Sportif yeni Leon Eylül’de Türkiye’de

Güncelleme Tarihi:

Sportif yeni Leon Eylül’de Türkiye’de
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 29, 2005 00:00

Konsept versiyonu ilk defa 2005 Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenen ardından da Barselona Otomobil Fuarı’nda uluslararası tanıtımı yapılan Leon’un ikinci nesli, Eylül ayında Avrupa ile aynı anda Türkiye’ye satışa sunulacak.Yeni Seat Leon, Türkiye’de Reference ve Stylance adı verilen iki farklı donanım paketi, iki benzinli ve ikisi dizel olmak üzere dört farklı motor seçeneÄŸiyle ithal edilecek.Yeni Leon, Seat’ın 2002 yılında Audi Marka Grubu’na dahil olmasından sonra tasarlanan üçüncü modeli olma özelliÄŸine sahip. Ãœnlü tasarımcı Walter de Silva tarafından tasarlanan yeni Leon, son dönem Seat ürün yelpazesinin tasarım anlayışını yansıtıyor. Salsa konsept otomobilini hatırlatan özelliklere sahip yeni Leon, önceki modelden daha geniÅŸ iç alan sunarken küçük dış boyutlarını koruyor. Yeni Leon, 5 kapılı bir aracın konforu ile sportif bir aracın görünüşünü birleÅŸtiriyor. Özellikle ‘C’ sütununun hemen önünde arka kapı çerçevelerine gizlenmiÅŸ kapı kolları, Leon’a gerçek bir coupe formatı kazandırıyor. Özel olarak tasarlanan gizli arka kapı kolları sayesinde Leon, iki kapılı bir hatchback’e benziyor ama dört kapıya sahip. Bu çözüm aracın sportif imajına katkıda bulunuyor. Kapı kollarının gizlendiÄŸi üçüncü yan cam ön farlar gibi polikarbonattan üretiliyor. Bu malzeme mühendislerin cama istenilen ÅŸekli vermesine olanak tanımış.Yeni Leon’un tasarımında ön farlar ve motor kapağı ile, markanın yeni nesil modellerinin ortak tasarım özelliÄŸi olan ve gövde boyunca ön çamurluklardan arka tekerleklerin yuvalandığı alana kadar uzanan dinamik çizgi dikkat çekiyor. İÇ MEKAN BÃœYÃœDÜÖn cam sileceklerinin yeri ve ÅŸekli yeni Leon’un en önemli özelliklerinden biri. Leon’da Altea’nın tersine silecekler saklanmamış ve sportif olması açısından daha görünür bir ÅŸekilde yer almış. Yeni Leon’un boyutları eskisine göre daha büyük: Boyu 132 mm, geniÅŸliÄŸiyse 26 mm artan Leon’un yüksekliÄŸi ise 1458 mm. Leon’un dingil aralığı 65 mm daha uzayarak kabin için yaÅŸam alanı arttırılmış. Yükleme aÄŸzı ve iç zemin tasarımı yeniden tasarlanan bagaj bölümü ise 341 litrelik yükleme kapasitesi sunuyor.MOTOR SEÇENEKLERÄ°Yeni Leon’un ikisi benzinli biri dizel olmak üzere üç farklı motor seçeneÄŸi bulunuyor. Benzinli motor seçeneklerini 1.6 litre 102 beygir, 2.0 FSI 150 bg oluÅŸtururken; dizel motor seçeneklerini de 1.9 TDI 105 beygir ve 2.0 TDI 140 beygirlik motorlar temsil ediyor. Her dört motor seçeneÄŸi de Euro 4 emisyon normlarını karşılayabiliyor.1.6 benzinli motor, 5 ileri vitesli ÅŸanzımanla donatılırken, 2.0 FSI ve 2.0 TDI motor seçeneklerindeyse standart olarak 6 ileri vitesli manuel ÅŸanzıman sunuluyor. 2.0 FSI motorda, aynı zamanda otomatik vites seçeneÄŸi de tercih edilebiliyor.Yeni Leon, geliÅŸtirilen özel çelik ÅŸasisi sayesinde yol tutuÅŸ ve dinamik performans özelliklerini birleÅŸtiriyor. Ön süspansiyon elemanları yeni alüminyum baÄŸlantılarla güçlendirilen Leon’da daha önce yarı bağımsız olan arka süspansiyon sistemi, tamamen bağımsız olarak araca adapte edildi.GÃœVENLÄ°K DONANIMLARIYeni Leon’da elektro-mekanik direksiyon, önde soÄŸutmalı fren diskleri ve arkada disk frenler bulunuyor. ABS, TCS (ÇekiÅŸ Kontrol Sistemi) gibi aktif güvenlik sistemleri ESP elektronik programıyla da birleÅŸtirildi. Yeni Seat Leon’da önde 2, ön yanlarda 2 ve arka yanlarda 2 olmak üzere 6 standart hava yastığı ve her oturma bölümü için birer emniyet kemeri bulunuyor. Bunlara ek olarak Altea’da yayalar düşünülerek tasarlanmış tüm özellikler Leon’da da mevcut. Euro NCAP’ten baÅŸarıyla geçen Altea’nın burun tasarımı ve kullanılan malzeme niteliÄŸi, sürücü ve yolcular kadar yayalar içinde maksimum güvenlik saÄŸlayacak özellikler taşıyor.Sürüş Ä°zlenimiSözde sportif deÄŸilOtomotiv dünyasında son dönemde sportif iddiaları ile ortaya çıkan birçok marka ve model var. DeÄŸiÅŸen tüketici beklentileri nedeniyle, her marka sportif karakterini ortaya koymaya çalışıyor. Bu konuda bazı firmaların sportif söylemleri, lafta kalıyor. Sportif denmesine raÄŸmen, otomobiller sportiflikten uzak görünüyor.Seat’da yenilenen kimliÄŸiyle birlikte sportif otomobiller konusunda iddialı olmayı hedefliyor. Seat yetkilileri, otomobillerin sadece ulaşım aracı olarak görülmemesi gerektiÄŸini, bu yüzden Seat modellerinin sürücüsüne keyif veren otomobiller olarak tasarlandığını söylüyorlar. Yeni Leon, Seat’ın sportif otomobiller konusunda iddiasını ortaya koyuyor. Leon’un yeni tasarım çizgisi, Altea ve Toledo’ya benzer özellikler gösteriyor. Ancak, Leon daha sportif ve kompakt gözüküyor. Gerçekten, otomobil hem görünüm (iç ve dış) hem de yol tutuÅŸuyla sportif bir karaktere sahip. İç mekanda da sportif unsurlar dikkat çekiyor. Sürücü ve ön yolcu koltuÄŸu, arka koltuklara göre daha alçak konumlandırılmış. Bu özellik sürüş anında sportif duyguyu güçlendiriyor. Barselona’da yapılan test sürüşlerinde, deneme ÅŸansını bulduÄŸum 2.0 FSI ve 1.9 TDI motorlara sahip Leon, bir sportif otomobilden beklediÄŸim (yol tutuÅŸ, direksiyon tepkisi, motor performansı gibi) tüm beklentilerimi karşıladı. Sportif kimliÄŸiyle ortaya çıkan Seat, bu iddiayı taşıyan markalar karşısında güçlü bir alternatif olacaÄŸa benziyor.500 milyon Euro’luk yatırımla yenilendiSeat, markanın yeni neslindeki en sportif Leon için 500 milyon Euro’dan fazla harcama yaptı. Bu model için kullanılan paranın yaklaşık 350 milyon Euro’su, Ä°spanya Martorell fabrikasında üretim süreçlerinin yeni modele uyumlu hale getirilmesi, üretim ve pazarlama çalışmalarına harcandı. Geri kalan bütçe ise araÅŸtırma ve geliÅŸtirme çalışmaları için kullanıldı. Leon’un ilk pist sınavı Turing ÅŸampiyonasındaGeçtiÄŸimiz günlerde Barselona Uluslararası Otomobil Fuarı’nda tanıtılan Leon Dünya Tuning otomobili bu sezon Dünya Turing Otomobil Åžampiyonası’nda (WTCC) yarışmaya baÅŸlayacak. Kısa adı WTCC olan ÅŸampiyona, FIA takviminde Formula 1 ve Ralli Åžampiyonalarının yanında en prestijli ÅŸampiyonalardan biri olarak kabul ediliyor. Leon Tuning otomobili Barselona yakınlarında Martorell’de bulunan Seat Sport tesislerinde tasarlandı ve geliÅŸtirildi. Projede, ÅŸirketin kendi personelinden 140 kiÅŸi, Seat Teknik Merkezinden Ar-Ge uzmanları ve yeni modelin kendi rüzgar tünelinde aerodinamik olarak geliÅŸtirilmesiyle ilgili destek saÄŸlayan Audi Sport’tan mühendisler biraraya geldi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!