Gündem Haberleri

    Suriye’de ‘düştü’ ya da‘düşürüldü’ mü

    Hürriyet Haber
    11.08.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

    SURİYE açıklarında 22 Haziran’da hükümete göre düşürülen, Genelkurmay’ın açıklamalarına göre ise önce “Suriye tarafından düşürüldüğü iddia edilen”, daha sonra yeniden Suriye’nin düşürdüğü uçak olan RF 4 E keşif uçağıyla ilgili son günlerde ortaya atılan iddialar birbiri ardına gelince Genelkurmay Başkanlığı dün kısa bir açıklama yaptı.

    Genelkurmay, uçağın Suriye Hava Sahası’nda düştüğü veya düşürüldüğü iddialarına değinmeden, askerin hükümeti yanılttığı iddialarının “tamamen spekülatif” olduğunu vurguladı. Ankara kulisleri 7 Ağustos Salı günü, 2 pilotun şehit olduğu olayla ilgili sosyal paylaşım sitesi Twitter’da ortaya atılan bir iddiayla sarsıldı. Bu iddiaya göre, Sabah Gazetesi’nin manşetinde “Bomba bir haber” vardı ve bomba haber daha sonra gazete yönetimince çıkarıldı. “Bomba haberin” uçağın düşürülmesiyle ilgili olduğu ve şunları içerdiği iddia edildi

    Twitter’daki iddia: Komutan yanılttı

    *“Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Mehmet Erten, hükümete haber vermeden Malatya’da konuşlu uçağı keşif yapması için Suriye Hava Sahası’na gönderdi. Uçak Suriye Hava Sahası’nda düşürülünce (veya düşünce), Orgeneral Erten yanlış haritalar hazırlattı ve hükümete uçağı uluslararası hava sahasında Suriye düşürdü bilgisini verdi. Hükümet de bu nedenle Türkiye ve dünya kamuoyuna yanlış açıklamalarda bulundu. Yüksek Asker Şura öncesi Orgeneral Erten’in emekliye sevkedileceği iddiaları da bundan kaynaklandı.”
    *Bu iddiadan sonra önceki gün Taraf Gazetesi’ndeki haberde, gerek İzmir’deki NATO, gerekse de Kıbrıs’taki İngiliz Üssü’nden alınan radar bilgileri doğrultusunda Ankara’daki Batılı kaynaklarda uçağın Suriye Hava Sahası içinde düştüğü veya düşürüldüğü bilgisinin ağır basmaya başladığı ileri sürüldü.

    Taraf: Sabah haberi yayınlamadı

    * Uçağın düşme şekliyle ilgili iddialar dün de Taraf ve Radikal gazetelerince sürdürüldü. Taraf’ta, Sabah Gazetesi’nde yer verilmediği öne sürülen iddialara benzeyen haber yer alırken, Radikal’de de Ankara’da bir süreden beri kulislerde konuşulanlar aktarılıp, olayla ilgili bir rapor hazırlandığını ileri sürüldü. Haberde kulislerde konuşulanlardan ve bu rapordan yola çıkılarak uçağın Suriye Hava Sahası içinde düştüğünün ağır bastığı belirtildi.

    Genelkurmay: Haber spekülatif

    * Genelkurmay Başkanlığı sessizliğini dün bozdu. Taraf Gazetesi’ndeki habere yönelik yapılan açıklamada şöyle denildi: “10 Ağustos 2012 tarihli Taraf gazetesinde, Genelkurmay Başkanlığı’nın hükümete yanlış bilgi verdiği yönünde bir haber yer almıştır. Genelkurmay Başkanlığı her konuda hükümetimizi ve kamuoyunu doğru ve zamanında bilgilendirmektedir. Haber, tamamen spekülatif mahiyet taşımaktadır.”

    Etiketler: gündem
    Son Dakika Haberler
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı