Tüketici memnuniyetinde Amerika’yı yakaladık

Güncelleme Tarihi:

Tüketici memnuniyetinde Amerika’yı yakaladık
Oluşturulma Tarihi: Ekim 02, 2007 00:00

TÜRKİYE Kalite Derneği (KalDer) Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) 2007 yılı 2. çeyreğinde, geçen yılın yılın aynı dönemine göre binde 2 (0.2 puan) artarak 74.1 seviyesinde gerçekleşti. KalDer’in, su, alkollü içecekler, meyve suları, gazlı içecekler, akaryakıt istasyonları, hava yolları ve kişisel bilgisayarlar kategorilerindeki TMME 2007 yılı 2. çeyrek sonuçları açıklandı. Türkiye çapında 81 il ve tüm ilçelerde yapılan görüşmelerle gerçekleştirilen TMME’de bu çeyrekte özel sektör açıklamalarına ilave olarak, hastanelere ilişkin bilgi de verildi. KalDer adına yazılı açıklama yapan Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi ve TMME Üst Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ali Rıza Kaylan, çalışmaya konu olan sektörler esas alındığında, TMME Ulusal Endeksinin bir önceki yılın aynı çeyreğine göre binde 2 puan artarak 74.1 seviyesinde gerçekleştiğini bildirdi. Prof. Ali Rıza Kaylan, TMME Ulusal Endeksinin, ABD’nin endeksinin 75.3’lük değeriyle karşılaştırıldığında, her 2 değerin birbirine yakın olduğunu vurguladı.

DEVLET HASTANELERİ: Kaylan, TMME’de 2007 2. çeyrekte ölçülen hastaneler sektöründe 68 puanlık bir memnuniyet ölçülürken bu seviyenin geçtiğimiz yıl 67 puan olarak belirlendiğini kaydetti. Hastaneler arasında 73 puanla özel hastaneler ve üniversite hastaneleri birinciliği yakalarken, son sırada 65 puanla devlet hastanelerinin yer aldığını ifade eden Kaylan, "Özel hastanelerin müşteri memnuniyetindeki puanı geçen yıl 76 ve üniversite hastaneleri ise 75 puandaydı. Bu rakamlarla üniversite ve özel hastanelerin puanlarında düşüş gözlenirken geçen yıl 61 puanda olan devlet hastanelerinde ise 4 puanlık bir artış olduğu görülüyor" dedi. Kaylan, TMME 2007’nin 2’nci çeyrek sektörel sonuçlarında en yüksek müşteri memnuniyetinin 86 puanla su, meyve suları ve gazlı içecek sektörlerinde elde edildiğini belirtti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!