Suzuki Alto'yu geri getiriyor

Güncelleme Tarihi:

Suzuki Altoyu geri getiriyor
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 13, 2008 10:52

Suzuki Otomotiv Murahhas Azası Ali Savcı ile yeni çıkacak modelleri, Suzuki'nin hedeflerini ve otomotiv sektörünü konuştuk...

Haberin Devamı

Suzuki Türkiye'ye geleli tam 25 sene oldu. İthal ettikleri ilk aracı bizzat dönemin Başbakanı Turgut Özal'ın test ettiği Suzuki'de o günlerden bu yana önemli değişimler yaşandı. Özellikle SUV (arazi aracı) kategorisinde iddiasını hiç bir zaman yitirmeyen şirket, önce Samurai, sonra da Vitara serisi ile bu segmente ağırlığını koydu. Spor araç kategorisinde Suzuki Swift, ticari araçta da Suzuki Carry ile pazarda önemli değişimlere imza atan Suzuki, şimdi Türkiye hedefini büyütüyor.

Eren GÃœLER YAZIYOR

Geçtiğimiz yıl satışlarını yüzde 40 oranında artırarak 4 binlere ulaştıran şirket, önümüzdeki yıllarda da büyümeye devam edecek. Suzuki Otomotiv Murahhas Azası Ali Savcı, özellikle 2009 başında gelecek olan yeni Alto ve bir sene sonra Suzuki'nin ilk D Segment aracı olacak Kizashi'ye çok güveniyor...

- Ä°lk beÅŸ ayda ne kadar araç sattınız?Â

Haberin Devamı

Toplam 1400 adet araç sattık. Geçen sene ilk beş ayda ise 1590 adet idi.

- Niye düştü satışlar?

Şubat ayında satışarımız geri geldi, onun da özel bir sebebi var. Gemilerdeki nakliye sırasında Pire Limanı'nda bir yükleme yapılıyor. Orada yaşanan grevden dolayı teslimatlar gecikti ve şubat satışları düştü.

- Geçen seneki satışlarınızda hızlı bir artış olmuştu. Bunun sebebi neydi?
 
Global gelişim programını biz Türkiye'ye yansıttık. Hem modellerin yenilenmesi hem buna uygun olarak bayilerdeki yenilenme
ile pazarlama ve satış tekniklerini geliştirmemiz, bizi olmamız gereken yere en kısa sürede taşıdı.

-Otomotiv pazarını nasıl görüyorsunuz?

Geçen seneye göre otomotiv satışlarında bir artış var ve tüm sektör bunun nedenini anlamaya çalıştı. En önemli nedeni zam gelecek beklentisi ile alımların erkene çekilmesi. Gerçekten de satışlar martta tepe yaptı, nisan mayısta ise yavaşladı.
 
Ben geçen seneye göre pazarın aynı kalacağını veya biraz daha altında gerçekleşeceğini öngörüyorum.

-Sizin hedefiniz nedir?

Suzuki 4 bin civarında bir satışla geçen seneyi yakalayacak. Ciro hedefimiz de 70 milyon euro.
 
Geçen sene biz yüzde 40'lık bir sıçrama yaptık ve bu sene o sıçramanın konsolide edildiği bir yıl olacak. Ama 2009 ocak itibariyle tekrar hızlanacağız çünkü yeni Alto piyasaya gelecek. Aralık ayında dünyada satışı başlayacak, ocak ayında da buradaki satışları başlayacak.

Haberin Devamı

- Alto'dan ne bekliyorsunuz?
 
Alto, ufak araçların yer aldığı A segmentinde bizim eskiden çok başarılı olduğumuz bir modeldi. Zaten bu segment Türkiye'de görece olarak küçük olan ama potansiyeli çok yüksek bir segment. Geçen seneye bakarsak, büyüyen segment B oldu. C'den B'ye bir kayış var ve bu A'ya da yansımaya başlayacak. Aileler

/images/100/0x0/55eaa6d2f018fbb8f88dfd46
iyice ekonomik araçlar tercih etmeye başladı. Çekirdek aileler ufaldıkça ve otomobil satın alan gençlerin sayısı arttıkça Avrupa'da gördüğümüz gibi A segmenti trendi buraya da yansıyacak. Hem yeni modeller gelecek ve rekabet artacak, hem de satış adetleri yükselecek.
 
