerin geleceÄŸi noktadır. Bugün genç jenerasyon daha çok televizyon seyrediyor ve renkli görüntüleri izliyor. Artık siyah-beyazı kabul etmiyor. Türkiye’de gazeteler yeni jenerasyon gazetelerin öncüsü durumunda. Dünyadaki gazeteler daha renkli, yazılar daha kısa hale geliyor. Daha fazla resim daha az yazı oluyor. Sadece yazı olan siyah-beyaz gazeteleri gençlere verdiÄŸiniz zaman yüzüne bakmıyor. Gelecekte ekonomi gazeteleri olan Financial Times ve Wall Street Journal bile daha renkli daha bol resimli olacaktır.’Gazetelerin marka ve manÅŸetleri çok güçlüKAI Korhonen, teknoloji ve buna baÄŸlı olarak internetin yazılı basına meydan okuduÄŸunu belirterek, ‘Ama yazılı basın küçük ilan ve reklam açısından en önemli mecra. Bu ilan ve reklamlar için elektronik medya çok hızlı. Bu yüzden gazeteler ve dergilerin elinde hálá çok güçlü bir koz var’ dedi. Gazetelerin markası ve manÅŸetlerinin çok güçlü olduÄŸunu söyleyen Korhonen, ‘Gazeteler ayrıca eklerle çok zengin içerik saÄŸlıyor. Sonuçta hep aynı ÅŸeyi yapmıyorlar, sürekli kendilerini yeniliyorlar. Gazeteler sadece siyah-beyaz deÄŸil, bir paket halinde satılıyor. Ä°nsanlar kendilerini aydınlatacak güvenli yer arıyor. Gazete de buna uygun mecra’ diye konuÅŸtu.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!