Satışta önemli sayılara ulaşacağımızı düşünüyorum. Daha inceleme aşamasındayız ama 2 binleri bulabiliriz.

Haberin Devamı

Ä°ÅŸte yeni Alto

- Pazar payı hedefiniz nedir?
 
O da inceleme aşamasında. A kategorisinde zaten çok fazla araç yok. Bizim rakip olarak gördüğümüz 4-5 tane araç var. Ama biz burada liderliğe oynayacağız.

- Alto ÅŸu an piyasada yok deÄŸil mi?

Evet. Şu anda Alto satmıyoruz. En son 2006 aralık itibariyle Alto serisi bitti.

Bu Alto artık üretilmeyecek...

- Arada ne oldu? 
 

" Yeni Alto'nun motoru yine 1000 cc olacak ama tamamen yeni bir motor kullanılacak. "

Arada üretilmedi. Suzuki'de hızlı bir model değişimi yaşandı ve o modeller belirli bir sıraya kondu. 5 stratejik model belirlendi. Önce Grand Vitara, sonra swift yenilendi, Splash çıktı ve sıra Alto'da. Alto, bu stratejinin dördüncü ürünü olacak.

Haberin Devamı

- Cenevre'de tanıtmıştınız galiba?

Evet, yeni model Alto konsept olarak A-Star ismiyle Cenevre'de tanıtıldı. Biz hala Alto ismini kullanıyoruz, ama ticari ismi ne olacak henüz bilinmiyor.

Alto'dan farklı da olabilir, devam da edebilir.Â
 
-Üretimin olmadığı bu ara dönemde Alto'ya talep geliyor muydu?
 
Talep kesinlikle geliyordu. Bayi ağımız, piyasadan kendilerine gelen talepleri bize iletiyordu. Çok ekonomik bir arabaydı.
 
-Motorda bir değişiklik olacak mı?

/images/100/0x0/55eaa6d2f018fbb8f88dfd48
Yine 1000 cc olacak ama tamamen yeni bir motor kullanılacak. Bir kere benzinli olacak. Zaten ufak motor hacimli arabalarda benzin ve dizel çok fazla farketmiyor. Benzinin esnekliği, konforu ve bakım kolaylığını dizelin ekonomisiyle birleştiren yeni bir motor olacak.

Haberin Devamı

- Fiyat aralığı belli mi?

Daha çok erken. En az 6 aylık zaman var ama A segmenti içerisindeki fiyatlara göre rekabetçi bir fiyat belirleyeceğiz.

- Splash modeli ne zaman gelecek?

Bir tarih veremiyorum. Çünkü biz sınıflandırmamızda Alto ve Swift üzerinden gidip Splash'ı iyice erteleyebiliriz. Bu üç araba kategori olarak birbirine oldukça yakın. Avrupa pazarında bu üç marka kendi iç dağılımını bulabiliyor ama Türkiye'nin karakteristiğine baktığınızda ekonomik sınıfta Alto, B'de Swift var. Belki o aralığı boş bırakmak bizim için daha doğru olabilir.
 
Bir de Splash'ın üretim kapasitesinde belli bir sıkışma var. Biz önce onun için erteledik. Ama o erteleme sonucunda getirelim mi, ne zaman getirelim, getirmeyelim mi, bunları düşünüyoruz...

Suzuki Splash fotoğrafları... 

YARIN: Ali Savcı hangi modeli kullanıyor? Grand Vitara'yı kim alıyor? Suzuki'nin yeni sürprizi ne? Ürün gamı genişleyecek mi? Dünyada en çok hangi model satılıyor? Motorsiklet pazarında son durum nedir? 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!